Kia C’eed SW EX Europe+ 1.6 CRDI
Izvor : www.blic.co.yu
Autor: Aleksandar Andrić
Evropeizacija proizvodnog programa dovela je do lansiranja nekoliko prilično interesantnih "kija". Jedna od njih svakako je "sid sporti vagon", karavan kod koga južnokorejski proizvođač prilično uspešno spaja praktičnost i dobar izgled. Pri kreiranju karoserije, koja nastaje produžavanjem zadnjeg dela limuzine, najčešće strada-dizajn. "Kijini" stilisti su, međutim, vešto izbegli večitu zamku pa ovaj automobil stasom nimalo ne zaostaje za baznim "sidom". Štaviše, veliki unutrašnji prostor i niz praktičnih detalja pretvaraju "sporti vagona" u najintersantniju "kiju" niže srednje klase.
Krenimo od transportnog potencijala. Fabrika navodi da je osnovna zapremina prtljažnika 534 litra. To je, međutim, ukupan volumen, odnosno zbir dve potpuno odvojene celine. Koferi i drugi veći predmeti odlažu se u prostor veličine 479 litara, a za pribor, alat i slične sitnice na raspolaganju je još 55 litara u dvostrukom podu. Poput drugih sličnih vozila, i „sporti vagon“ ima deljivu zadnju klupu u odnosu 60:40 odsto, koja omogućava proširenje tovarnog dela do 1.664 litra. Kada se na sve to doda i komotan putnički prostor, nije teško zaključiti da je ovaj automobil spreman da pruži puno toga čak i veoma zahtevnim korisnicima.
IZBALANSIRANA PONUDA
I oprema je prilično bogata, pogotovu kada se ima u vidu sadržaj paketa „EX
jurop plus“. Putnicima je na raspolaganju automatska klimatizacija, kaseta
povezana s njom, audio sistem s priključcima za eksterne uređaje poput MP3
plejera, putni računar, automatsko zaključavanje vrata... Treba, ipak, istaći da
se s luksuzom nije preterivalo. „Kija“ je pod kontrolom „Hjundaija“, pa je
sasvim logično što „sid“ po nekim detaljima zaostaje za modelom „i30“ s kojim
deli istu platformu i dobar deo mehanike i drugih komponenti. Razlike su
najuočljivije na plastičnim panelima i iluminaciji instrumenata, čija
naranžasta pozadina prilično dobro razbija monotoniju u kabini dominantne sive
boje.
Pozicija za upravljačem je dobra, vozačko sedište udobno, ali sa slabom
potporom na bokovima zbog čega je prilikom oštrije vožnje teško zadržati telo
onako kako želite. Tokom hladnih dana delimično je ugrožena i preglednost.
Zagrevanje kabine i odmagljivanje prozora traje duže nego što bi trebalo, pa
neprozirni trouglasti prozori i iskošeni stubovi u zadnjem delu stvaraju velike
mrtve uglove.
DOBRE PERFORMANSE
Pored ambiciozno projektovanog sistema oslanjanja (napred: mekferson, nazad: višestruke veze) dobre vozne karakteristike zasluga su i progresivnog servo-upravljača i brojnih elektronskih kontrola. „Sid EX jurop plus“ ima nadzor stabilnosti i proklizavanja pogonskih točkova, što dodatno unapređuje i onako solidan učinak turbo dizela radne zapremine 1,6 litara. U test vozilo bila je ugrađena jača varijanta tog motora, maksimalne snage 115 konja. Ubrzanja su iznad očekivanja, imajući u vidu pozamašnu masu i veličinu karoserije, ali i činjenicu da „sid SW 1,6 CRDI“ raspolaže s petostepenim menjačem. Pored toga što nije opremljen „brzinom“ više, ovom „korejcu“ se može zameriti i to što pravi nešto veću buku, čime ni u jednom trenutku ne ostavlja dilemu koji energent sagoreva. Ako već ne može da se pohvali tihim radom, onda to svakako čini potrošnjom evrodizela koja tokom testiranja nije prešla prosečan nivo od 6,5 litara na 100 kilometara pređenog puta. Nasuprot ekonomičnosti motora stoji prodajna cena „sida SW 1,6 CRDI EX jurop plus“, koja čak i s aktuelnim popustom dostiže skoro 20.000 evra. Za taj novac može se nabaviti puno toga, pa je odnos plaćeno-dobijeno bez ikakve dileme najveća mana ovog automobila.
Cena i oprema test vozila
Kia C’eed SW EX Europe+: ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, frontalni i bočni er-begovi, vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu, imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje s automatskim aktiviranjem iznad 40 km/h i otključavanjem u slučaju sudara, progresivni servo-upravljač (podesiv po visini i dužini), putni računar, polen-filter, električne komande za prozore u svim vratima, radio/CD/MP3 sa šest zvučnika i USB priključkom, deljiva zadnja klupa 60:40 odsto, električna utičnica u prtljažniku, tonirana stakla, krovni nosači srebrne boje, alarm, automatski klima uređaj, kožne obloge upravljača i ručice menjača, prednja sedišta s potporom u donjem delu leđa (vozačevo podesivo i po visini), centralni naslon s dvodelnom kasetom, kaseta s hlađenjem, električno pokretani i grejani spoljni retrovizori, držač za naočare u krovu, prednja i zadnja svetla za maglu, metalik boja (+370 evra)... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 23.110 evra (s trenutnim popustom 19.641).
Tehničke karakteristike
Kia C’eed SW 1.6 CRDI
motor 4-cilindrični, zapremina 1.582 ccm, maks. snaga 84,6 kW (115 KS) pri
4.000 o/min., maks. obr. moment 255Nm pri 1.900-2.750 o/min., prenos napred, menjač
petostepeni, dužina 4.480 mm, širina 1.790 mm, visina visina 1.490 mm, međuosovinsko
rastojanje 2.650 mm, masa 1.419 kg, prtljažnik 534-1.664 l, rezervoar 53 l, pneumatici
205/55 R16, maks. brzina 188 km/h, 0-100 km/h 11,5 s, potrošnja (EU) 4,2-5,7
l/100 km, gorivo evrodizel.