
Nova generacija dolazi nakon pauze od četvrt veka. Šesta generacija modela Prelude je stigla u japanske salone, a javnost je ostala iznenađena. Nakon što ih je opčinio dizajn, morali su da se pomire s ekološkim prioritetom pogona, a tek onda je usledio šok.
Prelude u Japanu kreće cenom od 6.179.800 JPY ili oko 35.700 evra. To je za evropske prilike relativno niska cena, ali ne i za Japan. Kako naglašavaju pojedini mediji, to je više nego što košta dvostruko jači Nissan Z, a skuplja je i od Toyote Supre.

Ako stavimo cenu u odnos ostatka game treba reći da jednako motorizovani Civic e:HEV kreće od 4.094.200 JPY ili 23.650 evra. Prelude je skuplji i od Civica Type R, pa je trenutno jedna od najskupljih Hondi na tržištu, piše Index.hr.

Prelude je i dalje oku vrlo prijatan coupe. Dugačak je 4532 mm, visok 1356 i širok 1880 mm. Međutim, sportske note završavaju na dizajnu. Model koristi istu platformu i hibridni pogonski sklop kao i Honda Civic Hybrid.
U centru je 2.0 litarski atmosferski četvorocilindraš sa 141 KS pri 6.000 o/min i 182 Nm pri 4.500 o/min. Električni motor razvija dodatnih 181 KS i 315 Nm, ali sinergijski učinak sistema iznosi 200 KS i 315 Nm zbog načina na koji se snaga oba izvora kombinuje. Time se Prelude snagom spušta na nivo Toyote GT86 od pre 13 godina. Naravno, ako su Prelude i Civic kompatibilni po pogonu.
Poput drugih Hondinih hibrida, električni motor direktno pokreće prednje točkove pa nema klasičnog menjača. Umesto toga, Linear Shift Control sistem simulira promene stepeni prenosa.
Premijeru u novom Preludeu ima S+ Shift način rada, koji zadržava visoke obrtaje, aktivira polugice iza upravljača i vozaču daje osećaj sportske dinamike kroz osam "lažnih" stepeni prenosa. Podaci o ubrzanju, masi vozila i potrošnji goriva još nisu objavljeni.
U žarkoj želji za pravim Hondinim adutima pronalazimo Type-R komponente u podvozju s komponentama iz Civica Type-R. Širi je i trag točkova, a ugrađene su snažne kočnice s diskovima od 13.8 inča i četvoroklipnim kleštima napred te diskovima od 12 inča pozadi. Oslanjaje je mekše podešeno u skladu s GT prizvukom, a ugrađene su i pristojnije gume 235/40R19.

Unutrašnjost se oslanja na poznate elemente iz Civica poput sportskog upravljača s ravnim dnom, 10.2-inčnog digitalnog kokpita i 9-inčnog infotainmenta s bežičnom Apple CarPlay i Android Auto podrškom.
Da sve ne ostane na ekranima, pomenimo asimetrično oblikovana sedišta. Vozačevo ima čvršće bočne oslonce, dok suvozačko nudi širu i udobniju formu. I zadnja sedišta su iskoristiva - Prelude je 2+2 kupe s 81 cm prostora za noge pozadi. Poklopac prtljažnika otvara praktičan prostor od 428 litara, nešto veći nego u Civic limuzini.
Da li može da bude hit?
Teško, ali danas je sve moguće. Naime, Honda uz paprenu cenu nudi baš ono što tržište danas traži. A to je atraktivni automobil naglašene štedljivosti i tehnološki naprednog enterijera. Dodamo li svemu bogatu opremu i kompletan set sistema asistencije Prelude postaje prvi izbor mlađih generacija.
Trenutna ponuda u Japanu uključuje dve verzije, uz osnovnu i ON Limited Edition verziju limitiranu na 2000 primeraka s još višom cenom. Nudi se ukupno pet boja i to je sve što je na listi opcija.
Izvor: Index.hr
Foto: Honda