
Abarth i Stellantis Motorsport su još ranije najavili saradnju sa ciljem da postave novi standard u svetu električnih automobila što je, kako se kaže, ostvareno rođenjem najmoćnijeg Abartha ikada zahvaljujući njegovih 280 KS.

Električni SUV sa značkom škorpiona je u Evropi predstavljen u dva izdanja, i to kao 600e Turismo sa 175 kW/240 KS (do 100 km/h ubrzava za 6,24 sekunde) i kao 600e Scorpionissima sa 207 kW/280 KS (do 100 km/h za 5,85 sekundi, najveća brzina ograničena na 200 km/h). Autonomija sa jednom punjenjem iznosi 321 km odnosno 334 km sa Eco gumama (po WLTP-u).

Ovde i napomena da će 600e Scorpionissima biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 1.949 jedinica.

Abarth je takođe najavio da će ovaj automobil biti opremljen ekskluzivnim mehaničkim LSD diferencijalom i gumama visokih performansi, omotanim oko točkova od 20 inča koji obećavaju „odličnu stabilnost u vožnji, unapređeno upravljenje i trakciju“.

Automobil takođe dobija i širi trag točkova, 30 mm napred i 25 mm pozadi.

Partnerstvo Abartha i Stellantis Motorsporta je počast Abarthovoj trkačkoj istoriji. Takmičenja su oduvek bila deo njegovog DNK. Zahvaljujući tehnološkom „transferu“ brenda, najinovativnija rešenja – testirana na stazi radi povećanja performansi i pouzdanosti – uvek su bila usvojena na serijskim automobilima kako bi se obezbedilo uzbudljivo iskustvo vožnje. Isto važi i za Motorsport, vitalni entitet Stellantis grupe koji je odgovoran za trkačke aktivnosti brendova, odeljenja i filijala korporacije.

Zajedno, Abarth i Motorsport su napravili platformu, koja se sastoji od mešavine tehnologija, trkačke stručnosti, inženjerskog znanja i hiljada sati testiranja kako bi se rodio ovaj projekat visokih performansi: nova platforma zasnovana na dobro poznatom eCMP, sada preimenovana u Perfo-eCMP.


Svaki pojedinačni tehnički element je analiziran i podešen od strane zajedničkog tima inženjera, stručnjaka i testera iz Abartha i Motorsporta kako bi se stvorio najbolji paket. Rezultat je dragulj, nova sjajna zvezda opremljena pogonskim sklopom visokih performansi i oslanjanjem sa postavkom za obezbeđivanje najboljeg upravljanja, dinamike i stabilnosti, kao i za praćenje najefikasnijih putanja i garantovanje odlične trkačke dinamike u svim uslovima.

Novi Abarth je opremljen jedinstvenim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem koji je razvijen za specifične potrebe BEV pogonskog sklopa i prilagođen njegovim dinamičkim karakteristikama. Rezultat je najmoćniji Abarth ikada, projekat obeležen inovacijama i ekstremnim performansama – onaj koji nije samo rezultat jednostavnog podešavanja; novo merilo u kome veličanstveni komad arhitekture funkcioniše u tandemu sa motorom izuzetno visokih performansi uokvirenim u optimizovanoj šasiji.

Abarth 600e će biti opremljen naprednim kočionim sistemom, koji nudi više snage i stabilnosti zahvaljujući većim kočionim diskovima (380 mm).

Razvijene iz iskustva u takmičenjima Formule E, nove gume obezbeđuju maksimalno prianjanje bez kompromisa po dometu i akustici. Zahvaljujući mekšoj mešavini gazećeg sloja na spoljašnjoj i centralnoj površini, one pružaju dodatno prianjanje u krivinama i poboljšani domet, dok poliuretanski umetak obezbeđuje zvučnu izolaciju (-20% percipiranog nivoa buke).

U unutrašnjosti, sedišta visoke udobnosti sa trkačkom ergonomijom doprinose udobnoj vožnji čak i na „najekstremnijim putovanjima“, a napravljena su od 4 različite pene za optimizovanu podršku na svakom delu tela. Pena veže gustine garantuje visoku izdržljivost. Tu su i sportski volan sa alkantarom, kao i instrument tabla od 7 inča i infotainment ekran od 10.25 inča.
Abarth 600e Turismo će se nuditi u bojama Acid Green, Antidote White, Shock Orange i Venom Black, dok će 600e Scorpionissima biti na raspolaganju sa bojama Acid Green i Hypnotic Purple.
Cene u Italiji kreću od 42.950 evra za 600e Turismo, odnosno 48.950 evra za verziju 600e Scorpionissima.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs