
Kao prvi model u strogo ograničenoj Mercedes-Benz Mythos seriji, Mercedes-AMG PureSpeed je proslavio svoju svetsku premijeru na Velikoj nagradi Formule 1 u Abu Dabiju.
Beskompromisna realizacija potpuno otvorenog, sportskog dvoseda, bez krova ili vetrobranskog stakla je danak trkama i nudi nezaboravno iskustvo vožnje.

Mercedes-AMG PureSpeed slavi Mercedesovu tradiciju u motosportu svojim uzbudljivim dizajnom trkačkih automobila, inovativnim materijalima i modernom tehnologijom. Ekskluzivna mala serija je striktno ograničena na 250 vozila.

Dizajn Mercedes-AMG PureSpeeda karakteriše kombinacija niske siluete, dugačke haube i veoma niskog prednjeg kraja sa prepoznatljivim nosom ajkule. Sa svojim širokim usisnikom vazduha, natpisom AMG i tamnom, hromiranom Mercedes zvezdom na nosu, prednji deo podseća na Mercedes-AMG ONE. Pored toga, automobil ima aerodinamički optimizovan poklopac motora. Ekstenzivni rad aerodinamičkog tima na preciznosti je takođe očigledan u malim, delimično providnim deflektorima na prednjoj i bočnoj strani automobila, koji sprečavaju turbulencije da smetaju vozaču i suvozaču. Aerodinamični, oštro definisani vidljivi elementi od ugljeničnih vlakana u donjem delu automobila daju snažan kontrast senzualnim, okruglim oblicima njegovog gornjeg dela. Poklopac prtljažnika i zadnji difuzor su takođe aerodinamički optimizovani. Njihov dizajn uzima u obzir nedostatak krova.
Dizajn aluminijumskih točkova od 21 inča karakterišu poklopci od ugljeničnih vlakana. Prednji deo ima gume 275/35 R 21 na felnama od 9,5 J x 21 inča; pozadi koriste gume 305/30 R 21 na felnama od 11,0 J x 21 inča. Precizan rad dizajnerskog tima se takođe može videti u oblogama bočnih pragova. Mišićava ramena iznad zadnjih točkova sa širokim tragom se stapaju u elegantan i široki zadnji deo.

Još jedna karakteristika je HALO sistem, koji automobil koristi umesto konvencionalnog A-stuba. Ovaj element je inspirisan vrhunskom klasom motosporta i deo je svakog vozila Formule 1 od 2018. Štiti glavu vozača u slučaju nesreće. Bezbednosni sistem u Mercedes-AMG PureSpeedu se sastoj od robusnog cevastog čeličnog nosača. Aerodinamički optimizovana komponenta štiti oba putnika; kao takav, račva se iza putnika u automobilu. Sistem zaštite od prevrtanja takođe sadrži dva roll bara. Ove komponente su takođe deo strukture školjke. Kao jedan zanimljiv detalj, HALO je indirektno osvetljen na dnu uskim LED trakama, podižući ambijentalno osvetljenje na novi nivo.
Postoje i dve aerodinamički optimizovane kacige dizajnirane i proizvedene posebno za Mercedes-AMG PureSpeed. Dolaze u boji automobila i imaju interfon sistem komunikacije. Kacige omogućavaju vozaču i suvozaču da jasno komuniciraju, čak i pri velikim brzinama. Kao dodatna karakteristika, pametni telefoni se mogu upariti sa interfon sistemom, omogućavajući vozaču i suvozaču da razgovaraju telefonom i slušaju muziku preko zvučnika kacige.

Sa svojom dvobojnom šemom i konceptom opreme u kristalno beloj/crnoj, unutrašnjost dodaje posebne naglaske. AMG Performance sedišta sa posebnim kožnim presvlakama i jedinstvenim ukrasnim šavovima nude optimalnu bočnu podršku pored ekskluzivne optike. Njihov dizajn je inspirisan je vazduhom koji struji oko automobila. Multikonturna sedišta sa grejanjem povećavaju nivo udobnosti. Prostor iza sedišta je od ugljeničnih vlakana. Obloga pragova vrata takođe dolazi presvučena kožom. AMG Performance volan sistematski nastavlja koncept enterijera u dve boje.
Još jedan detalj enterijera je analogni sat koji je dizajnirao IWC Schaffhausen. Upadljivo je postavljen na sredini kontrolne table u kućištu u obliku kapi u sjajnoj crnoj boji. Osnova sata ima sofisticiran dizajn koji čini da sat lebdi.
Burmester High-End 3D Surround Sound System sa 15 zvučnika i 1.170 vati stvaea autentično zvučno iskustvo slično letnjem festivalu na otvorenom. Značka na centralnoj konzoli glasi '1 od 250' da bi označila da je model deo strogo ograničene serije Mythos.
Za zaštitu automobila od loših vremenskih uslova kada je parkiran, zaštitni pokrivač za vremenske uslove dostupan je kao standard.
Automobil ima brojne aktivne aerodinamičke elemente, kao što je zadnji spojler koji je neprimetno integrisan u poklopac prtljažnika. Menja svoj položaj u zavisnosti od uslova vožnje. Kontrolni softver uzima u obzir brojne parametre, uključujući brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja. Spojler ima pet različitih uglova pri brzinama iznad 80 km/h, što mu omogućava da optimizuje stabilnost u vožnji ili smanji otpor, u zavisnosti od svog položaja.
AMG 4,0 litarski V8 biturbo motor sa 430 kW/585 KS i 800 Nm obrtnog momenta pruža dinamičan pogon i odlične vozne performanse. U kombinaciji sa posebnim konceptom dizajna PureSpeeda, ovo stvara jedinstveno uzbudljivo iskustvo vožnje, jer radikalno otvoren dizajn čini da se čak i niže brzine subjektivno osećaju kao mnogo veće. Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,6 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 315 km/h.
Kombinovana potrošnja po fabričkim podacima je 13,7 l/100 km, dok emisija CO2 iznosi 312 g/km.
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G menjač kombinuje emocionalno iskustvo promene stepena prenosa sa izuzetno kratkim vremenom menjanja brzina. PureSpeed dolazi sa AMG Performance 4MATIC+ pogonom na sva četiri točka. Potpuno varijabilna raspodela obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine obezbeđuje optimalnu vuču na fizičkoj granici, kao i visoku stabilnost vožnje i bezbednost u svim uslovima.
Inovativno AMG ACTIVE RIDE CONTROL vešanje sa poluaktivnom hidrauličnom stabilizacijom omogućava optimalan kontakt sa putem. Sistem omogućava optimalno upravljanje i ponašanje pri promeni opterećenja sa AMG tipičnim upravljanjem, uključujući dinamiku, preciznost i povratne informacije od vozača. Istovremeno, povećava udobnost vožnje.
Standardni AMG keramički kompozitni kočioni sistem visokih performansi obezbeđuje odlične vrednosti usporavanja i preciznu kontrolu. Impresionira kratkim rastojanjem kočenja, osetljivim odzivom i visokom stabilnošću - čak i pod ekstremnim opterećenjima.
PureSpeed je opremljen i aktivnim upravljanjem zadnje osovine. U zavisnosti od brzine, zadnji točkovi se okreću u suprotnom smeru (ispod 100 km/h) ili u istom smeru (iznad 100 km/h) kao i prednji točkovi. Sistem pruža i agilno i stabilno upravljanje.
Mercedes za sada nije objavio cenu za ovaj ekskluzivni automobil.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs