Nova Mazda6 predstavljena u Budimpešti
Japanci su potpuno novu
generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili javnosti još sredinom prošlog
meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i
specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem
komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja
"Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet
podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi
prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci
od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo
kada stignu prvi prodajni rezultati (kako stvari sada stoje, kod nas nova
Mazda6 stiže početkom naredne godine po za sada nepoznatoj ceni). Kao i ranije,
i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao
klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon,
odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda
i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski
atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom
"Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv.
Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka
i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše
modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, kao i
kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova Mazda6 je u obliku
klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša
za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose :
4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na
zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena).
Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U
slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm (ukupno 4375 mm), visina za 10 mm
(1490 mm), dok je širina kao kod limuzine - 1795 mm. Prema najavama iz Mazde,
načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova
Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni
Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60),
što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije.
Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea, a nešto je i lakša od svoje
prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %),
redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna,
boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje,
bolje aerodinamike (limuzina ima cW vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene
bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard),
Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se
nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control,
Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski
automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande
itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm
obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100
km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak
palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski
benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i
DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest
stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim
benzincem). Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u
planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i
elektromotora). Pomenuti novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su
uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili
dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje
nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod
preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu
stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i
vraća vas u područje gde nema opasnosti".