Renault Twingo GT

Izvor : www.blic.co.yu
Najnovije
izdanje popularnog „renoa“ izdvaja se po ponudi motora i opreme, koja sada
pokriva daleko širu ciljnu grupu od prethodnika. Francuzi su po prvi put u u
ovom segmentu tržišta ponudili dizel motor (1,5 dCi), ali i benzinski turbo
koji najmanji „reno“ pretvara u pravog uličnog trkača. Otuda i oznaka GT (gran
turizmo), rezervisana za automobile natprosečnih voznih karakteristika i
naglašenog sportskog imidža.
Spoljna obeležja nagoveštavaju puno toga. Uz podrazumevajuće naplatke od lake
legure i niskoprofilne pneumatike, „tvingo“ je dobio i krovni spojler koji je,
zajedno sa školjkama spoljnih ogledala i ukrasnim maskama za maglenke - obojen
različitom (srebrnom) bojom. Drugačiji je i oblik prednjeg branika, s dvodelnom
maskom hladnjaka u obliku trapeza čime se dodatno ističe sportski karakter
vozila.
Veseli interijer
Promena imidža značajno je uticala i na dizajn unutrašnjeg prostora. Od
relativno spartanski opremljenog minija s buljavim očima (okrugla prednja
svetla koja dominiraju prednjim delom karoserije), „tvingo“ se transformisao u
gradskog zvrka s dobro uređenim enterijerom i nizom simpatičnih detalja.
Instrumenti su koncentrisani na sredini prednjeg panela, što deluje atraktivno
ali će tokom vožnje svakako i odvlačiti deo pažnje vozača. Jedino je izdvojen
obrtomer, koji sada samostalno štrči ispred upravljača. To rešenje je zaista
lepo, ali i već viđeno na nekim drugim mališanima.
Digitalni instrumenti i dvobojni enterijer, uz prilično bogatu opremu koja
podrazumeva kožom obloženi upravljač i ručicu menjača, automatski klima uređaj,
dobar audio sistem s priključkom za eksterne uređaje u kaseti ispred suvozača i
niz drugih detalja zadovoljiće čak i veoma probirljive kupce. U ponuđenom
paketu,međutim, nema deljive zadnje klupe s podešavanjem uzdužne pozicije (deo
imidža prethodne generacije „tvinga“), za koju se mora doplatiti iako je ovo
verzija s vrha ponude. Razlog za takvu odluku proizvođača treba tražiti u činjenici
da „tvingo GT“ košta bezmalo 15.000 evra, pa u „Renou“ očigledno nisu želeli da
dodatno opterećuju cenu i tako izgube deo kupaca.
Bilo kako bilo, tek s jednodelnim naslonom zadnje klupe na raspolaganju su samo
osnovni prtljažni prostor od 230 litara i maksimalna ekstenzija od 959 l -
odnosno mogućnost da u „tvingu“ borave samo četvoro-petoro manje zahtevnih
putnika ili par s povećom gomilom stvari.
Žestoka narav
Od pogleda na tehničke karakteristike neće vam zastati dah, sve dok ne
shvatite da maleni turbo motor pokreće automobil mase manje od jedne tone. A za
takvo okruženje ponuđenih 100 konja više je nego dovoljno da se ostvare
sportske ambicije. Štaviše, ovaj tehnološki biser nudi i takozvani overbust
režim s dodatnom snagom (+5 KS i 6 Nm u ograničenom vremenskom periodu zbog
zaštite motora) koja je namenjena preticanjima i drugim manevrima za koje su
neophodna snažnija ubrzanja.
Kada se na sve to doda proveren sistem oslanjanja (napred „mekferson“, nazad
torziona osovina) i adekvatna „obuća“ (185/55 R15) postaje jasno da će čak i
manje vešti vozači imati priliku da iskoriste veći deo ponuđenog potencijala.
Još jedna savremena karakteristika ovog automobila svakako je potrošnja goriva.
Zaista ćete se prijatno iznenaditi da čak i nakon žestoko provezenih deonica
prosek neće preskočiti prag od 8,5 litara na 100 kilometara pređenog puta.
Novi „tvingo“, dakle, prilično je drugačiji od svojih prethodnika. Drugačije je
i vreme u kome je nastao - konkurencija nikada nije bila oštrija, a klijentela
razmaženija. U tom kontekstu treba posmatrati i šanse ovog „renoa“, koji se za
potrebe evropskog tržišta ekskluzivno proizvodi u Sloveniji.
Tehničke karakteristike
motor četvorocilindrični, zapremina 1.148 ccm, maks. 74 kW (100 KS), snaga
pri 5.500 o/min, maks. obr. moment 145 Nm pri 3.000 o/min, pogon napred, menjač
petostepeni, dužina 3.600 mm, širina 1.654 mm, visina 1.470 mm, međuos.
rastojanje 2.367 mm, masa 980 kg, prtljažnik 230/959 l, rezervoar 40 l, pneumatici
185/55 R15, maks. brzina 189 km/h, 0-100 km/h 9,8 s, potrošnja 5,9 l/100 km, gorivo
bezolovni benzin
Cena i oprema test vozila
Paket GT: frontalni i bočni vazdušni jastuci, putni računar, automatski klima-uređaj s polen filterom, centralna brava s daljinskom komandom, imobilizator, progresivni elektrohidraulični servo upravljač, električne komande prozora u bočnim vratima, električne komande spoljnih ogledala, vozačevo sedište podesivo po visini, podešavanje upravljača po visini, audio sistem „premium“ od 200 W, automatsko aktiviranje svetala i brisača vetrobrana, svetla za maglu, upravljač i ručica menjača presvučeni kožom, aluminijumski naplaci, krovni spojler, metalik boja (+375 evra)… Cena test vozila s uračunatim svim dažbinama je 14.575 evra.
Autor : Aleksandar Andrić