Touaregov mlađi brat – novi Volkswagen Tiguan
Volkswagen je na nedavno završenom salonu automobila u
Frankfurtu i zvanično
promovisao svoj prvi kompaktni SUV model nazvan Tiguan, a nedavno su ga
u
Budimpešti vozili i specijalizovani automobilski novinari. Da sprema
ovakav
model, nemački proizvođač je najavio još krajem prošle godine na salonu
u Los
Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski
model, sem
imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak
malo
ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i
serijski
Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta
sa
izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar
prednji
"pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput
Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih i japanskih
modela ovog
segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom
veoma
podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni, koji ili nemaju
novca za
Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i
istovremeno
snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro)
idealan spoj
urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene (manje
pristupačne, a
ne potpuno nepristupačne, jer uprkos integralnom pogonu ovo je pre
svega
gradski terenac). Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg,
unutrašnjost je
praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla,
centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i
prostora za
prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema
verziju sa
pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za
modelom kao
što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj
platformi,
koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode
Octavije.
Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije
terenske
osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion,
preko
centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih
točkova
na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Na zadnjim točkovima je
i novo
nezavisno oslanjanje u četiri tačke dok je napred provereni McPherson.
Ovde i
podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok
visina iznosi
1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505
litara, a sa
oborenim zadnjim sedištima raste na 1640 (zadnja sedišta se pri tom
pomeraju napred/nazad za 160 mm). Jedan od aduta novog SUV modela (sem
samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW će
u Tiguan
ugrađivati tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine
2,0
litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od
1750
obrt./min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača
varijanta)
obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće
Euro5
standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su
snažni,
ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS (zapremine 1,4 litra),
125kW/170KS
(takođe 1,4 litra zapremine) i 147kW/200KS, koliko razvija 2,0 litarski
TFSI
agregat. Benzinci sa 150 i 170KS razvijaju 240Nm obrtnog momenta već od
1750
obrt./min., dok najsnažniji benzinski Tiguan sa 200KS ima na
raspolaganju 280Nm
momenta od 1800 obrt./min. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675
kg,
zavisno od verzije, a nude se tri verzije nazvane Trend&Fun,
Trend&Style i Trend&Field, dok ponuda menjača obuhvata
5-stepeni
automatik, 6-stepeni manuelni, kao i DSG menjač sa duplim kvačilom.
Novi SUV je
dobio i novi elektromehanički upravljački sistem, točkove veličine 16,
17 ili
18 inča, kao i sistem za automatsko parkiranje, poznat iz VW Tourana.
Inače,
cene za VW Tiguan u Nemačkoj počinju od 26.700 evra za baznu 1,4 TSI
verziju sa
150KS i 28.800 evra za osnovni TDI dizelaš sa 140KS. U osnovnoj opremi
se,
između ostalog, nalaze ABS, EBD i ESP elektronski sistemi, klima
uređaj, šest
vazdušnih jastuka, radio CD plejer, daljinsko centralno zaključavanje i
el.
podizači sva četiri prozora. Za poređenje, osnovni VW CrossGolf u
Nemačkoj
treba platiti 22.851 evro. Nažalost, Tiguan na naše tržište stiže tek
na
proleće sledeće godine, a cena se još ne zna. Potvrda kvaliteta novog
nemačkog
kompaktnog SUV-a stigla je pre nekoliko dana i od nezavisne
organizacije
EuroNCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u
oblasti
zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, za
bezbednost
dece osvojio je 4 zvezdice, a za sigurnost pešaka 2 zvezdice.