
Američka kompanija Tensor, do sada javnosti većinom nepoznata, predstavila je svoj proizvod za koji tvrde da će biti "prvi robotski automobil koji možete posedovati". Reč je o luksuznom električnom modelu koji se ističe inovativnom tehnologijom "sakrivajućih" papučica i upravljača. Iako su danas brojne kompanije usmerene na razvoj autonomnih vozila koji će služiti kao robotaksiji, Tensor s ovim modelom ide u drugom smeru – fokusirao se na tržište personalnih vozila.

Kako navodi Autonet.hr, Robocar je dizajniran s naglaskom na aerodinamiku, što potvrđuje koeficijent otpora vazduha od 0,253, a opremljen je digitalnim bočnim retrovizorima i aerodinamičnim točkovima. Spoljašnjim izgledom dominiraju senzori i takozvani ekrani, koji služe za komunikaciju s drugim učesnicima u saobraćaju – čine to putem tzv. CarMoji emotikona. Zadnja vrata se otvaraju suprotno od prednjih zbog lakšeg ulaska, a vozilu se pristupa pomoću tehnologije za prepoznavanje dlana.

Unutrašnjost vozila, iako minimalističkog dizajna, opremljena je naprednim funkcijama i na prvi pogled ne uključuje klasične komande. Naime, kad se upravljač i papučice uvuku, ispred vozača ostaje samo ekran. Ovaj automobil, dakle, možete voziti ili odabrati da on vozi vas. Zavisno o tome postave se ekrani i sakriju volan i papučice, ostavljajući utisak potpuno automatizovanog vozila.

Kontrolu će zatim preuzeti napredni sistem autonomne vožnje nivoa 4, koji omogućava vožnju bez intervencije vozača u definisanim uslovima, oslanja se na više od 100 senzora, uključujući 37 kamera, 5 lidara i 11 radara.
Tensor svoje vozilo opisuje kao "prvi svetski AI agentski automobil", čiji sistem veštačke inteligencije kontinuirano obrađuje podatke s kamera, mikrofona i senzora u kabini. To omogućava zadavanje složenih komandi poput "Odvezi me do aerodroma i vrati se kući". Iz kompanije ističu da se svi podaci obrađuju i čuvaju lokalno zbog zaštite privatnosti, a korisnici mogu da im pristupe putem kriptovane veze i posebne mobilne aplikacije. Za dodatnu bezbednost, ugrađeni su fizički poklopci za kamere i prekidači za isključivanje mikrofona.
Pogonski sistem je električni, s baterijom kapaciteta 112 kWh koja omogućava brzo punjenje od 20% do 80% kapaciteta za samo 10 minuta. Vozilo je opremljeno vazdušnim vešanjem i upravljanjem na sva četiri kotača. Podatke obrađuje ugrađeni super kompjuter snage 8000 TOPs-a, koristeći "dualni AI sistem" koji imitira ljudske principe razmišljanja. Sistem 1 tako omogućava brze, refleksne reakcije, dok Sistem 2 koristi multimodalni jezički model za rešavanje retkih i složenih situacija u saobraćaju.
U kabini putnicima su na raspolaganju ekran za suvozača i dvostruki ekran infotainment sistema za zadnja sedišta. Standardna oprema uključuje grejani upravljač, sedišta s funkcijom grejanja, ventilacije i masaže, presvlake od brušene kože i tkanine, ambijentalno osvetljenje u 128 boja te dvostruki bežični punjač za mobilne telefone.
Proizvodnja će se, kako je najavljeno, odvijati u fabrici VinFasta u Vijetnamu, a prve isporuke očekuju se u drugoj polovini 2026. godine na tržištima Evrope, Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Tensor je takođe sklopio partnerstvo s kompanijom Marsh da bi ponudio "prvu svetsku polisu osiguranja za roboaute". Polisa bi trebalo da nudi niže premije, bazirane na podacima koji pokazuju da su autonomna vozila L4 nivoa bezbednija u saobraćaju.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Tensor