home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa :Blic.co.yu 

Dok se Danijel Krejg i u nastavku franšize o Džejmsu Bondu šepuri u „aston martinu DBS“, njegova devojka je izabrala znatno manji, ekonomičniji, ali podjednako pouzdan auto - novi „ford ka“.

Olga Kurilenko imala je priliku da u "Zrnu utehe" vozi unikatni model "Fordovog" automobila dok smo mi testirali model sa 1,2 litarskim benzinskim motorom od 69KS.

Zanimljivo je da je ovoga puta „Ford“ izabrao isključivo dame da ih povede na testiranje svog novog pulena i to na jednu od najatraktivnijih lokacija na svetu - Ibicu. Idealan pejzaž na kojem se smenjuju litice pored mora, uzbrdice i nezaobilazni noćni klubovi koji su zaštitni znak ovog ostrva, poslužio je za ispitivanje izdržljivosti auta koji je zamenio stari „ka“ uzimajući novi kinetični oblik i deleći platformu sa popularnim „fićom“. Iako je u pitanju gradski auto, ne čudi što smo završili upravo na obali Sredozemnog mora jer baš kao i Ibica i novi „ka“ pokušava da privuče pažnju mlađih generacija, prvenstveno dama. Zato smo i imali priliku da iz palete od deset boja izaberemo auto koji najviše odgovara cipelama, tašni ili pak raspoloženju.

Auto kao modni detalj

Da je u pitanju auto koji se bez problema može svrstati u modne detalje onih koji žele da pod obavezno budu uočeni među ostalim vozačima na ulici, potvrđuje i elegantan dizajn koji je deo kinetičkog koncepta koji je „ford“ preneo i na svoje male automobile. To je i prva stvar koju ćete uočiti. Novi „ka“ je dug 362 centimetara, ali je u odnosu na svoju 12 godina stariju verziju za 10 centimetara viši (141 cm). Takođe, auto je dizajniran uz oštre crte sa uzdignutom bočnom linijom koja se završava krovnim spojlerom. Prednju stranu automobila odlikuju agresivan branik sa velikom trapezoidnom maskom, dok je na zadnjoj strani svakako najuočljiviji znak „ka“ (ime automobila inače potiče iz egipatske mitologije).

Sivo s belim detaljima

Utisak je i da ništa manje pažnje nije posvećeno enterijeru automobila koji samo prati dinamični dizajn. Sedišta su urađena u boji koja se slaže sa bojom automobila, a ubačeni su i specifični dizajnirani materijali, i na sedišta i na unutrašnju stranu vrata. Posebno uočljiva je centralna konzola, koja vizuelno zauzima najviše mesta. Urađena je u kombinaciji dominirajuće sive boje sa belim detaljima koji su takođe postavljeni i na volanu. Na njoj se, iako nije uobičajeno, nalaze i komande za spuštanje i podizanje prozora, kao i one za kontrolu klima-uređaja. Ostatak komandne table je vrlo pregledan.

Inače, za sada su dostupne tri dizajnerske verzije „ka“: „tattoo“, „grand prix“ i „digital art“. Svi modeli imaju troja vrata.

Dobar i van gradske gužve

Iako je u pitanju mali automobil, prvi utisak je da je veoma udoban čak i za nešto duže vožnje van grada. Položaj vozača za kožnim volanom je dobar, a i komande smeštene na samom volanu i te kako olakšavaju vožnju. Preglednost je odlična, a svaku pohvalu zaslužuje i prostor pored kvačila napravljen za odmaranje.
Sedišta su udobna, uz mogućnost da se opredelite za kožnu varijantu. Kao zamerka moglo bi biti zabeleženo to da ne postoji mogućnost podešavanja visine sigurnosnog pojasa, što bi moglo da bude problem, naročito za suvozača čije sedište nije podesivo po visini. Deo koji će vas ipak više interesovati od prijatne unutrašnjosti automobila je kako se ponaša na putu. Testirajući 1.2 benzinski motor novog „ka“ imala sam priliku da vozim i po mokrom i suvom putu. U oba slučaja ocena je ista - auto je stabilan i lak za vožnju. Odličan start pojačan je utiskom da klizite jer zahvaljujući poboljšanim amortizerima auto vrlo lako prelazi preko svih neravnina na putu. Od ovog automobila ne možete očekivati da ćete lako dostići velike brzine, ali se zato odlično pokazao pri savladavanju uzvišenja. Uz to treba dodati da „ka“ nosi obaveznu „eko friendly“ oznaku uz prosečnu potrošnja ispod deset litara.

Dovoljno prostora za sve

U odnosu na prethodni model zapremina gepeka je povećana 20 odsto. Za one koji dobro barataju brojkama u pitanju je zapremina od 224 litra, uz mogućnost povlačenja zadnjeg sedišta, čime dobijate još prostora. Prevedeno na konkretne primere - u gepek bez problema možete da spakujete veš-mašinu. Iako je po modernim standardima prostor u prednjem delu automobila nešto manji, ima dovoljno mesta i za vozača i za suvozača, dok na zadnjem sedištu u pravom komforu može da uživa samo jedan putnik.

"Ford ka" u Srbiju stiže u martu 2009. godine

Novi „ka“ u Srbiji možemo da očekujemo tek na Salonu automobila u Beogradu u martu naredne godine, dok će se po Evropi voziti već od januara. Poznata je cena u Velikoj Britaniji - od 7.995 funti za osnovni model do 10.195 funti koliko će koštati „ka zetec“ model. Očekuje se da će cena ovog automobila u Srbiji biti od 12.000 do 15.000 evra.

Kada se na kraju podvuče crta lako je voleti novi „Fordov“ model - osećaćete se sigurno u njemu na bilo kojem putu i po bilo kojim vremenskim prilikama, a u isto vreme izgledaćete veoma trendi. Dame znaju da nikako ne treba potceniti značaj vožnje u autu koji se slaže sa vašim outfitom, a i kad je dobar za Bondovu devojku, zašto ne bi bio dobar i za vas.

VIDEO : novi Ford Ka



čitanja : 5198



Komentari