Audi A5 predstavljen u Veroni
Novi Audijev coupe A5 i njegovu sportsku S5 verziju već smo nekoliko puta detaljno opisali ali je sve to bilo na osnovu fabričkih informacija i "odokativnih" zapažanja. Sasvim je druga stvar tako formirano mišljenje o nekom automobilu proveriti u praksi tj. u vožnji. Zato je prošle nedelje u Veroni Audi organizovao test vožnje za specijalizovane automobilske novinare. Iz njihovih izvešataja odmah i prvi zaključak. Audi A5 u stvarnosti izgleda daleko privlačnije i atraktivnije nego na fabričkim fotografijama ili pod reflektorima ženevskog salona automobila gde je prvi put prikazan svetskoj javnosti početkom marta. Odlikuje se dinamičnim i elegantnim linijama, koje su doduše samo razrada već ranije poznatog Audijevog dizajnerskog stila ali je rezultat izuzetan. I to bez obzira što su mnogi sa objavljivanjem prvih fotografija u martu bili prilično razočarani pomalo ziheraškim pristupom dizajniranja ovog modela jer na njemu nema baš puno dizajnerske avangarde, koja je krasila prototip Nuvolari. Potonji je trebalo u velikoj meri da posluži kao osnova za izgled Audija A5 i mada su upotrebljeni neki elementi njegovog dizajna, ipak je ostao utisak da su u Audiju mogli hrabrije da "izvajaju" novi coupe. Ipak, A5 je dovoljno samosvoj i atraktivan pa je glavni dizajner, već odavno slavni Walter da Silva, smelo izjavio da je A5 "najlepši auto, koji je ikada dizajnirao." Kako bilo, A5 je tokom vožnji po Italiji privlačio ljubomorne poglede što samo potvrđuje da Silvine reči. Naravno dizajn nije sve pa A5, osim elegantnog dizajna raspolaže sa moćnim motorima, kvalitetnom izradom i istim takvim materijalima u unutrašnjosti, visokim stepenom bezbednosti, bogatom standardnom opremom (i još dužim spiskom opcionala !) i na kraju krajeva i samim imidžom marke iz Ingolštata, čiji se zaštitni znak u vidu "četiri olimpijska kruga" ponosno ističe na velikoj "single frame" maski automobila. Unutrašnjost je naravno prostorna i savršeno izrađena, upotrebljeni su najkvalitetniji materijali, ergonomija je vrhunska a dizajn kabine, kao i spolja, prati već zacrtane dizajnerske smernice aktuelnih Audijevih modela. Instrumenti i centralna konzola su spojeni u elegantnu celinu dok se pored menjača nalaze komande već famoznog MMI sistema čije se informacije pokazuju na displeju na vrhu centralne konzole. Novim modelom Audi želi da privuće nove kupce, koji su dosad vozili BMW serije 3 Coupe ili Mercedes CLK za koje Audi dosad nije imao konkretan odgovor. U klasi ovih coupea sa 4 sedišta situacija će se sada izmeniti. Tako bar kažu u Audiju. Kupci u ovom segmentu imaju velike zahteve u pogledu uživanja u vožnji i voznih karakteristika pa su se u Audiju potrudili da ih na tom polju nimalo ne razočaraju. Naravno kada se radi o firmi kao što je Audi, rizici za tako nešto gotovo i ne postoje. To se potvrdilo već posle samo nekoliko desetina kilometara vožnje a sa svakim novim kilometrom osećaj u automobilu se samo još više popravlja. Jedan od razloga je i nova MLP platforma (Modular Longitudinal Platform ili modularna longitudinalna platforma) ovog Audija, međuosovinskog rastojanja 2751 mm. Sa dužinom od 4625, širinom 1854 i visinom od 1372 mm, unutrašnjost je dovoljno komforna za 4 odrasla putnika "punih gabarita". Osim toga i prtljažnik je sa 455 litara zapremine za jedan coupe izuzetno prostran. Kao što samo ime platforme govori, zadržana je konfiguracija sa uzdužno postavljenim motorom ali su vozne osobine osetno poboljšane. MLP platforma je omogućila bolji raspored težine (raspored 50:50 odsto) što se prema rečima novinara, koji su vozili A5, oseti prilikom prvog zahtevnijeg ulaska u krivinu. Prema njima, upravljač je direktniji i mnogo komunikativniji, ulazak i izlazak iz krivine je lak i zabavan a povezanost sa podlogom je veća je nego u bilo kom drugom aktuelnom Audijevom velikoserijskom modelu. Najkraće rečeno, A5 u vožnji pruža veliki užitak iako se ovde ne radi o beskompromisnom sportskom automobilu, nego o brzom coupeu, koji donekle može da konkuriše BMW-u Serije 3 u Coupe varijanti. Da kažemo da će novu MLP platformu koristiti i novi Audi A4, A6, A7 i A8 kao i manji SUV model Q5. Novi A5 za sada se oprema samo sa jednim benzinskim i dva dizel agregata. Krećemo od dizelaša. To su 2,7 litarski TDI sa 190KS i 400Nm i 3,0 TDI sa 240KS i 500Nm. Benzinac je 3,2 FSI V6 motor sa 265KS i 330Nm (250 km/h i 6,1 sekundu od stotke) ali po utisku novinara ova verzija previše troši i ne pruža takva međuubrznaja kao dizel agregati. Benzinac i snažniji dizelaš mogu se opremiti i Quattro integralnim pogonom. Audi najavljuje da će se kasnije u ponudi naći i manji benzinci od 1,8 i 2,0 litra. Što se menjača tiče, nude se ručni i Tiptronic automatski menjači sa 6 stepeni prenosa kao i 8-stepena Multitronic CVT transmisija. Najjeftiniji pripadnik serije A5 je varijanta A5 2,7 TDI, za koju u Nemačkoj treba izdvojiti 40.850 evra. Međutim ovde nije kraj. Audi nudi i sportsku S5 verziju (na trećoj slici) novog coupea sa 4,2 litarskim FSI V8 motorom, koji razvija 354KS i 440Nm u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Pogon je naravno Quattro. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija (ili izraženija) prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i novi točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Cena u Nemačkoj za Audi S5 iznosi 55.900 evra.