Volkswagen Golf VI predstavljen na Islandu
Preuzeto sa : Blic.co.yu
Za ili protiv „golfa“ je kao da birate između Zvezde i Partizana ili „komodora 64“ i „spektruma“. Jedni ga vole, drugi mrze, ali svi gaje nešto zajedničko – poštovanje prema automobilu koji je dobio svoju klasu. Novi "golf VI" zadržao je bezvremensku dimenziju, jednostavan i prepoznatljiv "narodni" dizajn.
Zadržao je i platformu od prethodnika „petice“, identično međuosovinsko rastojanje, visinu i dobar deo idejnih rešenja unutrašnjosti (retrovizor, pregrada ispred suvozača, naslon za ruke...), sve kako bi zadržao konkurentnu cenu. I „Folksvagen“ je ponovo uspeo. Sumnjali ste?
Tri motora
Na promociji u Rejkjaviku testirao sam sva tri ponuđena modela (dva benzinska
1.4 TSI /122 i 160 KS/ i dizel 2.0 TDI /140 KS/), a izbor za predstavljanje je
pao na „golf VI“ s jačim četvorocilindričnim agregatom, koji uz pomoć turbine
iz 1.4 litra zapremine izvlači 160 konja i maksimalni obrtni momenat od 240 Nm,
pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Jasno je da zbog sofisticiranosti i cene (u
Nemačkoj košta 25.225 evra sa "hajlajn" opremom) neće biti glavni adut dizelu
okrenutim kupcima u Srbiji, ali je svojim osobinama zaslužio da se nađe ispred
ostalih.
Kvalitetni materijali
O dizajnu „golfa VI“ mnogo toga je rečeno, a sve se svodi na kratak opis:
„široko“ spreda, „petica“ u sredini i na bokovima, sa zadnjim svetlima
„tuarega“. Tačno, ali samo ako za lični utisak koristite fotografiju, a ne
„živi“ automobil. „Golf VI“ je u prirodi atraktivniji, s novom prednjom maskom,
zakošenim farovima, linijom koja se prostire od prednjeg do zadnjeg blatobrana,
širim bokovima, novim dizajnom ručki na vratima i spoljnim retrovizorima i
novim, većim logom „Folksvagena“. Istina, izostala su „svemirska“ rešenja koja
krase jednosezonske modele jer „golf VI“ sme sve samo ne da živi 365 dana.
Veće promene doživela je unutrašnjost, sklopljena od kvalitetnih materijala
neverovatno mekanih na dodir, uz besprekornu završnu obradu. Dizajneri su se
odlučili za kombinaciju modernog i konvencionalnog izgleda, kojom dominiraju
atraktivna instrument tabla sa belim pozadinskim svetlom i u rukama nikada
prijatniji volan. Najvišu ocenu zaslužuju i anatomska sedišta koja savršeno
drže telo u krivinama. “Golf VI” je, i pored manjih dimenzija od konkurencije,
ostao prostran automobil, ali je zadržao i skroman prtljažnik od samo 350
litara.
Sam koči i ubrzava
“Golf” šeste generacije dobio je i adaptivnu kontrolu šasije (dodatna oprema)
već viđenu na “široku” i “pasatu CC”. Vozaču je omogućeno da bira između tri
moda - “normal”, “komfort” i “sport”, odnosno da podešava tvrdoću ogibljenja,
odziv volana i gasa... Na mokrim putevima u okolini Rejkjavika uverio sam se da
je “golf VI” nemoguće isterati iz zadate putanje, bez obzira koliko da se
pretera s pritiskanjem papučice gasa.
Zanimljiva i korisna novotarija je ACC, odnosno automatsko održavanje udaljenosti,
koja je prvi put dostupna u automobilu “golf“ segmenta. ACC uz pomoć lasera
smeštenog u kutiji pored unutrašnjeg retrovizora kontroliše razmak između
“golfa” i automobila ispred. Koristi se pri brzinama od 30 do 210 kilometara na
sat (zadajete brzinu kao kod tempomata), a ACC sam ubrzava i koči, u zavisnosti
od “ponašanja” automobila ispred vašeg. Idealan je za vožnju autoputem, kada
besprekorno i bez trzaja održava rastojanje. Međutim, ne bi trebalo potpuno da
se prepustite ACC-ju, pogotovo pri naglom usporavanju pred oštrim krivinama i
kružnom toku. Problem nastaje kada ACC “izgubi” automobil ispred vas koji je
već prošao krivinu. Sistem će automatski ubrzati iako vi, u stvari, želite da
usporite. Zato je najbolje da u takvim situacijama sami kočite, a ACC će se
ponovo aktivirati po izlasku iz krivine.
Pet zvezdica
U “folksvagenu” su sigurni da će “golf VI” dobiti maksimalnu ocenu na Euro
NCAP kreš testu, a aduti su unapređeni ESP sigurnosti sistem koji putnike štiti
od povrede vrata usled trzaja i sedam vazdušnih jastuka, zajedno sa onim za
kolena vozača. “Golf VI” je prvi put dobio i kameru za vožnju unazad (takođe
dodatna oprema), smeštenu iza velikog znaka, kako bi se zaštitila od kiše,
snega i prljavština. Kamera se automatski aktivira kada se menjač ubaci u
rikverc, nakon čega će se objektiv stidljivo pojaviti ispod VW znaka.
Pobednik
Na kraju nekoliko reči o motoru. Ubrzanje od nula do 100 km/h za osam sekundi i
maksimalna brzina od 220 km/h testirani 1.4 TSI svrstava uz rame GTI modelu (210
KS). Agregat uz pomoć sedmostepenog DSG menjača sa dvostrukim kvačilom
ispunjava sve želje i u trenu se iz štedljivog transformiše u trkački. Zato
potrošnja i ide od osam, pa sve do 15 litara na 100 pređenih kilometara.
Posle svega, nameće se zaključak da je njegovo veličanstvo „golf VI“ i pored
sličnosti s „peticom“ potpuno nov automobil. Nov i odličan, sa toliko sitnim
manama da konkurencija, uostalom kao i do sada kada je „golf“ u pitanju, mora
da se zabrine.
"Šestica" u Srbiji od 17.000 evra
„Golf VI“ u Nemačkoj startuje cenom od 16.500 evra za model sa četvorocilindričnim 1,4-litarskim motorom od 80 KS, petostepenim manuelnim menjačem i trendlajn paketom opreme. Cena u Srbiji još nije formirana, ali ne bi trebalo da se bitnije razlikuje. Filip Mitrović, produkt-menadžer Kompanije „Porsche SCG“, rekao je za „Blic“ da će osnovni model kod nas koštati oko 17.000 evra i da će u serijskoj opremi, između ostalog, imati ručni klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, ESP, pneumatike 195/65 R15... Kupci bi svoj „golf VI“ mogli da poruče već u novembru (prodaja u Nemačkoj počinje 15. oktobra), dok bi isporuka počela od Nove godine.
Golf VI 1.4 TSI
Dimenzije
Dužina 4199 mm
Širina 1779 mm
Visina 1479 mm
Međuosovinski razmak 2578 mm
Zapremina prtljažnika 350 l
Težina 1268 kg
Motor
Zapremina 1390 kubika
Snaga 160 KS
Obrtni momenat 240 Nm
Performanse
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8 s
Maksimalna brzina 220 km/h
Prosečna potrošnja 11 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Solidan auto, dobra oprema za tu cenu i bezveze dizajn.
San za penzionisane Yu-nostalgicare i njihove potomke...