
Naziv Formosa se odnosi na istorijsko ime Tajvana, "Ilha Formosa", odnosno "lepo ostvro". Upravo je ta ideja poslužila kao inspiracija dizajnerima i majstorima iz odeljenja Porsche Exclusive Manufaktur i Sonderwunsch. Rezultat nije tek još jedna posebna boja ili nekoliko pločica s posvetom, već pažljivo ispričana priča o pejzažu, moru i planinama Tajvana, pretočena u svaki detalj automobila.

Kako navodi Jutarnji.hr, karoserija je ofarbana u potpuno jedinstvenu plavu nijansu Ipanema Blue Metallic, osmišljenu da podseća na Pacifik koji okružuje ostrvo. Kontrast stvaraju detalji u sivoj boji Suzuka Grey Metallic na natpisima, okvirima bočnih stakala i poklopcu motora. RS Spyder beli naplaci dodatno naglašavaju sportsku notu, dok zatamnjena HD-Matrix LED svetla i Exclusive Design zadnja svetla diskretno daju do znanja da se radi o nečem posebnom.

Unutrašnjost ide još korak dalje. Inspiracija tajvanskim planinama i šumama vidljiva je kroz paldao drvo, dok su sedišta presvučena kombinacijom braon i crne kože s zelenim kontrastnim šavovima. Posebno razvijen "Formosa" uzorak, u zelenim, crnim i kremastim tonovima, pojavljuje se na sedištima i u prednjem prtljažniku presvučenom kožom. Detalji poput osvetljenih pragova s natpisom "Formosa x Sonderwunsch" i reljefnog motiva talasa i planina na naslonima za glavu zaokružuju priču.

Ono što je jednako važno, mehanika nije dirana. Ovo je i dalje čisti 911 Carrera T, s ručnim menjačem, sportskim oslanjanjem i trolitarskim bokser šestocilindrašem koji razvija 394 KS i 421 Nm. Drugim rečima, iza svega stoji isti onaj puristički karakter zbog kojeg Carrera T ima posebno mesto među entuzijastima.
Nije otkrivano koliko je kupac morao da platit za ovaj 911, ali jasno je da je suma verovatno mnogo veća od 146.800 evra koliko košta "obični" 911 T. Ali sigurno je da će ovako poseban model u budućnosti postati vredan kolekcionarski primerak.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Porsche