Porsche je još ranije najavio da budući Cayenne Electric neće biti jedini Cayenne u njihovoj ponudi. Postojeći Cayenne treće generacije će naime ostati u prodaji, nudeći SUS i hibridne pogonske opcije i nakon 2030. godine, uz najavu da će Porsche nastaviti da unapređuje twin-turbo V8 motor da bi bio u skladu sa budućim propisima o emisiji izduvnih gasova.
Usred nedavnih sumnji o EV budućnosti, Porsche je potvrdio da će aktuelni Cayenne ostati u prodaji zajedno sa novim modelom Cayenne Electric, nudeći tako tri varijante pogona – SUS, hibrid i EV – sve do naredne decenije.
Kompanija u saopštenju kaže: „Porsche istovremeno ide napred sa razvojem svojih moćnih hibridnih modela i modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Do i posle 2030. godine, uspešan SUV će se nuditi sa tri varijante pogonskog sklopa širom sveta.”
Oliver Blum, generalni direktor Porsche AG, potvrdio je da će Cayenne Electric postaviti nove standarde u segmentu električnih SUV vozila. Blum je dodao da će kupci Porschea „i dalje moći da biraju između širokog spektra moćnih i efikasnih SUS modela i hibridnih modela“ u sledećoj deceniji. Ovo će biti omogućeno „daljom nadogradnjom“ trenutne treće generacije, koja će biti dostupna zajedno sa Cayennom Electric.
To znači da je Porsche odlučan da zadrži twin-turbo V8 motor. Inženjeri iz Cufenhauzena već poboljšavaju efikasnost pogonskog sklopa primenom „opsežnih tehničkih mera“. Ovo će omogućiti da V8 bude u skladu sa budućim zakonskim zahtevima i ostane u prodaji duže nego što se očekivalo.
Aktuelna treća generacija je predstavljena 2017. godine i dobila je veliko unapređenje 2023. godine. Ponuda nakon 2030. će verovatno zahtevati još jedan fejslift, čime će biti u rangu sa novijim modelima.
Uprkos obnovljenom višestrukom pristupu, izvršni direktor Porschea insistira da je kompanija „čvrsto posvećena elektromobilnosti“.

Foto: Screenshot Autogefühl / YouTube
Porsche je ranije već potvrdio da će električni Cayenne biti baziran na VW Group Premium Platform Electric (PPE) arhitekturi, integrišući najnoviju tehnologiju u smislu „visokonaponskih sistema, pogonskog sklopa i šasije“. Među ciljevima za razvoj novog Cayenna su „Porcheove vozne karakteristike, veliki kapacitet i stabilno punjenje, visoka efikasnost i visok nivo udobnosti i svakodnevne upotrebljivosti“.
Električni Cayenne može da povuče i do 3,5 tone, a između ostalog, ima i Porsche Active Ride. Ovo je pametan, aktivan sistem šasije koji podiže udobnost i dinamiku na novi nivo.

Foto: Porsche
U vezi unutrašnjosti, kompanija navodi da Cayenne Electric transformiše unutrašnjost u prostor za iskustvo, kombinujući Porscheov sportski DNK sa digitalnim inovacijama.

Foto: Porsche
U njegovoj srži je Flow Display – zakrivljeni OLED displej koji se besprekorno uliva u centralnu konzolu, omogućavajući jedinstveni operativni format. Zajedno sa dodatnim ekranima, on formira najveću kontinuiranu digitalnu površinu u bilo kom Porscheu.
Tu su potpuno digitalna instrument tabla sa OLED tehnologijom od 14,25 inča, opcioni suvozački displej od 14,9 inča (koji nudi zabavu, kontrolu aplikacija i strimovanje videa – čak i tokom vožnje, bez ometanja vozača), kao i zakrivljeni OLED multimedijalni ekran od 12,25 inča koji se proteže niz centralnu konzolu i sadrži većinu kontrola klime. Ostalo je nekoliko fizičkih prekidača, mada mnogo manje nego kod Cayenna sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Cayenne Electric je dostupan i sa head-up displejem sa proširenom stvarnošću.

Foto: Porsche
Svi putnici u Cayennu Electric uživaju u znatno više prostora i udobnosti. Zadnja sedišta su standardno električno podesiva, što omogućava fleksibilno podešavanje.
Još jedna karakteristika je novo površinsko grejanje, koje zagreva ne samo sedišta već i velike kontaktne površine kao što su nasloni za ruke i delovi panela vrata.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Specifikacije za Porsche Cayenne Electric:
Dužina 497 cm
Prtljažnik 550 litara - 1590 litara
Baterija 113 kWh
800 V arhitektura
400 kW DC punjenje
10-80 % za manje od 16 minuta
Domet po WLTP-u 600 km
Najsnažnija verzija ima preko 1000 KS i 1500 Nm, uz ubrzanje 0-100 km/h za manje od 3 sekunde i 0-200 km/h za manje od 8 sekundi
Najveća brzina preko 250 km/h