Subaru Forester 2.0 X
Izvor : www.politika.co.yu
Potpuno redizajniran i oplemenjen novi Subaru Forester sa dobrim izgledima startovao je na našem tržištu.
Treća generacija sada već čuvenog modela Subaru Forestera stigla je i kod nas. Zahvaljujući dugogodišnjem dileru Subaruovih modela kod nas, firmi Subaru Ćurčić, imali smo priliku da testiramo najnoviji model ovog krosovera, automobila koji se bez problema snalazi na lošim putevima i u nepovoljnim vremenskim uslovima, tako i u gradu. Prva generacija pojavila se pre 11 godina i prevashodno je osvajala američko tržište. Forester se teško mogao videti u Evropi, kod nas, takođe. Ipak, vremenom reputacija mu je rasla, da bi poslednjih nekoliko godina i kod naših kupaca dostigao zavidan renome koji mu niko danas ne može oduzeti. Radi se o nevelikom automobilu (dug je 4560 mm, širok 1700 mm i visok 1780 mm), sa pet udobnih sedišta i povećim prtljažnikom.
Subaruov Forester do sada se nije odlikovao nekom privlačnom spoljašnjošću. Naprotiv dizajn je bio nekako četvrtast, bez posebno lepih detalja, ali se odlikovao velikim staklenim površinama, što znači i odličnom preglednošću. Najnoviji je, međutim, potpuno prilagođen modnim trendovima, dakle, izgleda lepo, elegantno i ravnopravno se nosi sa konkurencijom. Unutrašnjost je ergonomski odlično rešena, ne previše kitnjasto, ali ni skromno. Sedišta lepo obuhvataju telo, materijali su kvalitetni, kao i finalna obrada. Instrument tabla je pregledna i funkcionalna, sa dominantnim obrtomerom i brzinomerom, ručica petostepenog menjača je blizu upravljača, nešto tvrđa, ali precizna. Oprema je na visokom nivou iako se radi o trenutno jedinom modelu u ponudi (osnovnom sa oznakom X), dakle sa klimom i ostalim sada već obaveznim „dodacima”.
Ali, sve ovo nabrojano nisu glavni aduti novog Forestera. Ono što ga je proslavilo je bokser motor i permanentni pogon na sve točkove sa viskoznim kvačilom koje raspoređuje snagu na prednju i zadnju osovinu u razmeri 50:50. Ovaj pogon omogućuje kako brzu vožnju u normalnim uslovima (kroz krivine ide kao po šinama), tako i izvlačenje iz kritičnih situacija bilo na mokroj, klizavoj podlozi, bilo na snegom pokrivenom kolovozu. Bokser agregat ima nisko težište, što dodatno poboljšava stabilnost, uz to iz 2.0 litra zapremine, zahvaljujući 16 ventilskoj tehnici, razvija 150KS pri 6400 obrtaja, što mu omogućuje da razvije maksimalnu brzinu veću od 190 km i stigne iz mesta do 100 km za nešto iznad 11 sekundi.
Novi Forester, dakle, sa velikim ambicijama preti sve jačoj konkurenciji, sada prilagođen i vizuelno ukusu „potrošača” koji preferiraju ofroudere, odnosno krosovere, kako se sve češće i kod nas „krste” nekadašnji „terenci”, koji to svakako više nisu, niti će ikad biti. I na kraju da dodamo: cena novog Forestera sa oznakom X, je sa PDV – om tačno 23.990 evra, uz garanciju od tri godine, ili 100.000 pređenih kilometara.
Autor : Vladimir Dedić
Treba navesti da ovi motori izuzetno dobro podnose TNG (Tečni Naftni Gas). Potrošnja bude gotovo identična potrošnji benzina bez da se remeti bilo koji od parametara motora kao npr. njegova snaga.