home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.co.yu

"Opel" se posle "mante", "senatora", "askone", "kadeta" i "kalibre" oprostio od još jednog svog velikog imena "vektre", koju je na promociji u Salcburgu i zvanično zamenio novi model "insignija". Da "Opel" od limuzine srednje klase očekuje dosta videlo se na svakom koraku u rodnom gradu Volfganga Amadeusa Mocarta. Proizvođač iz Riselhajma uložio je malo bogatstvo da premijera i testiranja dugo ostanu u sećanju, pa zato i ne čudi da su novinari bili smešteni u luksuznom hotelu "Šlos Fušl".

Dugo očekivani susret oči u oči s „insignijom“ odigrao se na parkingu aerodroma u Salcburgu. Umor od putovanja trenutno je nestao, jer je „Opelova“ perjanica za široki osmeh na licu bila atraktivnija nego na zvaničnim fotografijama. „Opelovi“ dizajneri su shvatili da kupcima, pored kvaliteta, vrhunske tehnologije i ekonomičnosti, moraju da ponude i lepo upakovan automobil, što „insignija“ u svakom smislu i jeste.



Ispitivanja su pokazala da tržište srednje klase raste iz godine u godinu i da trenutno u Evropi zauzima 10 odsto. Neke procene su da će se uskoro po prodaji opasno približiti i kompakt (golf) klasi i zato ne čudi da je „Opel“ izabrao da u borbu uđe s potpuno novim modelom umesto da je osvežio pomalo dosadnu „vektru“. „Insignija“, lepo dizajnirana i zabavna za vožnju, mora da pronađe svoje mesto u konkurenciji „mazde 6“, „honde akord“, „sitroena C5“, „forda mondea“ i „pežoa 407“, a uspeh će porede izgleda dosta zavisiti i od cene. U Srbiji će se prodavati od 20.900 evra za model s 1,6-litarskim benzinskim motorom od 115 KS i šestostepenim ručnim menjačem.

Transformers

„Insignija“, u zavisnosti od ugla gledanja, kao da menja svoj oblik. Spreda je klasična limuzina. Dominiraju elipsasta svetla, veliki branik i rešetka hladnjaka s novim „Opelovim“ logom. Ako je pogledate sa strane, gotovo da se radi o sportskom kupeu, čija se linija krova strmo obrušava prema zadnjem delu, takođe atraktivno i netipično „opelovski“ urađenom. Praktično, „insignija“ u sebi sažima sve ono što su u „Opelu“ godinama hteli da urade, ali kao da nisu imali hrabrosti. Dizajneri su pustili ruku i umesto da nacrtaju narodni automobili, oni su izvajali naslednika „vektre“. „Opelovi“ stručnjaci se ponose i aerodinamikom i niskim koeficijentom vazdušnog otpora od samo 0,27, kao i činjenicom da je više od 250 delova napravljeno od recikliranog materijala. Takođe, 85 odsto „insignije“ može da se reciklira na kraju radnog ciklusa.

Kvalitetniji materijali

Veliki napredak primetan je i u unutrašnjosti, koja od početka nije bila „Opelova“ jača strana. Kvalitet materijala je rame uz rame s konkurentnim modelima, a blagom naginjanju ka luksuzu pomažu detalji od hroma i imitacije drveta. Instrumenti su veliki i pregledni (svetle kombinacijom crvene i bele boje). Volan dobro leži u ruci, dok je potrebno određeno vreme da se priviknete na „šta je šta“ od dugmića na centralnoj konzoli. Ipak, najjači utisak na mene, što se enterijera tiče, ostavila su velika i udobna prednja sedišta. Krupniji vozači konačno mogu da pronađu pravi položaj, a ne da stalno, po milimetar tamo, milimetar ovamo, podešavaju sedišta. Visina sedišta u „insigniji“ može da se podešava za čak 6,5 centimetara. Zadnja klupa je takođe prostorna, a vrata se široko otvaraju tako da je maksimalno olakšan ulazak. Višim putnicima će ipak smetati linija krova u kupe stilu, jer će glavom dodirivati tapacirung.

Bogat izbor motora

„Opel“ je kupcima ponudio bogatu paletu motora (svi su u skladu s Euro 5 standardima) kako bi maksimalno olakšao izbor. Zajedničko ima je mala potrošnja, niska emisija ugljendioksida i šestostepeni ručni menjač kao standardna oprema. Benzinci počinju od 1,6-litarskog agregata sa 115 KS, koji ima i svoju jaču turbo verziju (180 KS). Slede takođe četvorocilindrični 1.8 „ekotek“ sa 140 KS i 2.0 „turbo“ sa čak 220 konja. Vrh ponude kod benzinaca je V6 od 2,8 litara i 260 KS, koji dolazi s pogonom na sve točkove. Svi ponuđeni dizelaši su od 2,0 litara s maksimalnom snagom od 110, 130, 160 i 190 KS. Od proleća 2009. nudiće se i benzinac 1.6 turbo (180 KS) i dizelski 2.0 biturbo sa 190 KS.

Pogon 4x4

Modela „insignija 2.0 turbo“ poslužio je da se u „Brandlhof centru“ isproba „Opelov“ sistem pogona na četiri točka najnovije generacije nazvan „prilagodljivi 4x4“. On kombinuje najbolje osobine uobičajenih mehaničkih i hidrauličkih sistema pogona na četiri točka. Hidrauličke pločice kvačila kontrolišu se elektronički kako bi raspoređivale okretni moment od nula do sto posto između prednje i zadnje osovine. Osećaj u vožnji je stvarno fantastičan, bez obzira na izbor podloge. Šteta je što su pedantni ljudi iz „Opela“ maksimalno ubrzali proces testiranja kako bi svi novinari dobili svoju priliku da se oprobaju u kratkoj, ali efikasnoj vožnji.

Uživanje za svakoga

Instruktori su demonstrirali i novu generaciju sistema sa „flex ride“ šasijom prilagodljive stabilnosti, koja dolazi standardno u paketu opreme „sport“. Testna „insignija 2.0 turbo“ se samo jednim pritiskom na dugme od tvrdog i dinamičnog automobila (mod „sport“) pretvarala u mekanu limuzinu (mod „tour“). Za svakodnevnu udobnu vožnju koja odgovara većini stilova pripremljen je mod „standard“. U noćnim uslovima isprobao sam najnoviju generaciju prilagodljivih prednjih svetala (AFL+), sa snažnim bi-ksenonskim lampama. Farovi se automatski prilagođavaju vrsti puta i vidljivosti, a nudi se devet različitih podešavanja svetlosnog snopa. Posle pređenih nešto više od 200 kilometara u okolini Salcburga nije teško zaključiti da je „insignija“ tehnološki ispred svog vremena. Za pristojne pare dobićete savremen, atraktivan i zabavan automobil. Ipak, postavlja se pitanje da li je „insignija“ baš ono što traže kupci bivše „vektre“, ili je namenjena potpuno novom krugu ljudi?

"Opelovo oko" koje sve vidi

Jedna od najsavremenijih inovacija na „insignije“ jeste takozvano „Opel eye“ („Opelovo oko“), čiji je zadatak da poveća sigurnost vozača i putnika. Sistem smo testirali u „Brandlhof centru“ zajedno su „Opelovim“ stručnjacima, koji su objasnili da „oko“ svoj posao radi na dva načina. Prvi zadatak je da uz pomoć širokougaone kamere visoke rezolucije prepoznaje saobraćajna znake (ograničenje brzine i zabrana prolaza) i prikazuje ih na instrument tabli. „Opelovo oko“ takođe upozorava vozača da je nenamerno (bez upotrebe žmigavca) napustio traku. Ovaj izum u velikoj meri sprečava opasne situacije, a upozorenje (zvuk gonga i jako svetlo na instrument tabli) može da se isključi uz pomoć dugmeta. Sistem „upozorenje pri napuštanju trake“ funkcioniše pri brzinama većim od 50 kilometara na sat.

Opel Insignia 2.0 turbo

DIMENZIJE
Dužina 4830 mm
Širina 1856 mm
Visina 1498 mm
Međuos. razmak 2737 mm
Prtljažnik 500 litara
Težina 1503 kg
MOTOR
Zapremina 1998 kubika
Snaga 220KS
Obrtni momenat 350 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 7,9 s
Maksimalna brzina 236 km/h
Prosečna potrošnja 9,0 litara
Cena od 32.005 u Nemačkoj

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Opel 

VIDEO I : Opel Insignia

VIDEO II : Opel Insignia



čitanja : 8807



Komentari

opel insignia je bukvalno najjaci auto u evropi...............;-)

Autor Stefan 28 Feb 2009, 22:59

ma nista ne valja, ne palite se... znam iz iskustva... verujte mi

Autor Laza 13 Maj 2009, 08:41

ovaj auto nista ne valja, lep jeste ali ne pali cim je malo ozbiljnije zaladilo.

elektronika je kineska :-)

Autor Mitar 24 Feb 2010, 21:28