
Model je nazvan Fenomeno („Fenomen“), a u pitanju je specijalac baziran na vodećem modelu brenda – Revueltu i deo je Lamborghinijeve „Few-Off“ kolekcije visoko ekskluzivnih ograničenih izdanja.

Prethodnik Revuelta, Aventador, takođe je bio osnova za nekoliko specijalnih izdanja tokom svog 11-godišnjeg životnog veka, uključujući Sian (prvi hibrid Lamborghinija), novi Countach i Centenario.

Fenomeno dodatno poboljšava performanse Revueltovog V12 hibridnog sistema, budući da od 0 do 100 km/h ovaj automobil stiže za 2,4 sekunde (za 0,1 sekunde brže od svog donora), dok je najveća brzina ostala 350 km/h.
Fenomeno kombinuje 6,5 litarski V12 benzinski motor sa tri elektromotora, za ukupnu snagu od 794 kW/1080 KS i 1075 Nm, u odnosu na 747 kW/1015 KS u Revueltu.
Zahvaljujući većoj litijum-jonskoj bateriji od 7 kWh (u odnosu na 3,8 kWh u donorskom automobilu), novi paket Fenomenu daje domet vožnje od 20 km u električnim režimu, u poređenju sa nekoliko kilometara kod Revuelta.

Fenomeno ima monokok šasiju i eksterijer napravljen u potpunosti od ugljeničnih vlakana, sa ugljenično-keramičkim kočionim diskovima koji pomažu u zaustavljanju automobila. Postavljen je na točkove od 21 i 22 inča, sa Bridgestone Potenza Sport gumama.

Italijanska marka je takođe instalirala „S-Duct“ sistem na prednjem delu vozila, koji usmerava protok vazduha ka centru automobila kako bi se optimizovalo hlađenje komponenti.
Prema Lamborghiniju, novi dizajn vrata uključuje ključnu aerodinamičku ulogu za efikasnije usmeravanje protoka vazduha ka usisnicima na zadnjim bočnim panelima, što dovodi do 30% efikasnijeg bočnog hlađenja u poređenju sa serijskim Lamborghinijem V12.
Fenomeno je dugačak 5014 mm, širok 2076 mm, visok 1161 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2779 mm.
Lamborghini je saopštio da cena Fenomena počinje od 3 miliona evra i da je serija ograničena na samo 29 primeraka – plus jedan za njihovu sopstvenu kolekciju.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs