
Reč je o fabrički odobrenoj posveti jednoj od najposebnijih 911-ica u istoriji. Inspiracija dolazi iz 1972. godine kada je Porsche 911 2.5 S/T osvojio svoju GT klasu na 24 sata Le Mana. Originalni automobil, ofarban u upečatljivu svetlo žutu, vozio je s brojem 41 i nizom sponzorskih nalepnica. Nakon kratke karijere je nestao iz javnosti i godinama skupljao prašinu u jednoj garaži u San Francisku. Tek 2013. ga je pronašao švajcarski kolekcionar, dao ga na potpunu restauraciju odeljenju Porsche Classic i tako ga vratio u život.

Kako prenosi Jutarnji.hr, isti kolekcionar sada je otišao korak dalje. Kad je Porsche predstavio moderni 911 S/T, odlučio je da naruči jedan u identičnoj boji i s detaljima koji podsećaju na njegov restaurirani trkački original.

Rezultat je fascinantan spoj starog i novog. Karoserija je lakirana u "Light Yellow", nijansu koja decenijama nije bila u Porscheovom katalogu. Točkovi su od magnezijuma, kovani i ofarbani u tamnosrebrnu boju, dok su kočione čeljusti diskretno crne. Na bokovima se ističu beli krugovi s brojem 41, a posebna pažnja je posvećena i repliciranju svih nalepnica sponzora iz 1972. godine. Jedino što nedostaje u odnosu na original su dodatna prednja svetla u rally-stilu.

Sam automobil naravno nije običan 911. Model S/T se bazira na generaciji 992 i u suštini kombinuje najbolje od GT3 i GT3 RS verzija, ali u suzdržanijem, "čistom" paketu. Svojim fokusom na lakoću i vozački doživljaj mnogi ga već sada nazivaju najposebnijim 911 ove ere.

Koliko ovakav omaž košta, zvanično se ne zna. Osnovni 911 S/T je koštao oko 300 hiljada evra, a s individualizacijom kroz Sonderwunsch taj iznos se lako i udvostruči.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Porsche