

Ova najnovija pickup kreacija dolazi iz partnerstva s rumunskom kompanijom Romturingia poznatoj po proizvodnji pickup konverzija prethodnih generacija Dustera. Ranije se koristio raspored s kabinom s dva sedišta i pravim tovarnim prostorom, ali ovaj put se formula menja. Novi Duster pickup zadržava konfiguraciju s dvostrukom kabinom, što je rezultiralo manjim tovarnim prostorom, navodi Klix.ba.

Najuočljivija promena je redizajnirani zadnji deo. Krov je presečen odmah nakon D-stubova, ostavljajući ostatak karoserije netaknutim, uključujući kratki zadnji prepust. Izloženi prtljažni prostor je obložen plastičnim oblogama duž poda i bočnih strana, a završava se prilagođenim vratima prtljažnika, koja se otvaraju prema dole. Nova pregrada s ravnim zadnjim staklom odvaja putnike od onoga što se nalazi u tovarnom prostoru.

Zvanični podaci navode maksimalnu dužinu tereta od 1.050 mm, širinu od 1.000 mm i nosivost od 430 kg. Zbog bezbednosti, tovarni prostor dolazi s dve metalne šine i četiri prstena za vezivanje različitih vrsta tereta. Unutrašnjost je opremljena s ukupno četiri sedišta, a putnici pozadi imaju centralni naslon za ruke.

Ograničeni obim promena znači da pickup zadržava isti otisak kao i standardni Duster, s dužinom od 4.345, širinom od 1.813 i visinom od 1.656 mm te s rastojanjem od tla koje dostiže do 224 mm.

Duster pickup spada u kategoriju lakih komercijalnih vozila N1. Kupci mogu da biraju između paketa opreme Expression, Extreme i Journey, koji nose istu opremu kao i SUV. Pogon čine dve elektrifikovane opcije, blagi hibrid 130 s pogonom na sva četiri točka i Hybrid 140 s pogonom na prednje točkove.

Novi Duster pickup je dostupan kod dilera Dacijinih vozila u Rumuniji s početnom cenom od 25.983 evra bez PDV-a. Poređenja radi, standardni Duster na istom tržištu košta od 17.200 evra, ali treba imati na umu da je pickup baziran na verzijama s boljim specifikacijama i ne nudi se s osnovnim neelektrifikovanim pogonskim sklopom.
Trenutno nije jasno da li će Duster pickup stići na druga tržišta.
Dok rumunski kupci imaju priliku da isprobaju Duster pickup, kupcima u Velikoj Britaniji se nudi nešto drugačije. Duster Cargo zamenjuje zadnja sedišta ravnim drvenim podom za teret opremljenim s četiri tačke za vezivanje i mrežastom pregradom, koja odvaja kabinu od teretnog prostora.

Zadnja stakla nemaju poklopce, ali su zatamnjena radi privatnosti. Dacia je dodala uklonjivi prekrivač za teret da ne bi bio vidljiv. Prtljažnik ima kapacitet od 1.030 litara meren do krova s dodatnih 119 litara ispod poda.

LCV je dostupan isključivo u paketu opreme Expression. Oprema uključuje 17-inčne aluminijske felne, krovne nosače, 7-inčnu digitalnu instrument tablu, 10,1-inčni infotainment ekran, klima uređaj, ručno podesiva sedišta, zadnje parking senzore, kameru za vožnju unazad i nekoliko osnovnih ADAS sistema.

Dacia nudi Duster Cargo s dve elektrifikovane opcije pogona, blagim hibridnim 130 4×4 i snažnijim hibridnim 155 pogonom, koji je upravo dodat u ponudu. Prvi je za one koji traže bolje terenske sposobnosti i pogon na sva četiri točka, dok je drugi više usmeren na efikasnost.
Duster Cargo je već dostupan za naručivanje u Velikoj Britaniji. Cene počinju od 22.995 funti za blagi hibridni 130 4×4 pogonski sklop, odnosno od 23.595 funti za hibridni 155. Cene ne uključuju PDV, registraciju i troškove dostave.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Dacia