Dacia Sandero 1.6 Laureate
Test preuzet sa : NSautomobili.com
"Zahvaljujući firmi Master Group iz Novog Sada, ovlašćenom prodavcu i serviseru za vozila iz programa Renault, Nissan i Dacia, bili smo u mogućnosti da testiramo novu Daciu Sandero.
Nakon globalnog uspeha sa Loganom, Dacia se okrenula
uvođenju novog modela, kod koga bi trebale da budu ispravljene neke mane koje
je Logan posedovao. Zapravo jedina veća mana Logana je što je dostupan u malom
broju putničkih varijanti, samo kao klasičan sedan i karavan, dok je verzija sa
petoro vrata niz godina bila izostavljena iz ponude.
Da bi ispravila ovu malu ''nepravdu'' Dacia je, uz naravno glavnu reč Renaulta,
pristupila izradi skraćene varijante. Ali ono što je specifično za Sandero je
da se ne radi o verziji kod koje je hirurškim putem odstranjen prtljažnik, nego
je zahvaljujući delimičnim izmenama na B0 platformi nastao model koji deluje
kao da je potpuno nov. Realnost je zapravo drugačija, jer Sandero i Logan dele
čak 75% zajedničkih komponenti.
Pri prvom susretu sa ovom kombi-limuzinom shvatamo koliko je izgled drugačiji
nego na slikama, a u oči prvo upada novi prednji deo, sa naglašenim farovima i
velikom maskom hladnjaka. Zapravo, da na masci ne stoji logo Dacie, sa velikom
sigurnošću bi mogli da izjavimo da je ovo tipičan predstavnik južnokorejske
autoindustrije. Visoka bočna silueta otkriva da je porodična sličnost sa
Loganom ipak vidljiva, dok je prilično zaobljeni zadnji deo potpuno iznenađenje,
pre svega zbog upadljivo predimenzionisanih svetlosnih grupa. Tokom upoznavanja
sa izgledom Sandera nismo mogli da se otmemo utisku velike robusnosti, a za ovo
je najviše odgovorna visina karoserije od tla koja iznosi 15 cm. Inače
dimenzije Sandera (4.02 x 1.74 x 1.53 m) odgovaraju onima koje su sada u
upotrebi kod većine gradskim automobila, a u odnosu na Logan Sandero je kraći
za oko 25 cm.
Pri ulasku u kabinu primećuje se koliki je napredak ostvaren u odnosu na
Logana, ovo se posebno odnosi na centralnu konzolu, na kojoj je očigledno
poboljšanje kvaliteta izrade. Sedišta su dobro profilisana u gornjem delu i
pružaju dobar bočni oslonac, dok je na sedalnom delu bočna podrška slabije
izražena, ali srećom povišeni prednji deo drži telo na mestu. Iako je
instrumentacija doživela male promene, sam raspored komandi je lak za upotrebu,
a jedino niže spušteni prekidači ventilacije mogu da zasmetaju kada je ručica
menjača u prvoj ili trećoj brzini. Kada smo već kod centralne konzole
konstatovali smo da je napredak ostvaren, ali on još uvek nije na onom nivou
kao što je recimo kod sestrinskog Clia III, mada se mora imatu u vidu da svaka
investicija u kvalitet neosporno povlači i višu konačnu cenu automobila, što
znači da se negde moralo i prištedeti, radi što povoljnije cene. Dobra pozicija
sedenja, sa užim A stubovima u odnosu na Logana, obezbeđuje dobru preglednost
prema napred, kao i sa strane, a uz malo navikavanje ni vožnja unazad ne bi
trebala da predstavlja problem. Zahvaljujući uglu otvaranja vrata od 67° ulazak
i smeštaj na zadnju klupu ne predstavlja problem. Troje odraslih putnika može
ugodno da se smesti, pod uslovom da vozač i suvozač odgovaraju standardnim
proporcijama, a jedini problematičan detalj može da predstavlja naslon prednjeg
sedišta. Kvalitet materijala na sedištima i oblogama vrata je pomalo začuđujuće
na višem nivou od onog na centralnoj konzoli. Opravdanje za ovo pronalazimo u
najvišem paketu opreme (Laureate) koji se nalazio na testiranom Sanderu. Što se
prtljažnika tiče, on svakako nije adut Sandera, jer je njegova zapremina 320
litara, mada je moguće preklapanjem zadnje klupe dobiti ukupnu zapreminu od
1.200 litara.
Test primerak Sandera je bio opremljen benzinskim agregatom od 1.6 l sa 90 KS,
koji snagu na prednje točkove prenosi preko petostepenog manuelnog menjača.
Provereni motor iz Renault familije dobro se snašao u karoseriji Sandera,
teškoj oko jedne tone, a niska buka u radu i kultivisanost su glavne odlike
ovog motora. Pošto smo veći deo testa obavili na slabije uređenim terenima,
interesovalo nas je kako povišena karoserija reaguje na udubljenja i
ispupčenja. Priznajemo da smo pozitivno iznenađeni jer Sandero nijednog
trenutka nije gubio pravac, odaziv upravljača je bio trenutan, a visoko
odstojanje od tla je sprečavalo svaki pokušaj bliskog susreta karoserije sa
makadamom. Motor je bez problema ''vukao'' dve osobe, a dobra strana agregata
je što rezerva snage postoji u sve tri prve brzine. Stabilnost je dobra zbog
solidnog međuosovinskog rastojanja od 2.58 m, a uz ABS i raspodelu sile kočenja
faktor bezbednosti nikako nije zanemaren.
Na kraju testa ostale su nam neke dileme vezane za ovaj model, a koje su
uglavnom vezane za cenovnu politiku. Osnovna verzija Sandera je dostupna
kupcima već od 7.555 evra, ali nju odlikuje dosta skromna standardna oprema, u
koju ne spada i servo upravljač. Tek od paketa opreme Ambiance servo dolazi kao
standardan, što smatramo za veliki propust, a isto tako ukoliko želite klima
uređaj on će vas na osnovnu cenu koštati još 732 evra više. Testirani primerak
sa najjačim motorom u najopremljenijoj Laureate varijanti košta 10.727 evra,
ali se tu opet dolazi u poziciju biranja između više sličnih modela, a
negativna pozicija Dacie po pitanju imidža može da presudi u korist drugog
modela. Kao dobro osmišljen i kvalitetan automobil Sandero može bez problema da
postane jedan od najprodavanijih na domaćem tržištu, i uz najavljeno smanjenje
carine od sledeće godine samo neka nepredviđena stvar može da vas spreči da
postanete ponosni vlasnik jednog Sandera.
Još jednom se zahvaljujemo firmi Master Group na ustupljenom test automobilu i
pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Rumenački put 4a,
21.000 Novi Sad, a ukoliko želite da zakažete test vožnju Sandera to možete
obaviti i preko telefona 021/518-177."
Autor : Geza Vince
Foto : Miloš Belić
Paket opreme: Laureate
Prednji vazdušni jastuk za vozača, vazdušni jastuk za suvozača, 3 naslona za glavu nazad podesiva po visini, sigurnosni pojasevi u tri tačke nazad i napred, ABS+Sistem pomoći pri naglom kočenju, kodirana blokada paljenja, gornji rub maske u crnoj boji, prednji i zadnji branik u boji karoserije, spoljašnji retrovizori u crnoj boji, brojač obrtaja, police za odlaganje u prednjim vratima, ručice na vratima u crnoj boji, brisači vetrobranskog stakla sa tri brzine, presvlake Pliss, čelične felne 15" sa ukrasnim ratkapnama, grejano zadnje staklo/brisač zadnjeg stakla, preklopivi naslon zadnje klupe, pred-oprema za radio, zatamnjena stakla, metalik boja, bočne zaštitne lajsne u crnoj boji, gornji rub maske u boji karoserije, pojasevi u tri tačke napred podesivi po visini, pomična pepeljara, centralno zaključavanje vrata, tamna metalna konzola, hidraulički servo upravljač, osvetljenje prtljažnika, pregrada za limenke u središnjoj konzoli napred i nazad, osvetljenje u prtljažniku, štitnik od sunca sa ogledalom na suvozačevoj strani, recikliranje vazduha, električni podizači stakala napred, svetla za maglu, električno podesivi, grejani retrovizori, maska u boji karoserije sa hromiranom ivicom, aluminijumski okviri mernih instrumenata, aluminijumska konzola, daljinsko radio-frekvencisko upravljanje centralnog zaključavanja, prednji vazdušni jastuk sa ručnim isključivanjem, postupno gašenje unutrašnjeg osvetljenja, vozačevo sedište podesivo po visini u ledjnom delu, ukrasne lajsne na pragovima vrata, putni računar sa 6 funkcija, džepovi na poledjini sedišta, upravljač podesiv po visini, ukrasne letvice na oblogama vrata, umetci od tkanine na oblogama vrata, preklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, radio CD 4x15, sa odvojivom prednjom pločicom, klima uredjaj.
VIDEO : Dacia Sandero
Tehnički podaci |
||
Model |
Sandero 1.4 |
Sandero 1.6 |
Konstrukcija motora |
4-cilindrični redni benzinski, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasto vratilo u glavi pokretano zupčastim remenom, aluminijska glava, kolenasto vratilo u pet ležajeva, Euro 4 |
|
Zapremina |
1390 cm3 |
1598 cm3 |
Prečnik i hod klipa |
79,5 x 70,0 mm |
79,5 x 80,5 mm |
Mera kompresije |
9,5 : 1 |
9,5 : 1 |
Najveća snaga |
55 kW (75 KS) pri 5500 o/min |
64 kW (87 KS) pri 5500 o/min |
Najveći okretni moment |
112 Nm pri 3000 o/min |
128 Nm pri 3000 o/min |
Prenos snage |
Pogon na prednje točkove, ručni menjač s 5 stepena prenosa |
|
Vešanje |
Napred McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator, nazad polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri, servoupravljač s nazubljenom letvom (servo: zavisno o opremi) |
|
Kočnice |
Napred ventilirajući disk prečniks 259 mm, nazad doboš |
|
Felne i gume |
Felne dimenzija 5,0 J x 14 ili 6,0 J x 15, gume dimenzija 165/80 R 14 ili 185/65 R 15 |
|
Dimenzije |
D x Š x V 4020 x 1746 x 1534 mm, međuosovinski razmak 2588 mm, trag točka 1480 / 1469 mm, zapremina prtljažnika 320 / 1200 l, rezervoar za gorivo 50 l |
|
Mase |
Prazno vozilo 975 kg, najveća dozvoljena 1470 kg, nosivost 495 kg |
Prazno vozilo 980 kg, najveća dozvoljena 1470 kg, nosivost 490 kg |
Performanse |
Najveća brzina 161 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 13,0 s |
Najveća brzina 174 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,5 |
Potrošnja goriva |
U gradu 9,6 l/100 km, na otvorenom putu 5,4 l/100 km, prosečno 7,0 l/100 km, emisija CO2 165 g/km |
U gradu 10,0 l/100 km, na otvorenom putu 5,6 l/100 km, prosečno 7,2 l/100 km, emisija CO2 170 g/km |
"Što se prtljažnika tiče, on svakako nije adut Sandera, jer je njegova zapremina 320 litara..." - naprotiv, to je najveca zapremina u klasi i to mu je veliki adut. Dugo godina je prvi bio Citroen C3 sa 305 litara, Sandero je sada najveci (Golf ima 350).
Zapremina prtljaznika jeste skromna ako se uzme da je kod Logana 500 litara, a kod Honde Jazz 350.
Ako sam dobro razumeo da bi se vozila neopremljena verzija Sandera kojoj je dodata klima treba izdoviti:
7.555 + 732 = 8287 €.
Nije li to malo previše za auto bez serva i ABS-a?
Na basic verziju ne mozes dodati samo klimu. Ali zato imas ABS.
SANDERO AMBIANCE 1.4 8498€
+
PAKET AMBIANCE ( KLIMA + EL.PODIZAČI PREDNJIH STAKALA + DALJINSKO UPRAVLJANJE
CENTRALNOG ZAKLJUČAVANJA + SVETLA ZA MAGLU ) 881€
Nije jasno da li je kod eventualne ugradnje plinskog pogona neophodno ugraditi sekvencijalni uređaj od 1000€ ili može i neki jeftiniji.
Meni sad nije jasno koliko bi kostala dacia sandera sa nekom pristojnom opremom servo abs neki vazdusni jastuk plin....Molim vas ako neko zna da mi odgovori?
primer:Sandero ambiance 1.6MPI(8962E)+paket ambiance(821E)=9783Eura.
Probao sam sandera 1.4MPI sa laureat opremom i veoma,čak veoma sam zadovoljan.Smatram jedino da sa planiranom opremo koja sadrži klima urađaj ipak se treba odlučiti za 1.6MPI.To znatno menja cenu i dolazimo da ful verzija 1.6MPi košta oko 10750Eura.Sa tim parama već se mogu gledati i Astra clasicII,Peugeot 206 sedan,KIA i još neki slični modeli.Lično ja ću sčekati eventualni pad carine da vidim koliko će to uticati na sanderovu cenu,jer je ipak bolja varijanta (bogatija)od Astre.