
Subaru, Mazda i Toyota su u maju održali zajedničku konferenciju u Japanu da bi izrazili svoju dugoročnu predanost motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Samo nekoliko dana kasnije, Subaru je objavio preliminarne specifikacije o elektrifikovanom boxer pogonskom sklopu. Sada su objavljeni prošireni detalji pre decembra kada će Crosstrek biti prvi model koji će dobiti hibridni sistem sledeće generacije.
Atmosferski, bokserski 2,5 litarski motor razvijen posebno za elektrifikovanu primenu jeste srce novog hibridnog sistema. Proizvodi 160 KS pri 5600 o/min i 209 Nm obrtnog momenta između 4000 i 4400 o/min. Nakon premeštanja upravljačke jedinice s lokacije ispod zadnjeg sedišta na mesto iznad motora s unutrašnjim sagorevanjem, automobil je dobio mesta za veći rezervoar goriva od čak 63 litra. Zbog toga ali i male potrošnje Crosstrek će imati najduži domet krstarenja od bilo kog Subarua u istoriji. Tačnije, prelaziće više od 1000 km s jednim rezervoarom goriva. Međutim, japanski proizvođač automobila ističe da je to teoretska vrednost bazirana na preterano velikodušnom WTLC ciklusu, navodi Jutarnji.hr.

Benzinski motor radi s dva elektromotora postavljena napred, od kojih jedan pokreće točkove, a drugi služi kao generator. Pogonski električni motor razvija 120 KS i 270 Nm. Subaru ne navodi kombinovanu snagu, ali kaže da električni motor može da posluži kao glavni izvor energije "u širokom rasponu situacija".

Crosstrek koristi serijski paralelni sistem, tako da može da koristi ili benzinski ili električni motor. Ali s malom baterijom od 1,1 kWh, nećete stići predaleko bez uključenja motora s unutrašnjim sagorevanjem. Smešten ispod poda prtljažnika, litijum-jonski paket baterija je takođe novorazvijen i Subaru tvrdi da je lagan i dugotrajan s i ćelijama veće gustine. Kao tipični Subaru, pogon je simetrični AWD sistem koji mehanički spaja prednje i zadnje točkove.
Iako nema veliku bateriju Crosstrek takođe ima snažnu utičnicu od 220 V i 1500 W u prtljažnom prostoru za spajanje uređaja ili opreme za kampovanje na električni pogon da biste mogli da ih koristite u divljini.
Kada je nova postavka e-boxera najavljena pre nekoliko meseci, glavni tehnološki direktor Tetsuo Fujinuki je priznao da boxer motor nije idealno rešenje za potpunu efikasnost, ali Subaru ne može da zanemari svoje nasleđe:
"Ako bismo išli samo na efikasnost, bokser motori nisu uvek najbolja opcija. Ali šta bi Subaru bio bez njih? Kad bolje razmislite, mi smo jedina marka za masovno tržište koja danas proizvodi ove motore."
Crosstrek Hybrid japanskih specifikacija krenuće u prodaju u decembru 2024., a globalno predstavljanje je verovatno planirano za sledeću godinu.
Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com
Foto: Subaru