
Više od jednog veka, težnja ka jedinstvenoj automobilskoj umetnosti definisala je Bugatti. Dvadesetih i tridesetih godina 20. veka, Žan Bugati je umetnost karoserijske izrade doneo interno, u vreme kada su mnogi proizvođači jednostavno obezbeđivali šasije i pogonske sklopove koje su specijalizovani zanatlije izrađivali. Kroz njegovu umetničku viziju, rođena su bezvremenska remek-dela poput modela Type 57 SC Atlantic.
Bugatti je danas otkrio najnovije poglavlje u ovoj dugoj lozi remek-dela po meri, otkrivajući i novi ultra-ekskluzivni program jedinstvenih automobila, kao i svoju prvu kreaciju. To je proslava gracioznosti i elegancije, ukorenjena u jedinstvenoj umetnosti i nasleđu Bugattijeve priče.

Bugatti predstavlja Programme Solitaire, ekskluzivnu novu ponudu posvećenu stvaranju zaista jedinstvenih vozila koja slave bogato nasleđe brenda, a istovremeno pomeraju granice personalizacije i zanatstva. Prvo ostvarenje Solitairea jeste Bugatti Brouillard ("Brujar"), zadivljujući kupe koji odaje počast voljenom konju Etorea Bugatija. Nazvan po vernom pratiocu koji je mogao da otvori vrata svoje štale pomoću posebnog mehanizma koji je dizajnirao sam Etore, ovaj automobil slavi osnivačevu veliku ljubav prema konjima i njegovog omiljenog konja. Brujar nije bio običan konj; on je bio oličenje svega čemu se Etore divio: brzine, lepote i neuporedive gracioznosti.

"Programme Solitaire nam omogućava da autentično istražimo jedinstvene vizije naših klijenata, dajući nam veću fleksibilnost da istražimo različite interpretacije dugogodišnjih elemenata dizajna Bugattija. Kod jedinstvenog modela imamo mnogo više slobode u reinterpretaciji onoga što je Bugatti, uz održavanje iste apsolutne posvećenosti savršenstvu u svakom detalju; neće biti kompromisa u pogledu performansi, kvaliteta ili dizajna. Svaki dragoceni Solitaire biće jedinstven i nenadmašan, nudeći nivo pažnje posvećene detaljima koji se ne nalazi čak ni u najekskluzivnijim automobilskim kreacijama“, kaže Hendrik Malinovski, generalni direktor Bugattija.

Programme Solitaire je inspirisan Bugattijevim korenima u izradi karoserija, tradicijom koja je cvetala početkom 20. veka kada su najlepše automobilske karoserije stvarane kroz saradnju između automobilskih kompanija i specijalizovanih proizvođača karoserija. Žan Bugati je revolucionisao ovaj pristup tako što je zanat uveo u svoje ruke, omogućavajući stvaranje ikona kao što je Type 57 SC Atlantic.

Za modernu inkarnaciju ovog pristupa, Brouillard je izgrađen na vrhuncu Bugattijeve W16 platforme, sa verzijom legendarnog quad-turbo motora od 1.600 KS. On predstavlja najviši nivo evolucije W16 programa, obuhvatajući skoro dve decenije inženjerske izvrsnosti i usavršavanja.

Proporcionalno majstorstvo prati principe slične klasičnoj umetnosti, gde odnos između elemenata stvara trenutnu vizuelnu privlačnost. Pažljivim razmatranjem raspodele zapremine, donja trećina vozila je prikazana u tamnim tonovima koji se vizuelno povezuju sa senkom automobila. Veliki deo percepcije automobila dolazi iz njegove gornje dve trećine, što u ovom slučaju pomaže u stvaranju percepcije lakše, dinamičnije siluete – koja deluje i niže i duže – dok točkovi izgledaju proporcionalno veći.

Aerodinamička filozofija besprekorno integriše funkcionalne elemente u oblikovanu karoseriju, dok fiksno krilo „pačji rep“ pruža aerodinamički balans i poboljšava elegantnu siluetu automobila. Zadnji difuzor maksimizira funkcionalnu površinu kroz inovativno pakovanje izduvnih gasova, predstavljajući kulminaciju razvoja W16 platforme.

Zanatska izrada enterijera dostiže nove visine, koji se odlikuje izvanrednom kombinacijom materijala koji slave i tradiciju i inovaciju. Tkanine po meri, nabavljene iz Pariza, uključuju tartanske šare, dok su zelenkasto ofarbana ugljenična vlakna uparena sa povećanim brojem mašinski obrađenih aluminijumskih komponenti. Stakleni krov stvara prozračan, katedralski doživljaj, dok centralni deo kičme besprekorno teče od spoljašnjosti ka unutrašnjosti, vidljiv kroz providni panel iznad.

Apsolutna posvećenost najfinijem zanatskom izradu je očigledna u detaljima, uključujući vezene motive konja na panelima vrata i naslonima sedišta. Sama sedišta su prilagođena i oblikovana prema želji vlasnika. Ručica menjača je mašinski obrađena od jednog bloka aluminijuma i ima stakleni uložak koji sadrži minijaturnu ručno izrađenu skulpturu Etoreovog omiljenog konja i imenjaka ovog automobila. U svakom pogledu, ovo je delo automobilske visoke mode, prožeto neograničenom kreativnošću svih Bugattijevih zanatlija u dizajnu, inženjeringu i materijalima.
Vlasnik Brouillarda, koji je naručio automobil, jeste izuzetno strastveni kolekcionar Bugattija, ne samo automobila – i starih i novih – već i eklektičnog nameštaja Karla Bugatija i prelepih bronzanih skulptura Rembranta Bugatija. Vlasnik je želeo da spoji sav zanat i umetnost porodice u remek-delu koje bi proslavilo osnovnu inspiraciju Etoreovog pristupa automobilskom dizajnu: njegovu ljubav prema konjima. U ovim mnogim detaljima, slavi se vlasnikovo široko i detaljno poštovanje prema bogatoj automobilskoj istoriji i Etoreovoj jedinstvenoj vezi sa njegovim omiljenim konjem.
Bugatti Brouillard će biti zvanično predstavljen tokom Nedelje automobila u Montereju kao prvi projekat novog programa Solitaire. Svake godine, Solitaire će stvoriti najviše dva remek-dela, obezbeđujući da svako dobije potpunu pažnju i zanatstvo koje zahteva. Narudžbine će koristiti postojeće Bugattijeve pogonske sklopove i šasije – baš kao što Brouillard koristi W16 motor od 1.600 KS i najnoviju odgovarajuću šasiju od ugljeničnih vlakana i aluminijuma – dok se fokusira na određene detalje karoserije i enterijera.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs