
Holandski Donkervoort je u decembru 2022. prikazao novi model F22, za koji je prvobitno najavljeno da će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 75 primeraka. Zatim je zbog velikog interesovanja kupaca ova mala holandska kompanija odlučila da proizvede dodatnih 25 primeraka F22.
Sada je saopšteno da se kompanija oprašta od upotrebe Audijevog 2,5 litarskog petocilindričnog motora, pa je za tu priliku napravljena specijalna verzija F22 Final Five.

I Donkervoort F22 Final Five ima trodelni krov od ugljeničnih vlakana u targa stilu, koji može da se ukloni.

Donkervoort F22 ima za cilj da bude „najlakši superautomobil na svetu koji je legalan za puteve“, budući da ima samo 716 kg (bez tečnosti).
Opremljen je Audijevim 2,5 litarskim petocilindričnim turbo motorom sa 500KS, uz zadnji pogon i manuelni 5-stepeni menjač.
Treba pomenuti i zadnji LSD diferencijal, aktivni sistem vešanja, podešavajući traction control sistem, kao i točkove od ugljeničnih vlakana (od 18 i 19 inča).
F22 do 100 km/h ubrzava za samo 2,5 sekundi i može do maksimalnih 290 km/h.
U poređenju sa običnim F22, Final Five dobija karbonsko-keramičke kočnice koje smanjuju težinu za 2,5 kilograma na svakom točku, kao i izduvni sistem od titanijuma (skida još 4 kilograma u odnosu na standardni mokdel) i karoseriju od izloženih ugljeničnih vlakana koja doprinosi ukupnom gubitku težine od 34 kilograma u poređenju sa standardnim modelom.
Donkervoort je odredio cenu od 315.000 evra (pre poreza) za svaki od pet automobila F22 Final Five koje namerava da proizvede.
Denis Donkervoort, generalni direktor Donkervoorta, ističe: „F22 je pre svega drumski automobil, a mi smo dali prioritet angažovanju vozača, progresivnom upravljanju i zabavi u vožnji u odnosu na apsolutnu opsesiju vremenom kruga, iako će i dalje biti sposoban za veoma brza vremena. Razlog za sve ovo, kao i njegove niske emisije i održivost, jeste veoma jednostavan. To je težina."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs