home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota iQ 1.0

8 Jun 2009 - 08:45 Predstavljamo Link

Preuzeto sa : Blic.rs

„Tojoti iQ” možete da pristupite sa dve dijametralno suprotne strane - kao automobilu/modnom detalju pola metra kraćem od „jugića” i početnom cenom od 13.950 evra, ili kao modelu budućnosti koji je pre vremena stigao na Zemlju.

Uvek će se pronaći zagovornici ideje da je bacanje novca ako za „tri metra lima” izbrojite gotovo 16.000 evra, koliko košta testirani iQ sa trocilindričnim benzinskim motorom, zapremine 1,0 litara i 68 KS. Onome koji nema toliko u novčaniku, sigurno da jeste, ali ne bi trebalo da zaboravimo da su nove tehnologije uvek i skupe. Drugačije mišljenje je da pred sobom imam viziju automobila iz 2020. ili 2025. godine u kojima će se vozači, pored problema sa fosilnim gorivom, suočiti i neopisivim saobraćajnim gužvama. Obe „struje” su podjednako u pravu, zbog čega iQ i testira vaš koeficijent inteligencije.

Savremen dizajn

Za početak, ostanimo u 2009. Dizajn iQ-a je urban, slobodan i pre svega moderan, jer je „Tojota” najmanjem članu porodice podarila lice koje „ide” uz iPod, „macbook air” ili najnoviji mobilni telefon. Da možete, siguran sam da bi ste poželeli da ga smanjite i svuda nosite sa sobom. Prednjim delom dominira masivan branik, koji s estetske strane sjajno odrađuje posao. Međutim, zbog svojih dimenzija prilično je „ranjiv” u svakodnevnoj gradskoj vožnji, što nas ponovo dovodi do pitanja isplativosti, jer je zamena branika papreno skupa.


Zabavna kabina

iQ revolucija počinje u kabini, koja opremom, kvalitetom materijala i završnom obradom može da se meri i sa modelima više klase (eto jednog od razloga za „jaku” početnu cenu). Da ne znate, nikada ne bi ste pretpostavili da sedite za volanom 298 centimetara dugačkog automobila, jer su ergonomija i ponuda prostora vrlo dobri. Kompletan enterijer je urađen tako da se maksimalno razlikuje od konvencionalnih, da ne kažem dosadnih. Glavni instrumenti se nalaze ispred upravljača, dok je pomoćni, digitalni displej (bord kompjuter) postavljen levo. Vozač sedi visoko, čime se dobija na preglednosti, ali će osobe više od 190 cm temenom dodirivati „nebo” krova, jer sedište ne može da se podešava po visini. Muvanje gradom olakaša­vaju veliki spoljni retrovizori, kojima „odmaže” ma­­­si­­van B stub. Princip sede­­nja je takođe jedinstven, jer je sedište suvozača, zahvaljujući asimetričnoj tabli, pomereno unapred. Tako je ostavljeno dovoljno prostora na zadnjoj klupi za treću osobu.

U drugoj brzini do stotke

Ipak, ono što oduševljava su vozne osobine. „Tojota iQ” je zahvaljujući inženjerskim rešenjima, kao što su premeštanje diferencijala ispred motora i sistem upravljanja pomerenim unutra, postala okretna, sa radijusom okretanja od samo 7,8 metara. Točkovi su „razbacani” po uglovima, kako se ne bi izgubilo na stabilnosti. Benzinski agregat, poznat iz „jarisa”, podigrava se sa samo 850 kilograma teškom „tojotom iQ”, koja u drugom stepenu prenosa ubrzava do 100 kilometara na sat, na čemu ne mogu da se pohvale ni daleko snažniji motori.
Trocilindraš se dobro drži sve do 140 km/h, kada 68 KS gube bitku. Pohvale odlaze i na petostepeni ručni menjač, dok je prosečna potrošnja oko 6,7 litara na 100 kilometara.

Bogata serijska oprema

„Tojotu iQ” pokreće i 1,33-litarski benzinac od 99 KS, odnosno štednjivi 1.4 D-4D dizel agregat (90 KS), koji u gradu troši 4,8 litara. Početni nivo opreme je iQ u koji serijski ulaze i ručni klima-uređaj, ABS, VSC, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese i revolucionarna centralna vazdušna zavesa za zadnju klupu. S drugim paketom iQ2 dobija se i automatska klima, aluminijumski naplaci od 15 inča, svetla za maglu, elektronski kljuć, startovanje motora na dugme... Vrh ponude je paket iQ3 (sedišta u kombinaciji tkanine i kože, grejači sedišta, alu felne od 16 inča, sistem „stop-start”...). Početna cena 1,0-litarskog benzinca (oprema iQ) je 13.950 evra, dok snažniji 1.33 (oprema iQ3) košta 17.100 evra. Dizelaši startuju od 15.750 evra (oprema iQ).

Tojota iQ 1.0

DIMENZIJE
Dužina 2985 mm
Širina 1680 mm
Visina 1500 mm
Međuos. razmak 2000 mm
Prtljažnik 32 l
Težina 845 kg
MOTOR
Zapremina 998 kubika
Snaga 68 KS
Obrtni momenat 91 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 14,7 s
Maks. brzina 150 km/h
Potrošnja 6,7 litara
Cena od 13.950 evra
Plus
- vozne osobine
- okretnost
- originalna kabina
- savremena tehnologija
Minus
- položaj ručne kočnice
- prtljažnik
- cena

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Toyota



čitanja : 3347



Komentari

Auto je najveca glupost koju sam u zivotu video...Ruzan, skup, tesan, mnogo trosi (za tolicni auto)

Autor Jonie 08 Jun 2009, 11:44

Apsolutno se slazem sa Joniem,za tih 14000 moze da se kupi i novi megane 3, a ne da se spucaju tolike pare u ovolicnu toyotu koja cak i ne izgleda nesto simpa!

Autor Aleksandar BG 08 Jun 2009, 13:07

iQ je specifičan "niche" model, koji ne pretenduje da u današnje vreme bude najprodavaniji i najzastupljeniji.

On je Toyotino rešenje za ljude kojima je multi-brand model Aygo previše spartanski, a žele da imaju "ikonički" mali auto kao što je Smart.

Autor Nikola Stojanović 08 Jun 2009, 14:13

Mnogo mi se dopada prednja konzola. Jedino mi se ne dopada kontinualni menjač. Zapanjuje prečnik okretanja.

Autor Stefko 08 Jun 2009, 22:41

preskup!!!

Autor bobo 09 Jun 2009, 20:01

Zbog svoje specifične upotrebljivosti nije namenjen onima koji ga cenom odmah porede sa automobilima više klase.Gradski automobil namenjen mladim japijima na zapadu kod nas će igrati sasvim sporednu ulogu.Sa druge strane napokon malo hrabrosti inače konzervativne
i dosadne Tojote.

Autor kamirae 22 Okt 2009, 16:26

Lepo i skupo i mislim da realno nije namenjen nasen trzistu jer mi jedva skrpimo i za Punto Klasik od 6999 evra,a kamoli za ovo duplo manje,a duplo skuplje.

Autor milan 22 Okt 2009, 18:44

vrlo interesantan model,namenjenim onima koji insistiraju na razlicitosti,pre svega namenjen urbanoj sredini,a ne prevozu tereta

Autor vladasmart 13 Avg 2010, 22:47