home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Test preuzet sa : NSautomobili.com

"Zahvaljujući firmi Master Group iz Novog Sada, ovlašćenom prodavcu i serviseru za vozila iz programa Renault, Nissan i Dacia, bili smo u mogućnosti da testiramo novu Daciu Sandero.

Nakon globalnog uspeha sa Loganom, Dacia se okrenula uvođenju novog modela, kod koga bi trebale da budu ispravljene neke mane koje je Logan posedovao. Zapravo jedina veća mana Logana je što je dostupan u malom broju putničkih varijanti, samo kao klasičan sedan i karavan, dok je verzija sa petoro vrata niz godina bila izostavljena iz ponude.

Da bi ispravila ovu malu ''nepravdu'' Dacia je, uz naravno glavnu reč Renaulta, pristupila izradi skraćene varijante. Ali ono što je specifično za Sandero je da se ne radi o verziji kod koje je hirurškim putem odstranjen prtljažnik, nego je zahvaljujući delimičnim izmenama na B0 platformi nastao model koji deluje kao da je potpuno nov. Realnost je zapravo drugačija, jer Sandero i Logan dele čak 75% zajedničkih komponenti.

Pri prvom susretu sa ovom kombi-limuzinom shvatamo koliko je izgled drugačiji nego na slikama, a u oči prvo upada novi prednji deo, sa naglašenim farovima i velikom maskom hladnjaka. Zapravo, da na masci ne stoji logo Dacie, sa velikom sigurnošću bi mogli da izjavimo da je ovo tipičan predstavnik južnokorejske autoindustrije. Visoka bočna silueta otkriva da je porodična sličnost sa Loganom ipak vidljiva, dok je prilično zaobljeni zadnji deo potpuno iznenađenje, pre svega zbog upadljivo predimenzionisanih svetlosnih grupa. Tokom upoznavanja sa izgledom Sandera nismo mogli da se otmemo utisku velike robusnosti, a za ovo je najviše odgovorna visina karoserije od tla koja iznosi 15 cm. Inače dimenzije Sandera (4.02 x 1.74 x 1.53 m) odgovaraju onima koje su sada u upotrebi kod većine gradskim automobila, a u odnosu na Logan Sandero je kraći za oko 25 cm.



Pri ulasku u kabinu primećuje se koliki je napredak ostvaren u odnosu na Logana, ovo se posebno odnosi na centralnu konzolu, na kojoj je očigledno poboljšanje kvaliteta izrade. Sedišta su dobro profilisana u gornjem delu i pružaju dobar bočni oslonac, dok je na sedalnom delu bočna podrška slabije izražena, ali srećom povišeni prednji deo drži telo na mestu. Iako je instrumentacija doživela male promene, sam raspored komandi je lak za upotrebu, a jedino niže spušteni prekidači ventilacije mogu da zasmetaju kada je ručica menjača u prvoj ili trećoj brzini. Kada smo već kod centralne konzole konstatovali smo da je napredak ostvaren, ali on još uvek nije na onom nivou kao što je recimo kod sestrinskog Clia III, mada se mora imatu u vidu da svaka investicija u kvalitet neosporno povlači i višu konačnu cenu automobila, što znači da se negde moralo i prištedeti, radi što povoljnije cene. Dobra pozicija sedenja, sa užim A stubovima u odnosu na Logana, obezbeđuje dobru preglednost prema napred, kao i sa strane, a uz malo navikavanje ni vožnja unazad ne bi trebala da predstavlja problem. Zahvaljujući uglu otvaranja vrata od 67° ulazak i smeštaj na zadnju klupu ne predstavlja problem. Troje odraslih putnika može ugodno da se smesti, pod uslovom da vozač i suvozač odgovaraju standardnim proporcijama, a jedini problematičan detalj može da predstavlja naslon prednjeg sedišta. Kvalitet materijala na sedištima i oblogama vrata je pomalo začuđujuće na višem nivou od onog na centralnoj konzoli. Opravdanje za ovo pronalazimo u najvišem paketu opreme (Laureate) koji se nalazio na testiranom Sanderu. Što se prtljažnika tiče, on svakako nije adut Sandera, jer je njegova zapremina 320 litara, mada je moguće preklapanjem zadnje klupe dobiti ukupnu zapreminu od 1.200 litara.



Test primerak Sandera je bio opremljen benzinskim agregatom od 1.6 l sa 90 KS, koji snagu na prednje točkove prenosi preko petostepenog manuelnog menjača. Provereni motor iz Renault familije dobro se snašao u karoseriji Sandera, teškoj oko jedne tone, a niska buka u radu i kultivisanost su glavne odlike ovog motora. Pošto smo veći deo testa obavili na slabije uređenim terenima, interesovalo nas je kako povišena karoserija reaguje na udubljenja i ispupčenja. Priznajemo da smo pozitivno iznenađeni jer Sandero nijednog trenutka nije gubio pravac, odaziv upravljača je bio trenutan, a visoko odstojanje od tla je sprečavalo svaki pokušaj bliskog susreta karoserije sa makadamom. Motor je bez problema ''vukao'' dve osobe, a dobra strana agregata je što rezerva snage postoji u sve tri prve brzine. Stabilnost je dobra zbog solidnog međuosovinskog rastojanja od 2.58 m, a uz ABS i raspodelu sile kočenja faktor bezbednosti nikako nije zanemaren.

Na kraju testa ostale su nam neke dileme vezane za ovaj model, a koje su uglavnom vezane za cenovnu politiku. Osnovna verzija Sandera je dostupna kupcima već od 7.555 evra, ali nju odlikuje dosta skromna standardna oprema, u koju ne spada i servo upravljač. Tek od paketa opreme Ambiance servo dolazi kao standardan, što smatramo za veliki propust, a isto tako ukoliko želite klima uređaj on će vas na osnovnu cenu koštati još 732 evra više. Testirani primerak sa najjačim motorom u najopremljenijoj Laureate varijanti košta 10.727 evra, ali se tu opet dolazi u poziciju biranja između više sličnih modela, a negativna pozicija Dacie po pitanju imidža može da presudi u korist drugog modela. Kao dobro osmišljen i kvalitetan automobil Sandero može bez problema da postane jedan od najprodavanijih na domaćem tržištu, i uz najavljeno smanjenje carine od sledeće godine samo neka nepredviđena stvar može da vas spreči da postanete ponosni vlasnik jednog Sandera.

Još jednom se zahvaljujemo firmi Master Group na ustupljenom test automobilu i pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Rumenački put 4a, 21.000 Novi Sad, a ukoliko želite da zakažete test vožnju Sandera to možete obaviti i preko telefona 021/518-177."

Autor : Geza Vince

Foto : Miloš Belić

Paket opreme: Laureate 

Prednji vazdušni jastuk za vozača, vazdušni jastuk za suvozača, 3 naslona za glavu nazad podesiva po visini, sigurnosni pojasevi u tri tačke nazad i napred, ABS+Sistem pomoći pri naglom kočenju, kodirana blokada paljenja, gornji rub maske u crnoj boji, prednji i zadnji branik u boji karoserije, spoljašnji retrovizori u crnoj boji, brojač obrtaja, police za odlaganje u prednjim vratima, ručice na vratima u crnoj boji, brisači vetrobranskog stakla sa tri brzine, presvlake Pliss, čelične felne 15" sa ukrasnim ratkapnama, grejano zadnje staklo/brisač zadnjeg stakla, preklopivi naslon zadnje klupe, pred-oprema za radio, zatamnjena stakla, metalik boja, bočne zaštitne lajsne u crnoj boji, gornji rub maske u boji karoserije, pojasevi u tri tačke napred podesivi po visini, pomična pepeljara, centralno zaključavanje vrata, tamna metalna konzola, hidraulički servo upravljač, osvetljenje prtljažnika, pregrada za limenke u središnjoj konzoli napred i nazad, osvetljenje u prtljažniku, štitnik od sunca sa ogledalom na suvozačevoj strani, recikliranje vazduha, električni podizači stakala napred, svetla za maglu, električno podesivi, grejani retrovizori, maska u boji karoserije sa hromiranom ivicom, aluminijumski okviri mernih instrumenata, aluminijumska konzola, daljinsko radio-frekvencisko upravljanje centralnog zaključavanja, prednji vazdušni jastuk sa ručnim isključivanjem, postupno gašenje unutrašnjeg osvetljenja, vozačevo sedište podesivo po visini u ledjnom delu, ukrasne lajsne na pragovima vrata, putni računar sa 6 funkcija, džepovi na poledjini sedišta, upravljač podesiv po visini, ukrasne letvice na oblogama vrata, umetci od tkanine na oblogama vrata, preklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, radio CD 4x15, sa odvojivom prednjom pločicom, klima uredjaj.

VIDEO : Dacia Sandero

 

Tehnički podaci  

Model

Sandero 1.4

Sandero 1.6

Konstrukcija motora

4-cilindrični redni benzinski, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasto vratilo u glavi pokretano zupčastim remenom, aluminijska glava, kolenasto vratilo u pet ležajeva, Euro 4

Zapremina

1390 cm3

1598 cm3

Prečnik i hod klipa

79,5 x 70,0 mm

79,5 x 80,5 mm

Mera kompresije

9,5 : 1

9,5 : 1

Najveća snaga

55 kW (75 KS) pri 5500 o/min

64 kW (87 KS) pri 5500 o/min

Najveći okretni moment

112 Nm pri 3000 o/min

128 Nm pri 3000 o/min

Prenos snage

Pogon na prednje točkove, ručni menjač s 5 stepena prenosa

Vešanje

Napred McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator, nazad polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri, servoupravljač s nazubljenom letvom (servo: zavisno o opremi)

Kočnice

Napred ventilirajući disk prečniks 259 mm, nazad doboš

Felne i gume

Felne dimenzija 5,0 J x 14 ili 6,0 J x 15, gume dimenzija 165/80 R 14 ili 185/65 R 15

Dimenzije

D x Š x V 4020 x 1746 x 1534 mm, međuosovinski razmak 2588 mm, trag točka 1480 / 1469 mm, zapremina prtljažnika 320 / 1200 l, rezervoar za gorivo 50 l

Mase

Prazno vozilo 975 kg, najveća dozvoljena 1470 kg, nosivost 495 kg

Prazno vozilo 980 kg, najveća dozvoljena 1470 kg, nosivost 490 kg

Performanse

Najveća brzina 161 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 13,0 s

Najveća brzina 174 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,5

Potrošnja goriva

U gradu 9,6 l/100 km, na otvorenom putu 5,4 l/100 km, prosečno 7,0 l/100 km, emisija CO2 165 g/km

U gradu 10,0 l/100 km, na otvorenom putu 5,6 l/100 km, prosečno 7,2 l/100 km, emisija CO2 170 g/km



čitanja : 12022



Komentari

"Što se prtljažnika tiče, on svakako nije adut Sandera, jer je njegova zapremina 320 litara..." - naprotiv, to je najveca zapremina u klasi i to mu je veliki adut. Dugo godina je prvi bio Citroen C3 sa 305 litara, Sandero je sada najveci (Golf ima 350).

Autor igi 09 Sep 2008, 10:36

Zapremina prtljaznika jeste skromna ako se uzme da je kod Logana 500 litara, a kod Honde Jazz 350.

Autor Bogi 09 Sep 2008, 13:24

Ako sam dobro razumeo da bi se vozila neopremljena verzija Sandera kojoj je dodata klima treba izdoviti:
7.555 + 732 = 8287 €.
Nije li to malo previše za auto bez serva i ABS-a?

Autor nikolas 14 Sep 2008, 16:37

u basic ponudi

Autor clj 18 Sep 2008, 10:57

Na basic verziju ne mozes dodati samo klimu. Ali zato imas ABS.

SANDERO AMBIANCE 1.4 8498€
+
PAKET AMBIANCE ( KLIMA + EL.PODIZAČI PREDNJIH STAKALA + DALJINSKO UPRAVLJANJE
CENTRALNOG ZAKLJUČAVANJA + SVETLA ZA MAGLU ) 881€

Autor Torent 22 Sep 2008, 14:52

Nije jasno da li je kod eventualne ugradnje plinskog pogona neophodno ugraditi sekvencijalni uređaj od 1000€ ili može i neki jeftiniji.

Autor steva 05 Okt 2008, 23:57

Meni sad nije jasno koliko bi kostala dacia sandera sa nekom pristojnom opremom servo abs neki vazdusni jastuk plin....Molim vas ako neko zna da mi odgovori?

Autor Branislav 03 Dec 2008, 12:54

primer:Sandero ambiance 1.6MPI(8962E)+paket ambiance(821E)=9783Eura.
Probao sam sandera 1.4MPI sa laureat opremom i veoma,čak veoma sam zadovoljan.Smatram jedino da sa planiranom opremo koja sadrži klima urađaj ipak se treba odlučiti za 1.6MPI.To znatno menja cenu i dolazimo da ful verzija 1.6MPi košta oko 10750Eura.Sa tim parama već se mogu gledati i Astra clasicII,Peugeot 206 sedan,KIA i još neki slični modeli.Lično ja ću sčekati eventualni pad carine da vidim koliko će to uticati na sanderovu cenu,jer je ipak bolja varijanta (bogatija)od Astre.

Autor Đole 07 Dec 2008, 10:39

zaboravio sam da kažem da je doplata za metalik boju oko 283 eura.opet vam kažem da ako bude dacia smanjila cenu za pad carine to će biti pravi izbor za nas koji volimo i cenimo samo novo ,a imamo plitak džep.

Autor Đole 07 Dec 2008, 11:07