home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Model, koji su Italijani (i ne samo oni !) nestrpljivo očekivali proteklih meseci pa i godina (još od promocije koncepta Trepiuno 2004. godine), konačno je i zvanično danas predstavljen u Torinu. Fiat je novi "500" promovisao baš danas da bi i simbolično obeležio tačno 50 godina od pojavljivanja originalnog Fiata nuova 500 (između 1957. i 1975. proizvedeno je ukupno 3,7 miliona komada), koji je i poslužio kao dizajnerska osnova za ovaj Fiat 500 (ili Fiat Cinqucento na italijanskom). Naravno, nas novi "500" neodoljivo podseća na legendarnog Fiću (bar od napred) ali ipak treba podsetiti da je naš Fića nastao na bazi Fiata 600 a ne Fiata 500 što mnogi često mešaju. Kako bilo, današnjoj zvaničnoj prezentaciji prisustvovalo je oko 7000 posetilaca iz 63 zemlje, uključujući i 3750 dilera, uvoznika i predstavnika velikih kompanija, zatim preko 1000 novinara, oko 100 finansijskih analitičara, 200 dobavljača i još 1000 gostiju iz sveta zabave, mode, sporta i politike. Tu nije kraj jer će sutra, 5. jula, Fiatovi šefovi otići u Rim da bi novi Fiat 500 zvanično predstavili i predsedniku Italije. Kao što smo ranije već nekoliko puta pisali, Fiat će primeniti taktiku prodaje kao BMW, koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko računajući da će kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili oživljenu legendu. To isto želi i Fiat tj. ljudi iz Torina će novi 500 prodavati kao skuplji lifestyle automobil (osnovna verzija u Nemačkoj koštaće 10.500 a najskuplja 14.500 evra), a ne kao jeftini automobil za široke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo, odnosno prodaja Minija samo potvrđuje procene ljudi iz BMW-a da će se naći dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu, a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Inače, prve najave su govorile o tome da će "500" koštati oko 7250-7500 evra, odnosno manje od Fiat Pande koja se može dobiti za oko 8600 evra. Međutim, Fiat ima jedan veliki adut u rukavu. Naime, garancija za Fiat 500 iznosi 5 godina ili, pazite sad ovo, 500.000 km !! Da, 500.000 km. Za novi "500" Fiat će ponuditi i široku paletu dodatne opreme za indvidualizaciju pa će kupci moći da svom ljubimcu dodaju i svoj lični pečat. Fiat očekuje prodaju 58.000 komada do kraja ove godine a sledeće već 120.000 a možda i 140.000. Kao što smo ranije već nekoliko puta napomenuli, novi 500 će se proizvoditi u Poljskoj, u mestu Tychy i to zajedno sa novim Fordom Ka, koji će platformu deliti sa ovim malim Fiatom. Koliko simpatično zapravo izgleda novi Fiat 500, dovoljno govore slike (naročito se ističu karakteristična prednja svetla, maska, hauba, hromirani dodaci na branicima, okrugli retro brzinomer i visoko postavljena ručica menjača), a evo i njegovih tehničkih karekteristika. U kabini 3546 mm dugačkog, 1627 mm širokog i 1488 mm visokog automobila sa 2300 mm dugačkim međuosovinskim rastojanjem, ima mesta za 4 osobe dok je volumen prtljažnika 185 litara. Za poređenje Fiat Panda, na čijoj je platformi novi "500" i napravljen, ima 206 litara a naš Jugo raspolaže sa 170 litara korisne zapremine. Paleta motora obuhvata benzince od 1,2 i 1,4 litra kao i 1,3 litarski dizelaš. Manji benzinac 1,2 8v ima 50kW/69KS (pri 5500 obrt./min.) i 102Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., postiže maksimalnih 160 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,9 sekundi a troši 5,1 litru goriva na 100 km (emituje samo 119 grama CO2 po kilometru). Snažniji 1,4 16v benzinac razvija 74kW/100KS (pri 6000 obrt./min.) i 131Nm pri 4250 obrt./min., dostiže 182 km/h, ubrzava do stotke za 10,5 sekundi a troši 6,3 litra. Dizelaš 1,3 Mulijet raspolaže sa 55kW/75KS (pri 4000 obrt./min.) i 145Nm pri 1500 obrt./min., stiže do 165 km/h, ubrzanje mu do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi a potrošnja svega 4,2 litara dizela na 100 km (ima i DPF filter čestica pa emisija CO2 po kilometru iznosi 111 grama). Svi motori zadovoljavaju strogi Euro5 standard, koji stupa na snagu 2009. godine. Za kasnije se najavljuje ugradnja i snažnijeg 1,3 litarskog Mulijet dizelaša sa 105KS (koji se nedavno pojavio u modelu Lancia Ypsilon Sport MomoDesign), kao i dvocilidričnog turbo benzinca sa samo 900 "kubika" zapremine. Tokom 2008. godine dolazi i sportska Abarth verzija sa 1,4 litarskim turbo benzincem i snagom od 135 konja, a 2009. se očekuje i kabriolet varijanta sa samo dva sedišta. Bar u početku, u ponudi su samo manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa, četiri paketa opreme (Naked, Pop, Sport i Lounge) i 12 boja. U Fiatu se nadaju da će na EuroNCAP kreš testu osvojiti maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika a da bi to i ostvarili, svi modeli "500" imaće sedam vazdušnih jastuka u standardnoj opremi, ABS i EBD sisteme dok će ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti biti u serijskoj opremi kod 1,4 litarskog benzinca a kod ostalih će moći da se dobije kao opcija. Sve verzije novog "500" imaće standardno točkove od 15 inča a uz doplatu na rapolaganju su i oni od 16 inča (gume dimenzija 185/55 R 15 odnosno 195/45 R 16). Ovde i napomena da je ovo spisak opreme za modele namenjene EU a kakva će biti specifikacija standardne opreme za našu zemlju, još nije poznato. Bez obzira na najavljenu visoku cenu, Fiat ne mora da se brine za sudbinu ovog modela, jer, ako je suditi po nedavnoj ekspresnoj prodaji limitirane serije Open Edition od 500 komada, zainteresovanih ima i više nego što su se u Fiatu nadali. Ipak, Fiat bi kasnije trebalo da ponudi i jeftiniju verziju novog "500", koja bi koštala oko 8500 evra. Dotle, uživajte u videu...

 



čitanja : 3184



Komentari