Toyota iQ 1.0

Preuzeto sa : Blic.rs
„Tojoti iQ” možete da pristupite sa dve dijametralno suprotne strane - kao automobilu/modnom detalju pola metra kraćem od „jugića” i početnom cenom od 13.950 evra, ili kao modelu budućnosti koji je pre vremena stigao na Zemlju.
Uvek će se pronaći zagovornici ideje da je bacanje novca ako za „tri metra
lima” izbrojite gotovo 16.000 evra, koliko košta testirani iQ sa
trocilindričnim benzinskim motorom, zapremine 1,0 litara i 68 KS. Onome koji
nema toliko u novčaniku, sigurno da jeste, ali ne bi trebalo da zaboravimo da
su nove tehnologije uvek i skupe. Drugačije mišljenje je da pred sobom imam
viziju automobila iz 2020. ili 2025. godine u kojima će se vozači, pored
problema sa fosilnim gorivom, suočiti i neopisivim saobraćajnim gužvama. Obe
„struje” su podjednako u pravu, zbog čega iQ i testira vaš koeficijent
inteligencije.
Savremen dizajn
Za početak, ostanimo u 2009. Dizajn iQ-a je urban, slobodan i pre svega moderan, jer je „Tojota” najmanjem članu porodice podarila lice koje „ide” uz iPod, „macbook air” ili najnoviji mobilni telefon. Da možete, siguran sam da bi ste poželeli da ga smanjite i svuda nosite sa sobom. Prednjim delom dominira masivan branik, koji s estetske strane sjajno odrađuje posao. Međutim, zbog svojih dimenzija prilično je „ranjiv” u svakodnevnoj gradskoj vožnji, što nas ponovo dovodi do pitanja isplativosti, jer je zamena branika papreno skupa.

Zabavna kabina
iQ revolucija počinje u kabini, koja opremom, kvalitetom materijala i
završnom obradom može da se meri i sa modelima više klase (eto jednog od
razloga za „jaku” početnu cenu). Da ne znate, nikada ne bi ste pretpostavili da
sedite za volanom 298 centimetara dugačkog automobila, jer su ergonomija i
ponuda prostora vrlo dobri. Kompletan enterijer je urađen tako da se maksimalno
razlikuje od konvencionalnih, da ne kažem dosadnih. Glavni instrumenti se
nalaze ispred upravljača, dok je pomoćni, digitalni displej (bord kompjuter)
postavljen levo. Vozač sedi visoko, čime se dobija na preglednosti, ali će
osobe više od 190 cm temenom dodirivati „nebo” krova, jer sedište ne može da se
podešava po visini. Muvanje gradom olakašavaju veliki spoljni retrovizori,
kojima „odmaže” masivan B stub. Princip sedenja je takođe jedinstven,
jer je sedište suvozača, zahvaljujući asimetričnoj tabli, pomereno unapred.
Tako je ostavljeno dovoljno prostora na zadnjoj klupi za treću osobu.
U drugoj brzini do stotke
Ipak, ono što oduševljava su vozne osobine. „Tojota iQ” je zahvaljujući
inženjerskim rešenjima, kao što su premeštanje diferencijala ispred motora i
sistem upravljanja pomerenim unutra, postala okretna, sa radijusom okretanja od
samo 7,8 metara. Točkovi su „razbacani” po uglovima, kako se ne bi izgubilo na
stabilnosti. Benzinski agregat, poznat iz „jarisa”, podigrava se sa samo 850
kilograma teškom „tojotom iQ”, koja u drugom stepenu prenosa ubrzava do 100
kilometara na sat, na čemu ne mogu da se pohvale ni daleko snažniji motori.
Trocilindraš se dobro drži sve do 140 km/h, kada 68 KS gube bitku. Pohvale
odlaze i na petostepeni ručni menjač, dok je prosečna potrošnja oko 6,7 litara
na 100 kilometara.
Bogata serijska oprema
„Tojotu iQ” pokreće i 1,33-litarski benzinac od 99 KS, odnosno štednjivi 1.4 D-4D dizel agregat (90 KS), koji u gradu troši 4,8 litara. Početni nivo opreme je iQ u koji serijski ulaze i ručni klima-uređaj, ABS, VSC, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese i revolucionarna centralna vazdušna zavesa za zadnju klupu. S drugim paketom iQ2 dobija se i automatska klima, aluminijumski naplaci od 15 inča, svetla za maglu, elektronski kljuć, startovanje motora na dugme... Vrh ponude je paket iQ3 (sedišta u kombinaciji tkanine i kože, grejači sedišta, alu felne od 16 inča, sistem „stop-start”...). Početna cena 1,0-litarskog benzinca (oprema iQ) je 13.950 evra, dok snažniji 1.33 (oprema iQ3) košta 17.100 evra. Dizelaši startuju od 15.750 evra (oprema iQ).
Tojota iQ 1.0
DIMENZIJE
Dužina 2985 mm
Širina 1680 mm
Visina 1500 mm
Međuos. razmak 2000 mm
Prtljažnik 32 l
Težina 845 kg
MOTOR
Zapremina 998 kubika
Snaga 68 KS
Obrtni momenat 91 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 14,7 s
Maks. brzina 150 km/h
Potrošnja 6,7 litara
Cena od 13.950 evra
Plus
- vozne osobine
- okretnost
- originalna kabina
- savremena tehnologija
Minus
- položaj ručne kočnice
- prtljažnik
- cena
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Toyota
Auto je najveca glupost koju sam u zivotu video...Ruzan, skup, tesan, mnogo trosi (za tolicni auto)
Apsolutno se slazem sa Joniem,za tih 14000 moze da se kupi i novi megane 3, a ne da se spucaju tolike pare u ovolicnu toyotu koja cak i ne izgleda nesto simpa!
iQ je specifičan "niche" model, koji ne pretenduje da u današnje vreme bude najprodavaniji i najzastupljeniji.
On je Toyotino rešenje za ljude kojima je multi-brand model Aygo previše spartanski, a žele da imaju "ikonički" mali auto kao što je Smart.
Mnogo mi se dopada prednja konzola. Jedino mi se ne dopada kontinualni menjač. Zapanjuje prečnik okretanja.
Zbog svoje specifične upotrebljivosti nije namenjen onima koji ga cenom odmah porede sa automobilima više klase.Gradski automobil namenjen mladim japijima na zapadu kod nas će igrati sasvim sporednu ulogu.Sa druge strane napokon malo hrabrosti inače konzervativne
i dosadne Tojote.