home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Aion UT
 
Aion UT je bio zvezda ovogodišnjeg sajma automobila u Minhenu. Sada je predstavljena nova verzija ovog malog električnog hatchbacka s veoma jedinstvenom karakteristikom koja mu omogućava da se potpuno napuni za manje od dva minuta.

Izazov za proizvođače automobila da ponude modele koji mogu puniti svoje baterije u sve bržim vremenima ima tehnološku "prečicu" koja, za sada, nije toliko raširena u Evropi. Međutim, u Kini je moguće sve češće videti automobile ovog tipa, piše Klix.ba.

Govorimo o zameni baterija. Zašto provoditi više od 20 ili 30 minuta na brzoj stanici za punjenje ili sate čekati kod kuće da se baterija vašeg automobila napuni? Zamena baterija sada dolazi u jeftinom automobilu koji je nedavno predstavljen u Evropi i očekuje se da će stići 2026. godine.

Aion UT

GAC je jedan od giganata kineske automobilske industrije s ograničenim prisustvom u Evropi, ali s najavom proizvodnje vozila u Austriji. Međutim, na sajmu automobila u Minhenu prošlog septembra, predstavili su treći globalni model baziran na svojoj Aion porodici. Nazvan je Aion UT, električni kompaktni automobil početnog nivoa koji bi trebalo da bude predstavljen u Evropi 2026. godine.

Sada je ovaj model ponovo dospeo na naslovne strane u Kini, ali ovaj put dolaskom nove verzije koja ga čini još zanimljivijim. Novi Aion UT Super ima CATL-ove "Choco-SEB" baterije - drugim rečima, zamenjive baterije azijskog giganta.

Ovaj model će se uskoro prodavati isključivo putem JD.com-a, poznatog kao "kineski Amazon", po ceni vrlo sličnoj prethodnim verzijama. Ima LFP baterijski paket od 54 kWh, koji bi trebalo da obezbedi domet od približno 500 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu.

Oni koji kupe ovo vozilo mogu normalno da pune bateriju, pristupe programu iznajmljivanja baterija ili se odluče za njihovu zamenu na sve brojnijim stanicama koje CATL postavlja u Kini.

Aion UT

Na ovim stanicama za zamenu baterija, Aion UT Super, kao i drugi modeli koji su već opremljeni ovim "Choco" baterijama, mogu da zamene svoje istrošene baterije potpuno napunjenima za samo 99 sekundi. To je manje vremena nego što je potrebno za punjenje gorivom.

Novi Aion UT Super će se prodavati u Kini za cenu između 100.000 i 120.000 juana, što je otprilike 12.100-14.600 evra. "Osnovni" model predstavljen u Minhenu, sa 136 KS električne snage, imao je manju bateriju (44 kWh), domet od oko 420 km CLTC i nižu početnu cenu, ali ne naravno kao u Kini.

Očekuje se da će Aion UT, koji bi mogao da stigne u Evropu 2026. godine, koštati oko 25.000 evra, što bi trebalo da ga svrsta među najjeftinije u svojoj kategoriji. Međutim, sumnjamo da će ova "Super" verzija stići na naš continent ili nas Kinezi iznenade da bi demonstrirali moć u elektromobilnosti.

Posao zamene baterija u Evropi je još uvek u vrlo ranoj fazi, ali pokazuje da ima tržišnog potencijala. CATL, na primer, očekuje da će do kraja ove godine postaviti 1.000 stanica u Kini. Još uvek nema potvrde da će vodeći svetski proizvođač baterija replicirati ovaj model u Evropi, iako su ga drugi proizvođači automobila (Nio) već pokazali na najvažnijim evropskim tržištima.

Izvor: Klix.ba

Foto: GAC



čitanja : 179



Komentari