Peugeot 3008 predstavljen u Dubrovniku

Preuzeto sa : Blic.rs
Kada imate dobar proizvod, onda vam je lako da se igrate s izgledom i imenom. „Pežo“ je iskoristio popularnost svog aktuelnog hita iz C segmenta i dodavanjem slova i brojeva dobio je 308 CC, odnosno 3008. Naravno, oba modela su nastala na platformi „pežoa 308“, a promocija za više od 950 novinara iz 20 država održana je u Dubrovniku.
Kupe-kabriolet „pežo 308 CC“ već sam imao priliku da vozim
po Beogradu, ali ipak moram da priznam da je blizina mora njegovo prirodno
stanište. Sa spakovanim tvrdim krovom u gepeku, krstarenje starim gradom i
razgledanje lepota Dubrovnika predstavljalo je pravo zadovoljstvo. Posle
benzinca 1.6 HTP (150 KS) na raspolaganju smo imali i dvolitarski Hdi sa 140
KS, u kombinaciji sa automatskim i manuelnim menjačem. Lično, pojmovi dizel i
kabriolet nikada mi nisu išli zajedno, ali ovo je neka druga priča. Testirani
Hdi bolje vuče, manje troši, a gotovo da je i tih kao turbo benzinac. Ipak, za
zabavu bih preporučio benzinski agregat.
Stanlio i Olio
Glavnu ulogu u Dubrovniku ipak je imao krosover „pežo 3008“, za koji će u Srbiji sigurno vladati veće interesovanje. Kao što i sama reč krosover govori, 3008 nije samo 308 sa ekstra 0, već je dobra ponuda za sve koji traže prostran, porodični automobil, u kojem se sedi visoko. Tačnije, „pežo 3008“ predstavlja kompromis između monovolumena i SUV-a. Zato je i izgled ostao negde na pola puta. Pogled spreda jasno otkriva da se radi o „pežou“ s ogromnom rešetkastom maskom hladnjaka, izduženim svetlima i upečatljivim znakom sa srebrnim lavom. Hauba je kratka i gotovo neprimetna u odnosu na veliko vetrobransko svetlo. Ostatak je urađen… pa, kako je i moralo. Suprotno od kupe-kabrioleta, središnji deo je rastegnut i „naduvan“ kako bi se dobio maksimalan prostor. Zato 308 CC i 3008 jedan pored drugog izgledaju kao Stanlio i Olio. „Off-road“ izgled je „napucan“ zaštitnom plastikom ispod branika i gumama od 17 cola.
Kako se lepo smestiti?
Ono što me je više zanimalo posle neprekidnog desetosatnog truckanja
iz Beograda do Dubrovnika bila je unutrašnjost. Da li ću posle 630 kilometara
pređenih u za krivine po BiH nespremnom „pežou ekspert“ uspeti da se ugodno
smestim u trihiljadeosmici? Iskreno, po dolasku na zborno mesto na aerodromu
Ćilipi prvo sam poželeo da oborim sedište i malo odspavam. Ali, vreme je
diktiralo tempo i užurbani domaćini su nas zamolili da odmah krenemo put 105
kilometara udaljenog Trstenika. Da ne bude zabune, ne radi se o Trsteniku sa
Zapadne Morava, već o drugom, manjem, na poluostrvu Pelješac.
Maksimalna udobnost
Eh, zbog osećaja u kabini vredelo je proći kroz tri države. „Pežo“ je modelom 3008 suvozaču i ostalim putnicima ponudio bogat prostor za noge i glavu, udobna sedišta i dosta, dosta svetla kroz velike staklene površine. Jednostavno, sve što je potrebno je da podesite položaj sedišta, pustite muziku i uživate. A šta je sa vozačem? Za njega je pripremljena pilotska kabina. Ako ste ikada sedeli u borbenom avionu, onda znate o čemu pričam. Instrumenti su svuda oko vas dok sedite za debelim, kožom obloženim volanom. Sedišta su prostrana, sa velikom sedećom površinom i nisu tvrda kao kod nemačkih automobila. Nekome će to zasmetati, ali ne i meni. Uska, sportska sedišta, kao kod 308 CC, vuku me da pritisnem gas i da stalno jurim negde, što ovaj put neispavan nisam želeo. Kratka ručica menjača postavljena je visoko, u ravan s upravljačem. Šestostepeni ručni menjač je „neodlučan“, dugačkog i nepreciznog hoda i definitivno je najslabija tačka „pežoa 3008“.
Kao u kokpitu
Sedam prekidača urađenih u vazduhoplovnom stilu i „head up“ displej navode vas da se zapitate: „Da nisam možda u avionu?“. Naravno, ekran „head up“ displeja nije postavljen za borbu s protivničkim aeroplanima, već za sigurniju vožnju. U pitanju je pravougaono parče pleksiglasa, koje se pomeranjem prekidača pojavljuje iz kućišta smeštenog ispod vetrobranskog stakla. „Head up“ displej se podiže sve do visine očiju vozača, kojem se na ekranu ispisuje trenutna brzina, kao i upozorenje da ste se previše približili vozilu ispred vas (sistem „distance alert“). Simpatična spravica dolazi kao serijska oprema u najvišem paketu „premium pack“, u kojem ćete dobiti i kolor ekran na izvlačenje, postavljen iznad centralne konzole. Naravno, dok sam sve isprobao, već smo pili kafu u Trsteniku.
Benzinac bolji od dizelaša
„Pežo“ je svog mešanca na testiranju u Dubrovniku ponudio sa dva agregata, oba zapremine 1,6 litara. Prvo sam dobio ključeve od dizelaša (110 KS, šestostepeni ručni menjač), koji se odlikuje mirnim radom i niskom potrošnjom. Na ravnim delovima puta gotovo da je radio nečujno, zahvaljujući odličnoj izolaciji, dok je u krivinama znao da gubio snagu. Bez obzira na to, nema sumnje da se radi o najboljem izboru za „pežo 3008“, jer kupci krosovera preferiraju dizelaše. Benzinac je recimo druga priča. Sa 150 KS i obrtnim momentom od 240 Nm dostupnim pri samo 1.400 obrtaja u minutu, uneo je pravu zabavu u kokpit. Ubrzanja su neverovatna, gotovo na nivou GTI modela, a osmeh počinje s ubacivanjem u treći stepen prenosa, kojim smo bez gušenja vozili u rasponu od 50 do 130 kilometara na sat. Motor je urađen u saradnji sa BMW-om i predstavlja pravo remek-delo. Za one koji traže manje uzbuđenja, „Pežo“ je pripremio 1,6-litarski benzinac sa 120 KS. Ljubiteljima Hdi agregata na raspolaganju će biti dva dvolitraša, sa 150 i 163 KS. Slabiji će se isporučivati sa šestostepenim ručnim, a snažniji sa novim automatskim menjačem, takođe sa šest stepeni prenosa. Predstavnik „Pežoa“ u Dubrovniku je najavio da će i snažniji benzinac 1.6 HTP uskoro dobiti automatsku transmisiju.
Grip sistem
U „Pežou“ očekuju da će se za 3008 odličiti kupci karavanske verzije
modela 308, koji žele nešto više, ali da to više ne podrazumeva SUV. Upravo je
to osnovni razlog što „pežo 3008“ neće imati pogon na sve točkove 4x4 kao
glavni konkurenti „nisan kaškaj“ i „folksvagen tiguan“. Francuzi su kao zamenu
osmislili „grip sistem“ za snalaženje na svim terenima. „Grip sistem“, koji se
isporučuje samo sa „Mišlenovim“ zimskim gumama, nudi pet različitih modova:
standardni, „ESP off“, pesak, sneg i blato, čiji je glavni zadatak da
optimatizuju trakciju na prednjim točkovima. Sistem prepoznaje podlogu i pomaže
točkovima da se izbore sa terenom.
Cena u Evropi od 21.000 evra
„Pežo 3008“ nije nešto neviđeno, ali je dobio prepoznatljiv, funkcionalan izgled, koji će se dopasti mnogima. Preporučena početna cena u Evropi za najslabiji benzinac je oko 21.000 evra, dok bi dizelaši (1.6 Hdi) trebalo da startuju od 23.900 evra. Mnogo? Možda i jeste, ali za uložen novac dobićete stvarno dobar automobil sa bogatom serijskom opremom (ESP, klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, CD/MP3 uređaj, kožni upravljač...). Novi model će se proizvoditi u fabrici u Sošou, a dnevno će sa traka silaziti 350 automobila.
Pežo 3008 1.6 HDi
DIMENZIJE
Dužina 4.365 mm
Širina 1.837 mm
Visina 1.639 mm
Međuos. razmak 2.613 mm
Prtljažnik 432 l
Težina 1.425 kg
MOTOR
Zapremina 1.560 kubika
Snaga 110 KS
Obrtni momenat 240 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 12,2 sekunde
Maksimalna brzina 180 km/h
Potrošnja 6,7 litara
Cena nije poznata
Hibridni 4x4
„Pežo“ ne želi da izbaci 4x4 verziju trihiljadeosmice, čiju bi ulogu od
2011. godine trebalo da preuzme model nazvan „Hybrid 4“. Za pogon prednje
osovine se koristi dvolitarski Hdi sa 163 KS, dok će zadnju pokretati
elektromotor (37 KS). Tako će se dobiti 4x4 model sa emisijom štetnih gasova od
samo 109 grama po kilometru. Naravno, prilikom korišćenja samo elektromotora,
emisija CO2 biće ravna nuli. Predstavnici francuskog proizvođača najavili su i
da će na septembarskom Salonu u Frankfurtu predstaviti potpuno novi monovolumen
sa pet i sedam sedišta, koji bi po dimenzijama trebalo da bude nešto duži od
„pežoa 3008“.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Peugeot