Mercedes-Benz isporučuje automobile Vatikanu već 94 godine, a poslednjih 45 godina papa koristi vozila baziranana Mercedes-Benz G-klasi. Sada, po prvi put, papamobil iz Mercedes-Benza postaje potpuno električni.
Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kelenius i članovi tima lično su predali ručno izrađeno jedinstveno vozilo bazirano na novoj električnoj G-Klasi Papi Franji u Vatikanu.
To znači da će papa putovati lokalno bez emisija u novom Mercedes-Benzu na vreme za Jubilej 2025. - događaj koji se održava samo svakih 25 godina i za koji se očekuju milioni u Rimu.
Vozilo ispunjava visoke zahteve i razvijeno je u bliskoj saradnji sa Vatikanom posebno za papinu upotrebu. Njegov električni pogon je prilagođen posebno malim brzinama potrebnim za javne nastupe.
Prilikom primopredaje, Ola Kelenius je istakao održivu poslovnu strategiju Mercedes-Benza: „Sa novim papamobilom, Papa Franja je prvi papa koji putuje u potpuno električnom Mercedes-Benzu kada se javno pojavljuje. Ovo je posebna čast za našu kompaniju i želim da se zahvalim Njegovoj Svetosti na njegovom poverenju."
Papa Franja se susreo i sa onima koji su razvili i napravili njegovo novo vozilo. Zaposleni iz dizajna, istraživanja i razvoja, proizvodnje, kao i prodaje i marketinga takođe su bili pozvani na događaj i mogli su da predaju „svoje“ vozilo u ime mnogih drugih uključenih.
Nakon primopredaje usledila je privatna audijencija kod pape. Tim stručnjaka iz Graca, Sindelfingena i Rima je radio zajedno oko godinu dana. Projektom je rukovodio tim u Rimu, dok je električni pogon adaptirao tim u Gracu. Stručnjaci iz Sindelfingena su napravili karoseriju, unutrašnju opremu i opremu po meri.
Električni pogon novog G 580 sa EQ tehnologijom je prilagođen da u potpunosti iskoristi prednosti četiri elektromotora u za posebne svrhe sporih putovanja na javnim nastupima. Standardni model inače raspolaže sa ukupno 432 kW/587 KS i 1163 Nm, sa baterijama od 116 kWh domet iznosi do 473 kilometra prema WLTP-u.
U zadnjem delu vozila je sada centralno pozicionirano i podesivo sedište. Ovo okretno sedište omogućava fleksibilno kretanje i obraćanje publici iz različitih uglova. Iza jednog sedišta, dva pojedinačna sedišta su integrisana sa leve i desne strane za dodatne putnike.
Krov je uklonjen na B-stubu, a sam B-stub je harmonično prebačen u bočni zid kako bi se stvorio nepogrešiv bočni profil. U slučaju kiše ili loših vremenskih uslova, poseban tvrdi krov nudi zaštitu za putnike. Leva zadnja vrata su uklonjena i ponovo napravljena od strane stručnjaka, iz jednog komada i besprekorno zavarena u karoseriju. Sa desne strane, šarke zadnjih vrata su pomerene na suprotnu stranu. Kao i prethodni Popemobili, vozilo je ofarbano u klasičnu biserno belu boju.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs