home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari Elettrica

Najavljeno lansiranje 20 novih modela tokom narednih pet godina

Prvi Ferrarijev električni automobil imaće četvoro vrata, četiri sedišta, četiri elektro motora sa više od 1.000 KS i aktivno vešanje. Ovaj model (za sada pod kodnom oznakom Elettrica) biće  lansiran tokom sledeće godine na potpuno novoj platformi. Enterijer ćemo videti krajem zime, dok će se kompletna promocija se održati na proleće.

Ferrarijev zvršni direktor Benedeto Vinja je naime još ranije precizirao da će "Elettrica" biti predstavljena u trofaznom procesu. Vinja je pre nekoliko meseci potvrdio da će kompanija u početku prikazati samo „tehnološko srce“ električnog vozila (to je urađeno danas).

Ferrari Elettrica

Druga faza predstavljanja će se održati početkom sledeće godine, kada će Ferrari predstaviti „izgled i osećaj koncepta dizajna enterijera“. Prava svetska premijera je zakazana za nekoliko meseci kasnije, negde u proleće 2026. godine.

Prema rečima izvršnog direktora, prvi kupci će dobiti svoje automobile u oktobru 2026.

Ferrarijeva platforma za električne automobile je opisana kao platforma sa minimalnim prepustima, „izuzetno kratkim“ međuosovinskim rastojanjem i rasporedom inspirisanim Ferrarijevim „Berlineta“ (Coupe) modelima.

Ferrari Elettrica

Elettrica će po najavama nuditi „najčistije dinamičke povratne informacije, a istovremeno olakšava pristupačnost i maksimizira udobnost“ – uporedivo sa GT automobilima.

Ferrari takođe navodi da je težiše 80 mm niže „od ekvivalentnog modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem“.

Ferrari Elettrica

Tehničke specifikacije Ferrari Elettrica:

Međuosovinsko rastojanje: 2,96 m

Težina: približno 2.300 kg

Ubrzanje 0 do 100 km/h: 2,5 sekunde

Maksimalna brzina: 310 km/h

Maksimalna snaga na prednjoj osovini: 210 kW / 286 KS

Maksimalna snaga na zadnjoj osovini: 640 kW / 870 KS

Kumulativna snaga: preko 1.000 KS u Boost režimu

Baterija: NMC, 122 kWh

Maksimalna snaga punjenja: 350 kW

Procenjeni domet: preko 530 km

U jednom razgovoru sa australijskim časopisom Drive, direktor marketinga proizvoda Emanuele Karando je spomenuo da je „zvuk uvek autentičan u Ferrariju“. Dodao je da će to biti "pravi Ferrari".

I Vinja je najavio da će prvi električni model ove kompanije biti „jedinstven, pravi Ferrari“. On uverava entuzijaste da dodatna težina potpuno električnog pogona neće umanjiti dinamiku vožnje.

Vinja je takođe rekao da će ovaj proizvođač automobila nastaviti da naglašava stil i performanse u svojim električnim vozilima i da oni neće izgubiti „jedinstveni“ osećaj brenda.

Vinja je ponovio da Ferrari radi na jedinstvenim „zvučnim potpisima“ za svoje modele; kompanija je 2023. patentirala EV izduvnu notu. On naglašava da će tehnologija omogućiti Ferrariju da „radi mnogo stvari“ sa njima.

Izvršni direktor, koji je preuzeo kormilo Ferrarija 2021. godine, ističe da je uveren da kompanija i dalje može da pruži posebno iskustvo vožnje tako što će iskoristiti tehnologiju „na jedinstven način“.

Ferrarijev prvi električni automobil, čija cena će iznositi najmanje 500 hiljada evra, označava važan korak za italijanskog proizvođača luksuznih vozila, izjavio je upućeni izvor za Reuters.

Automobil će se praviti u novom proizvodnom pogonu ("e-zgrada") koji je otvoren u Maranelu, pri čemu će proizvodnja startovati početkom 2026.

Lansiranje 20 novih modela tokom narednih pet godina

Nova ponuda modela, koju je predstavio Benedeto Vinja, predviđa lansiranje 20 novih modela tokom narednih pet godina.

Od 2026. do 2030. godine očekuju se četiri nova lansiranja svake godine, za ukupno 20 novih modela. Asortiman koji će se razvijati tokom narednih nekoliko godina, do 2030. godine, sastojaće se od 40% vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, 40% hibrida i 20% električnih vozila.

Razvoj proizvoda je stoga strukturiran oko tri različita tipa pogonskog sklopa, sa daljim razvojem V6, V8 i V12. Međutim, hibridni sistemi se dalje usavršavaju. Ferrari radi na elektrifikaciji od 2009. godine i cilj mu je da nastavi da ulaže u istraživanje.

Strategija proizvodnje ostaje fokusirana na ponudu više modela u malim količinama, održavanje ekskluzivnosti, a istovremeno proširenje portfolija i privlačenje različitih kupaca. Broj proizvedenih automobila neće se povećavati između 2026. i 2030. godine, ostajući na oko 14.000 jedinica godišnje.

Standardni proizvodni automobili će činiti preko 85%, dok će približno 10% biti rezervisano za automobile specijalnih serija kao što su SF90 XX Stradale ili 296 Speciale. Manje od 5% proizvodnje biće dodeljeno F80 i seriji Icona.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 84



Komentari