home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.blic.co.yu

„Honda akord“ je kroz osam generacija, počevši od pojavljivanja 1976. godine, porasla za čitav 61 centimetar. U međuvremenu je promenila i klasu, iz kompaktne u srednju, i danas se umesto s „fokusom“ i „golfom“ bori protiv „pasata“ i „mondea“.

Prvi utisak je bio da su Japanci, barem u Srbiji, požurili s promocijom novog „akorda“, jer se i prethodni model kod nas prodaje veoma uspešno, po veoma pristupačnoj ceni. Na prostorima gde se motorima koji zadovoljavaju Euro 5 standard poklanja pažnja koliko i Titovim memoarima mogli su mirne duše da sedmu generaciju „akorda“ zadrže bar još godinu-dve. Ali, dobro je što nisu.

Novi „akord“ je baš ono na šta smo navikli da dobijamo iz „Honde“. Atraktivne linije, sportski geni, kvalitet i, veoma bitna stavka u 21. veku, sigurnost. Na testu „Blica“ vozili smo top ponudu, „akord“ s osveženim 2,4-litarskim i-VTEC motorom od 210 KS (prethodni je imao 192 KS), vrhunskom „executive“ opremom i 5-stepenim automatskim menjačem.
Sa svim preduslovima za zabavu, krenuo sam da tragam za manama?! Da, manama, jer vrline kreću već od 22.500 evra za osnovni model „akord 2.0 i-VTEC (156 KS) komfort“. Ljudi iz „Delta auto-moto“ su zaslužili pohvale za cenu kada se zna da isti model u Hrvatskoj košta 26.000 evra. Testirani „akord“ u Srbiji treba da platite 28.900 evra.
Sve dok nisam uzeo metar u ruke, bilo mi je teško da prihvatim da je novi „akord“ od starog duži za samo 6 cm. Iskrivljenu sliku daju atraktivna prednja maska i oštre ivice s izraženim blatobranima, a tajna ipak nije bila u dužini već u širini. „Akord“ je za 8 cm širi i za 0,5 niži od prethodnika.

Osećaj snage upotpunjuju i sportski branici, bočni spojleri i spojler na poklopcu prtljažnika, dve izduvne cevi i aluminijumske felne od 18 inča s deset paoka.
Enterijer je izmenjen i doteran do najsitnijeg detalja. „Debeli“, kožom obloženi volan s ukupno 12 kontrolnih dugmića savršeno leži u ruci, dok tablom dominiraju dva velika centralno postavljena instrumenta (obrtomer i brzinomer izgraviran do 260 km/h) u pratnji dva manja (temperatura i pokazivač količine goriva). Instrumenti su kristalno providni i pregledni. Komotna kožna sedišta dobro drže telo u krivinama, a pravo osveženje je kvalitetan audio uređaj čiji se zvuk prilagođava prema brzini kretanja. Muzika gruva iz deset zvučnika. „Akord“ ima i dosta pregrada za sitnice, kao i USB priključak i „iPod“ adapter, koji su skriveni unutar prednjeg naslona za ruke. Veliki pomak je napravljen i u sprečavanju prenošenja buke i vibracija u kabinu, koja nudi dovoljno mesta za pet osoba.

Snažni benzinski motor je uparen s automatskim petostepenim menjačem. Za mirnu i ekonomičnu vožnju preporučuje se režim D, dok se zver budi pomeranjem ručice u S. Poluge, takozvani leptiri, na volanu zamenjuju automatski menjač, a „akord“ do 100 kilometara na čas, u drugom stepenu prenosa, ubrzava za nešto manje od devet sekundi. Brzine je najbolje da menjate pre nego što dostignete 7.000 obrtaja u minuti, odakle i počinje crvena zona. Zvuk je rezak, pravi sportski. Maksimalna brzina (oko 225 km/h) se postiže u četvrtom stepenu prenosa, tako da ne treba da žurite s prebacivanjem u peti, jer će se obrtaji zalepiti na 4.500.
„Akord“ sjajno leži na putu, a primetno je i smanjenje bočnog zanošenja prilikom skretanja. Kočnice su po maksimalnoj oceni nadvisile čak i audio uređaj. Servo upravljač, osetljiv po brzini, deo je standardne opreme i kod osnovnog paketa „comfort“.

Nivo sigurnosti u „akordu“ je pored vazdušnih jastuka podignut uz pomoć savremenog sistema ADAS, sastavljenog od tri napredna tehnološka rešenja. Prvi od tri je LKAS (sistem za održavanje pravca), koji uz pomoć kamere očitava odstupanje automobila od linije na putu. Sistem ACC (adaptivni tempomat) koristi radar kako bi zadržao stalnu udaljenost od automobila ispred, dok CMBS (sistem za ublažavanje sudara) upozorava i priprema vozača za mogući sudar. ADAS se nudi kao dodatna oprema kod „akorda“ s motorima 2.2 i-CTDi (150 KS) i 2.4 i-VTEC.
Za kraj je ostala mana - prtljažnik. Zapremina je povećana na 467 litara, ali je oblik nepravilan, tako da ćete uspeti da spakujete samo jedan veliki „samsonajt“ kofer.

Oprema za direktore

Oprema „executive“: servo upravljač, ABS, EBD, BAS, putni računar, deljivo zadnje sedište 60:40, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese, dvozonski klima-uređaj, stereo CD-MP3, CD šaržer (6), VSA sistem, imobilajzer, daljinsko centralno zaključavanje, šiberdah, multifunkcionalni kožni upravljač, aluminijumske felne, ksenonska svetla, svetla za maglu, alarmni sistem, tempomat... Dodatna oprema: satelitska navigacija, metalik farba, 5-stepeni automatski sekvencijalni menjač... Cena: 28.900 evra.

Tehničke karakteristike:

Motor
Zapremina 2.354 kubika
Snaga 201 KS
Obrtni moment 234 Nm

Performanse
Ubrzanje do 100 km/h 8,5 sekundi
Maksimalna brzina 227 km/h
Prosečna potrošnja 13 litara

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic



čitanja : 6841



Komentari