BMW 125i Cabrio
Izvor : www.blic.co.yu
Novi bavarski kabriolet predstavljen je u Španiji, tačnije Valensiji, gde vremenski uslovi i na početku godine dozvoljavaju spuštanje krova. Kakva bi to, uostalom, bila vožnja kabrioleta bez vetra u kosi.
Otvorena verzija serije 1 bazirana je na kupeu, što znači da ima produženi zadnji deo karoserije i uvećan kapacitet prtljažnika u odnosu na osnovnu kombi-limuzinu. Deo dobijenog prostora (45 l) koristi se za smeštaj krovne konstrukcije, a čak i kada je sklopljen na raspolaganju je još uvek 260 litara što je sasvim dovoljno za duža putovanja u dvoje. „BMW 1 kabrio“, inače, nudi mesta za četvoro putnika, ali zadnja sedišta (iako prilično udobna) ne mogu da ponude adekvatan komoditet, pre svega za noge. Zato ih treba posmatrati kao pomoćna, kao uostalom kod većine sportskih kabrioleta i kupea.
Sklapanje krova u vožnji
Kako se to i očekuje od prestižnog brenda, krov se spušta i podiže potpuno
automatski pomoću elektrohidrauličnog sistema. Sav napor koji se od vozača
zahteva svodi se na pritiskanje tastera postavljenog u sredini vozila - i krov
se postavlja u željenu poziciju za samo 22 sekunde. Nemački proizvođač je, pri
tom, dodatno ojačao konstrukciju kako bi se ova operacija mogla obavljati i u
pokretu - do brzine od 50 kilometara na sat. Sigurnosni sistem vam, međutim,
neće dozvoliti da otpočnete proces ukoliko je brzina iznad 40 km/h. Da bi
karoserija, unutrašnje obloge i platno bili što bolje usklađeni, krov se može
naručiti u crnoj i bež boji, kao i antracit varijanti koja se presijava na
suncu.
Posebna kabrio oprema
Unutrašnji prostor je kreiran na tipičan - beembeoovski način. Vozačka pozicija
je izvanredna. Sedi se prijatno nisko, u sportski profilisanom sedištu koje je
na probnom vozilu bilo obloženo kožom. I to ne klasičnom, već specijalno
prilagođenom kabrioletima. Da bi se sačuvala od brzog habanja i nepovoljnih
meteoroloških uslova, pre svega jakih sunčevih zraka, primenjena je nova
tehnologija obrade koja spušta temperaturu kožnih presvlaka do 20 stepeni
Celzijusa. Vožnja u vrelim letnjim danima biće prijatnija i zbog automatskog
klima uređaja s posebnim režimom rada kada je krov spušten, koji na osnovu
spoljnih uslova (temperature i jačine sunčevih zraka) dodatno rashlađuje
prostor za putnike.
Pesma šestocilindraša
Kod BMW-a se visoke performanse podrazumevaju. Jak šestocilindrični motor,
šestostepeni menjač (na volju vam manuelni ili automatski) i izuzetan nezavisni
sistem oslanjanja (s elementima od aluminijuma) omogućavaju sve one vozačke
bravure, zbog kojih se ovakav automobil i kupuje. Proklizavanja su, međutim,
pod budnim okom elektronike pa se sve završava u okvirima zabave - čak i kada
dobrano preterate s nogom na gasu. A to zaista neće biti problem ne samo zbog
onih 218 konja u motoru već i izvanrednog rasporeda obrtnog momenta, čiji je
maksimum od 270 Nm dostupan praktično u kompletnom (najčešće) korišćenom opsegu
rada - između 2.500 i 4.250 o/min! Sve to prati i vrhunski zvuk, koji vas
naprosto tera da isključite radio i uživate u pesmi koja dopire iz izduvnog
sistema.
Eksplozivna ubrzanja i visoke brzine, pogotovu kod kabrioleta, zahtevaju i
dodatne mere sigurnosti. Pored dobro poznatih elektronskih uređaja koji podižu
nivo aktivne bezbednosti, ojačanja oko putničkog prostora i brojnih vazdušnih
jastuka - na ovom BMW-u ponuđeni su i zaštitni lukovi postavljeni iza naslona
zadnjih sedišta.
Nakon Salona automobila u Beogradu ovaj automobil dostupan je i na našem
tržištu, a njegova cena kreće se (u zavisnosti od izabranog motora i opreme) -
od 29.770 do 45.890 evra.
Pet motora u ponudi
„BMW 1 kabrio“ ponuđen je s četiri benzinska i jednim dizel motorom. Varijanta
118i ima dvolitarski motor, maksimalne snage 143 KS. Sledi 120i sa, takođe,
dvolitarskim benzincem ali najveće snage 170 konja. Šestocilindrični deo ponude
čine 125i (218 KS), koji smo vozili u Valensiji, i moćni 135i - s trolitarskim
biturbo motorom od 306 KS. Najjači „BMW 135i kabrio“ ubrzava do „stotke“ za
samo 5,6 s (deseti deo sekunde više s automatskom transmisijom), a brzina mu je
elektronski limitirana na 250 km/h.
Jedini dizel u ponudi je 120d, radne zapremine dva litra sa 177 konja.
Autor : Aleksandar Andrić
Pun pogodak,kompaktni BMW sa tradicionalno dobrim voznim osobinama savremenom mehanikom i za sportski nastrojene nezamenljivim zadnjim pogonom.Lepo izveden kupe kabrio iz inače neinteresantne serije 1 vraća nas u prošlost i mami osmehe svih koji su voleli model e 30(kockica).Najveći problem ostaje cena,bezobzirno velika koja preti da odvrati i one najzagriženije BMW fanove sa dubljim džepom.Ipak,teško se može zamisliti bolji predstavnik fabrike od ovog 6-cilindarskog genija koji ostaje sinonim za uživanje u životu bez velike opterećenosti gabaritom.Čini se da je testirani model prava mera.