home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR Yaris
 
Toyota Gazoo Racing (TGR) predstavlja novu evoluciju modela GR Yaris, koja utelovljuje težnju ka stalnom usavršavanju ovog sportskog kompakt modela, baziranom na iskustvima vozača i znanjima stečenim kroz stalno učestvovanje u motorsportu.

Razvoj GR Yarisa je bio direktno podstaknut znanjem i tehnologijama koje je Toyota Gazoo Racing stekla višestrukim osvajanjem titula u Svetskom šampionatu u reliju (FIA WRC), čime snažno izražava TGR-ovu filozofiju stvaranja sve boljih automobila kroz motorsport.

Toyota GR Yaris

Od predstavljanja modela 2020. godine, učestvovanje u takmičenjima je omogućilo kontinuirano poboljšavanje GR Yarisa, koji je doveden do krajnjih granica u ekstremnim uslovima relija i trka. Problemi su se temeljito analizirali – proučavali su se podaci vožnje, osećaj na upravljaču i detaljno pregledali oštećeni delovi.

Uvidi stečeni učestvovanjem u takmičenjima poput Super Taikyu i Japanskog šampionata u reliju ugrađeni su u razvoj novog GR Yarisa. Rezultat je povećan nivo performansi, jača povezanost vozača i automobila, kao i još izraženiji osećaj zabave u vožnji.

GR Yaris ima sledeće dimenzije: dužina 3995 mm, širina 1805 mm, visina 1455 mm, međuosovinsko rastojanje 2560 mm.

Ključni elementi uključuju trocilindrični motor s turbopunjačem za isporuku još više snage i obrtnog momenta i uvođenje potpuno novog Gazoo Racing automatskog menjača s osam brzina, projektovnog za takmičarski brze promene stepena prenosa.

Za sada ne znamo specifikacije evropske verzije GR Yaris, pa se navode podaci od japanske verzije evoluiranog GR Yarisa RZ 'High performance'. Motor je redni trocilindični s turbom i međuhladnjakom (Tip G16E-GTS). Zapremina je 1618 cm³, snaga je 304 KS (224 kW) pri 6500 obr./min. Najveći obrtni moment je 400 Nm pri 3250-4600 obr./min. Menjač iMT (6-stepeni ručni menjač) ili Gazoo Racing Direct Automatic Transmission (8-stepeni automatski menjač).

Pogon je na sva četiri točka GR-FOUR 4WD sistem s elektronskom spojkom s više lamela 4WD (s 3 načina rada). Prednji diferencijal je Torsen® LSD, a zadnji Torsen® LSD. Kočnice su prednji ventilisani disk (18-colni, kočione čeljusti s 4 klipa), a pozadi ventilisani disk (16-colni čeljusti s 2 klipa). Kada je reč o točkovima, GR Yaris koristi BBS 8J kovane aluminijumske točkove, uz gume 225/40ZR18 Michelin Pilot Sport 4S.

Toyota GR Yaris

Performanse osmostepenog Gazoo Racing Direct automatskog menjača, koji omogućava izuzetno brzo menjanje brzina na nivou takmičenja, dodatno su poboljšane preciznijom kontrolom izbora stepena prenosa, posebno pri dinamičnoj vožnji. Za još bolje iskustvo vožnje s dve papučice, povećan je i oslonac za levo stopalo.

Poboljšan je i osećaj jedinstva s automobilom, zahvaljujući unapređenom odzivu upravljača i boljoj stabilnosti pri vožnji pravo, koristeći posebne vijke s većom krutošću pritezanja.

Damping sila amortizera je takođe prilagođena da bi se postigla optimalna ravnoteža između kontrole i udobnosti vožnje, dok je električni servo upravljač podešavan kroz višestruka unapređenja. Svoj doprinos je dao i profesionalni vozač trka Kazuya Oshima, čiji angažman je poboljšao osećaj upravljanja i stvorio utisak direktnog odgovora točka na svaki pokret upravljača.

Za 2025. godinu, žestoki subkompaktni automobil može da ima i novi aero body paket. Ubedljivo najuočljivije je zadnje krilo, koje vozač može da prilagodi, a tvrdi se da povećava stabilnost pri većim brzinama i tokom naglog kočenja.

Toyota GR Yaris

Ažurirani GR Yaris takođe ima bolje hlađenje motora za 1,6 litarski trocilindrični turbo agregat.

Toyota GR Yaris

Hauba sa centralnim otvorom za vazduh je pozajmljena od vodećeg GRMN ograničenog izdanja, ali je napravljena od aluminijuma umesto od ugljeničnih vlakana. Toyota je takođe dodala nove otvore za vazduh iza prednjih točkova da bi povećala stabilnost automobila tokom skretanja velikom brzinom. Postoji još više više otvora na uglovima zadnjeg branika da bi se postigao manji koeficijent otpora. Aero paket je zaokružen prednjim spojlerom.

Toyota GR Yaris

Cene za ažurirani GR Yaris počinju od 3.560.000 jena (24.700 dolara) za početnu opremu sa ručnim menjačem i rastu na 5.330.000 jena (37.000 dolara) za vrhunsku verziju sa automatskim menjačem.

Izvor: Tportal.hr / Motor1.com

Foto: Toyota



čitanja : 422



Komentari