home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Symbioz
 
Kod Renaulta, dizel sada igra samo manju ulogu. U ponudi su ostala samo dva putnička modela s ovim motorom, Clio i Kangoo. Hibridna tehnologija je sada preuzela glavnu ulogu i brojke to potvrđuju, jer njena popularnost na tržištu stalno raste.

U prvom kvartalu ove godine, 44,2 posto kupaca Renaulta se odlučilo za kombinaciju motora s unutrašnjim sagorevanjem i električnog motora, čime je ova francuska kompanija postala drugi najveći ponuđač ove ekološki prihvatljive tehnologije u Evropi.

Sada se predstavljaju i dve dodatne verzije da bi se odgovorilo na rastuću potražnju: Symbioz E-Tech 160 i Espace E-Tech. U modelu Symbioz, Renaultovi inženjeri su kombinovali 1.8 litarski četvorocilindarski motor sa snagom od 109 KS s dva električna motora. Dok motor od 50 KS pogoni točkove i puni bateriju od 1,4 kWh energijom dobijenom tokom usporavanja, 20 KS snažan starter-generator visokog napona upravlja promenama stepena prenosa u automatskom menjaču bez kvačila.

Zvuči pomalo komplikovano, ali u praksi radi besprekorno. Menjač je dizajniran s dve brzine za električni motor i četiri stepena prenosa za motor s unutrašnjim sagorevanjem. To omogućava ukupno 15 različitih kombinacija vožnje, koje se automatski biraju, navodi Klix.ba.

Dostupno je pet režima vožnje: pored potpuno električne vožnje na kratkim udaljenostima, tu je i tzv. dinamički hibrid u kojem oba motora zajedno proizvode pogonsku snagu. Kod e-Drive režima, električni motor pogoni točkove, dok motor s unutrašnjim sagorevanjem puni bateriju. Motor s unutrašnjim sagorevanjem takođe može direktno pružati pogon. Vozač takođe može aktivirati sistem za povraćaj energije da bi dodatno punio bateriju dok koči. Kupci koji se ne odlučuju za potpuno električno vozilo biraju upravo hibridne modele, koji prema tvrdnjama Renaulta omogućavaju uštedu do 80 posto goriva u gradskoj vožnji.

Renault za model Symbioz obećava potrošnju goriva od 4,5 litara na 100 km. Zahvaljujući niskoj potrošnji goriva, novi hibridni Symbioz navodno ima autonomiju do 1.000 kilometara.

Renault Symbioz

Za razliku od Symbioza, koji će biti predstavljen bez vizuelnih promena, Espace je doživeo redizajn – klasični model je dobio novi prednji i zadnji deo. Da bi se poboljšala zvučna izolacija, Espace sada ima trostruko laminirano akustično staklo, nova kućišta retrovizora i nove kedere. Rezultat je gotovo potpuno tiha vožnja, bez akustičnih smetnji. Espace i dalje ostaje u ponudi kao peto- i sedmosed, a zadnja klupa se može pomerati za 22 cm.

Renault Espace

Na prvi pogled, to može izgledati nelogično, ali u poređenju sa Symbiozom, Espace E-Tech Hybrid, koji je znatno veći, ima 1,2 litarski trocilindarski turbo motor od 130 KS i električni motor od 70 KS. Drugi električni motor služi kao starter-generator za pokretanje motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ova kombinacija bi trebalo da omogući domet od oko 1.100 kilometara uz potrošnju goriva od 4,8 litara.

Renault Espace

Početni skepticizam prema trocilindarskom motoru nestaje već nakon prvih nekoliko kilometara. Mali turbo motor brzo reaguje na komande za ubrzanje, pa Espace Hybrid iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi. Poput Symbioza, maksimalna brzina iznosi 180 km/h.

Cene za Symbioz E-Tech u EU počinju od 33.100 evra. Osnovna verzija Espace E-Tech modela košta 43.800 evra.

Izvor: Klix.ba

Foto: Renault



čitanja : 140



Komentari