home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Honde Prelude

Nova generacija dolazi nakon pauze od četvrt veka. Šesta generacija modela Prelude je stigla u japanske salone, a javnost je ostala iznenađena. Nakon što ih je opčinio dizajn, morali su da se pomire s ekološkim prioritetom pogona, a tek onda je usledio šok.

Prelude u Japanu kreće cenom od 6.179.800 JPY ili oko 35.700 evra. To je za evropske prilike relativno niska cena, ali ne i za Japan. Kako naglašavaju pojedini mediji, to je više nego što košta dvostruko jači Nissan Z, a skuplja je i od Toyote Supre.

Honde Prelude

Ako stavimo cenu u odnos ostatka game treba reći da jednako motorizovani Civic e:HEV kreće od 4.094.200 JPY ili 23.650 evra. Prelude je skuplji i od Civica Type R, pa je trenutno jedna od najskupljih Hondi na tržištu, piše Index.hr.

Honde Prelude

Prelude je i dalje oku vrlo prijatan coupe. Dugačak je 4532 mm, visok 1356 i širok 1880 mm. Međutim, sportske note završavaju na dizajnu. Model koristi istu platformu i hibridni pogonski sklop kao i Honda Civic Hybrid.

U centru je 2.0 litarski atmosferski četvorocilindraš sa 141 KS pri 6.000 o/min i 182 Nm pri 4.500 o/min. Električni motor razvija dodatnih 181 KS i 315 Nm, ali sinergijski učinak sistema iznosi 200 KS i 315 Nm zbog načina na koji se snaga oba izvora kombinuje. Time se Prelude snagom spušta na nivo Toyote GT86 od pre 13 godina. Naravno, ako su Prelude i Civic kompatibilni po pogonu.

Poput drugih Hondinih hibrida, električni motor direktno pokreće prednje točkove pa nema klasičnog menjača. Umesto toga, Linear Shift Control sistem simulira promene stepeni prenosa.

Premijeru u novom Preludeu ima S+ Shift način rada, koji zadržava visoke obrtaje, aktivira polugice iza upravljača i vozaču daje osećaj sportske dinamike kroz osam "lažnih" stepeni prenosa. Podaci o ubrzanju, masi vozila i potrošnji goriva još nisu objavljeni.

U žarkoj želji za pravim Hondinim adutima pronalazimo Type-R komponente u podvozju s komponentama iz Civica Type-R. Širi je i trag točkova, a ugrađene su snažne kočnice s diskovima od 13.8 inča i četvoroklipnim kleštima napred te diskovima od 12 inča pozadi. Oslanjaje je mekše podešeno u skladu s GT prizvukom, a ugrađene su i pristojnije gume 235/40R19.

Honde Prelude

Unutrašnjost se oslanja na poznate elemente iz Civica poput sportskog upravljača s ravnim dnom, 10.2-inčnog digitalnog kokpita i 9-inčnog infotainmenta s bežičnom Apple CarPlay i Android Auto podrškom.

Da sve ne ostane na ekranima, pomenimo asimetrično oblikovana sedišta. Vozačevo ima čvršće bočne oslonce, dok suvozačko nudi širu i udobniju formu. I zadnja sedišta su iskoristiva - Prelude je 2+2 kupe s 81 cm prostora za noge pozadi. Poklopac prtljažnika otvara praktičan prostor od 428 litara, nešto veći nego u Civic limuzini.

Da li može da bude hit?

Teško, ali danas je sve moguće. Naime, Honda uz paprenu cenu nudi baš ono što tržište danas traži. A to je atraktivni automobil naglašene štedljivosti i tehnološki naprednog enterijera. Dodamo li svemu bogatu opremu i kompletan set sistema asistencije Prelude postaje prvi izbor mlađih generacija.

Trenutna ponuda u Japanu uključuje dve verzije, uz osnovnu i ON Limited Edition verziju limitiranu na 2000 primeraka s još višom cenom. Nudi se ukupno pet boja i to je sve što je na listi opcija.

Izvor: Index.hr

Foto: Honda



čitanja : 772



Komentari