home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Južnokorejska „Kija“ je modelom „sid“ uzdrmala pomalo uspavanu „golf klasu“, jer je ponudila atraktivan, prostran i pouzdan proizvod, sa „debelom“ garancijom, dobrim motorima, bogatom standardnom opremom i prihvatljivom cenom. Šok među konkurentima se nije smirio, a „Kija“ je na ulice izbacila trovratnu verziju „sida“ nazvanu „pro sid“.

Izražena agresivnost

Reakcija vozača je bila momentalna i „pro sid“ je preko noći postao najtraženiji sportski kupe, odnosno „best buy“ za manje od 20.000 evra. Razloga za uspeh ima više, a jedan, ako ne i glavni, je izgled. „Pro sid“ kao da je isklesan iz komada, sa snažnim crtama, koje nisu specifične za često bezlične automobile azijskih proizvođača. Sportista, od glave do pete, „pro sid“ ostavlja snažan utisak u borbi sa dizajnerskom monotonijim.
Na početku, trebalo bi reći da se iza lika „kije pro sid“ krije Peter Šrejer, bivši šef dizajnera u „Audiju“, koji je pripremio automobil po ukusu Evropljana. Prednji deo je dve trećine pozajmljen od modela sa petoro vrata, ali su, zbog doze originalnosti, modifikovani farovi i donji deo branika sa usisnikom za vazduh i svetlima za maglu. Naravno, prednji branik je samim tim i masivniji, kako bi se zadržala sportska silueta. Bokovi su viši i širi, dok su vrata za čak 27,5 centimetara duža nego kod „sida“. Agresivnim izgledu pomažu i mala bočna stakla kroz koja jedva da se vidi glava vozača. Zadnji deo je izdignut i zaobljen sa naglašenim svetlima i krovnim spojlerom. Neodvojivi deo su i aluminijumske felne, koje su deo standardne opreme tek od paketa „LX city+alu“.

Kabina je manje originalna

Velika bočna vrata se široko otvaraju kako bi vozač mogao da „uskoči“ u komotna, sportska sedišta, urađena u kombinaciji crne kože i tkanine. Pre ulaska pogled privlače i aluminijumske pedale. Ako ste imali priliku da vozite „sid“, onda će vas kabina „pro sida“ razočarati, jer je - identična. Razočaranje ne znači da je nešto loše. Naprotiv, unutrašnjost po pitanju ergonomije zaslužuje visoku ocenu. Korišćeni su kvalitetni materijali, plastika je prijatna na dodir, a instrumenti su jasni, čitljivi i postavljeni tačno gde je potrebno. Kožom obloženi upravljač sa komandama audio uređaja odlično leži u rukama. Problem je nedostatak identitet i bar nekoliko detalja kojima bi se mladalački „pro sid“ razdvojio od porodičnog „sida“. Hrom, tu i tamo, ili promena boje osvetljenja instrumenata bi odradile posao. Ovako... Šteta. Pristup zadnjim sedištima olakšam je ranije pomenutim velikim vratima. Putnici bi trebalo da paze na nižu liniju krova, kako ne bi udarili glavom. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za dve osobe, kojima će sigurno zasmetati nedostatak svetla, jer zraci ne mogu da se probiju kroz minijaturna zadnja bočna stakla. Lepota ipak ima svoju cenu. Prtljažnik može da se pohvali sa prosečnom zapreminom od 340 litara, dovoljnim da primi dupla blizanačka kolica.


Dovoljno snage

„Pro sid“ koristi istu mehaniku kao i „sid“, ali uz određen izmene, kako bi se pojačao sportski utisak u vožnji. Za početak, „pro sid“ je 80 kilograma lakši, 1,5 centimetara duži i tri centimetra niži. Vešanje je znatno tvrđe, što može da zasmeta u svakodnevnoj gradskoj vožnjni, a pogotovo u kombinaciji sa niskoprofilnim pneumaticima (224/45 R17). Upravljač je direktan i verno prenosi informacije s puta.
Testirani model pokretao je dvolitarski turbo dizelaš sa 140 KS, koji maksimalni obrtni momenat od 305 Nm dostiže u rasponu od 1.800 do 2.500 obrtaja u minuti. U prevodu, ubrzanja su silovita i ni u jednom trenutku nećete osetiti nedostatak snage. Šestostepeni ručni menjač samo upotpunjuje odličan utisak koji je „pro sid 2.0 CRDi“ ostavio na „Blicovom“ testu.

Početna cena 13.990 evra

Početna cena „pro sida“ je 13.990 evra za model sa 1,4-litarskim benzinskim motorom od 109 KS i opremom „LX“. Za 200 evra više dobićete isti agregat, ali i ručni klima uređaj. U ponudi su i benzinci 1.6 (122 KS) i 2.0 (143), kao i slabiji dizelaš 1.6 CRDi (90 KS). Testirani model košta 20.290 evra za koje ćete dobiti paket opreme „TX sport leather“, koja uključuje: ESP, automatski klima uređaj, dodatno zatamnjena zadnja svetla, sedišta u kombinaciji kože i tkanine, aluminijumske felne od 17 inča, pnemumatike „mišelin 225/45 R17“, zadnje senzore za parkiranje, tempomat, obruč upravljača i ručicu menjača presvučene kožom, šest vazdušnih jastuka, radio CD/mp3 uređaj sa četiri zvučnika...

Kia pro sid 2.0 CRDi

DIMENZIJE
Dužina 4.250 mm
Širina 1.790 mm
Visina 1.450 mm
Međuos. razmak 2.650 mm
Prtljažnik 340 l
Težina 1.499 kg

MOTOR
Zapremina 1.991 kubika
Snaga 140 KS
Obrtni momenat 305 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 10,1 s
Maks. brzina 205 km/h
Potrošnja 7,4 litara
Cena 20.290 evra

Autor : Aleksandar Pijevac



čitanja : 10088



Komentari

Ovoliko ushićenje u opisu pro ceeda je učinilo da autor preskoči da spomene da on neverovatno liči na 7-8 godina stariji design Fiata Stilo sa 3 vrata... kad već pričamo o originalnosti i inovativnom izgledu...

Autor zoki 15 Jun 2009, 15:15

i to sto kazes,mesavina stila i audija a3,moj drug je kupio belu ovakvu,ali motor 1.4 benzinac i nije se nesto pokazao extra,ne moze da upotrebi svih 105ks,mislim da je motor od 1.6 ili 2.0(disel) mnogo bolja solucija,a da,prosle godine je platio 16.000e(ima alu felne,ali ne kvake u boji)a sad takav model je 12.000e

Autor marco 19 Okt 2009, 23:22

Jedan od onih automobila koji se kupuju na prvi pogled.Već na drugi a pogotovo treći od njega se odustaje.Treba obratiti pažnju na cenu dobro opremljenog modela.Nije sve tako jeftino kao što izgleda.

Autor kamirae 22 Okt 2009, 15:39

Jako skupo i ništa novo i autentično. Cena od 20200 eura je katastrofa. Benzinac od 14000 je jeftiniji preko 6000 a to je oko 5000 litara benzina ili oko 70000 besplatno predjenih kilometara! A tek cena servisa, pogotovo za dizela - spadaju uši!
Oni koji kupe ovoga dizela ne verujem da im je palo na pamet ovako razmišljanje, a psebno što i nema razlike u ceni ovakvih polovnih automobila.

Autor Car expert 07 Nov 2009, 20:16