home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA


Volkswagen je na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu i zvanično promovisao svoj prvi kompaktni SUV model nazvan Tiguan, a nedavno su ga u Budimpešti vozili i specijalizovani automobilski novinari. Da sprema ovakav model, nemački proizvođač je najavio još krajem prošle godine na salonu u Los Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih i japanskih modela ovog segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni, koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene (manje pristupačne, a ne potpuno nepristupačne, jer uprkos integralnom pogonu ovo je pre svega gradski terenac). Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg, unutrašnjost je praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla, centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i prostora za prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema verziju sa pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za modelom kao što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Na zadnjim točkovima je i novo nezavisno oslanjanje u četiri tačke dok je napred provereni McPherson. Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640 (zadnja sedišta se pri tom pomeraju napred/nazad za 160 mm). Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW će u Tiguan ugrađivati tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine 2,0 litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od 1750 obrt./min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS (zapremine 1,4 litra), 125kW/170KS (takođe 1,4 litra zapremine) i 147kW/200KS, koliko razvija 2,0 litarski TFSI agregat. Benzinci sa 150 i 170KS razvijaju 240Nm obrtnog momenta već od 1750 obrt./min., dok najsnažniji benzinski Tiguan sa 200KS ima na raspolaganju 280Nm momenta od 1800 obrt./min. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije, a nude se tri verzije nazvane Trend&Fun, Trend&Style i Trend&Field, dok ponuda menjača obuhvata 5-stepeni automatik, 6-stepeni manuelni, kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Novi SUV je dobio i novi elektromehanički upravljački sistem, točkove veličine 16, 17 ili 18 inča, kao i sistem za automatsko parkiranje, poznat iz VW Tourana. Inače, cene za VW Tiguan u Nemačkoj počinju od 26.700 evra za baznu 1,4 TSI verziju sa 150KS i 28.800 evra za osnovni TDI dizelaš sa 140KS. U osnovnoj opremi se, između ostalog, nalaze ABS, EBD i ESP elektronski sistemi, klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, radio CD plejer, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači sva četiri prozora. Za poređenje, osnovni VW CrossGolf u Nemačkoj treba platiti 22.851 evro. Nažalost, Tiguan na naše tržište stiže tek na proleće sledeće godine, a cena se još ne zna. Potvrda kvaliteta novog nemačkog kompaktnog SUV-a stigla je pre nekoliko dana i od nezavisne organizacije EuroNCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, za bezbednost dece osvojio je 4 zvezdice, a za sigurnost  pešaka 2 zvezdice.



čitanja : 11476



Komentari