home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Vodeći svetski proizvođači nisu ostali bez odgovora na sve oštrije normative EU u vezi emisije štetnih gasova. Pored sve intenzivnijeg razvoja hibridnih, kao i modela na alternativna goriva, u auto industriji je već duže vreme prisutna i tendencija smanjenja potrošnje odnosno emisije izduvnih gasova kod benzinskih i, naročito, dizelskih agregata.

Jedan od najnovijih dizela iz produkcije bavarskog proizvođača predstavlja agregat pripremljen za seriju 1, što nam je dalo povoda da po drugi put testiramo popularnu „jedinicu“ - ovoga puta sa oznakom 116 d.

Da podsetimo, „jedinica“ je drugi najpopularniji model BMV - a koji je od 2004. godine prisutan u kompaktnoj klasi.

Dugačak je 4,23 m što ga svrstava u prosek klase. Međutim, njegova unutrašnja koncepcija sa oskudnijom ponudom prostora pozadi i u prtljažniku, odstupa od klasičnog šablona kompakt klase. Kao i u ostalim BMV - ima, u seriji 1 se sedi prilično nisko, ali vrlo udobno.

Za razliku od prednjih, zadnja sedišta mogu da budu problematična za više putnike koji će poželeti više prostora naročito na dužim relacijama. Ni prtljažnik sa 330 litara zapremine ne predstavlja nešto čime bi u Minhenu mogli da se pohvale. Ipak oni koji sede napred teško da će pronaći neku zamerku.

Sedišta su čvrsta, prednji panel je obložen kvalitetnom plastikom, a sam položaj za savršeno profilisanim upravljačem, kao da najavljuje sportski potencijal Da li ga ima ovakva serija 1 sa redukovanim dizelom koji iz dva litra razvija skromnih 116 ks?

Već sa prvim pređenim metrima vozač može da oseti mogućnosti BMV - a 116 d. O upravljanju ne treba trošiti previše reči, ono je kod serije 1 u skladu sa reputacijom BMV - a koji je na ovom polju jednostavno nedostižan.

Dovoljan je i najmanji okret upravljača, da nos automobila besprekorno kreće u zadatu putanju. Uz to, „hendling“, odnosno ležanje na drumu takođe zaslužuje čistu desetku. Zahvaljujući odsustvu uticaja pogonskih točkova na upravljanje, ali i idealne distribucije težine napred i pozadi 50:50, serija 1 sa jednakom lakoćom savlađuje zavoje pa s pravom nosi epitet najzabavnijeg za vožnju u svom segmentu.

Sportski ugođaj upotpunjava i nešto tvrđa, ali savršeno precizna ručica šestostepenog manuelnog menjača. Ko ima više samopouzdanja i želi da oseti granice u brzim prolazima kroz krivine, može da „olabavi“ odnosno da gotovo u potpunosti isključi dvostepeni DSC sistem elektronske kontrole stabilnosti.

A, koliko ovakav agregat može da isprati potvrđen sportski potencijal BMV - ove šasije? Nama se čini - u sasvim pristojnoj meri.

Za razliku od snažnijih dizela, kod 116 d snaga se razvija linearno i bez karakterističnog turbo potiska kada kazaljka pređe 2.000 obrtaja. Ipak, dovoljno je elastičan u trećem i četvrtom stepenu prenosa tako da ne zahteva previše rada sa ručicom menjača prilikom ubrzavanja i preticanja.

Sa druge strane, peti sa odnosom 1:0,78 i naročito šesti stepen prenosa sa odnosom 0,65 doprinose smanjenju potrošnje prilikom vožnje na otvorenom drumu.

Šta to znači u praksi proverili smo na deonici od 100 km gde smo kombinovali vožnju po sporijem magistralnom putu bez previše saobraćaja sa umerenom vožnjom na auto putu, a nakon prevezene maršrute kompjuter je očitavao prosek od 4,0 litra! Moramo da napomenemo da nije preterano žedniji ni u gradu bez obzira na veliku frekventnost saobraćaja i česta zaustavljanja i ubrzavanja.

Zahvaljujući start stop sistemu koji isključuje agregat svaki put kada se vozilo zaustavi, uspeli smo da zadržimo potrošnju na samo 6,5 litara što je jednako impresivan rezultat.

Autor : U. Dedić

Tehnički podaci

Karoserija pet vrata, pet sedišta

Duž/šir/vis. 4.223/1.748/1.421 mm

Motor turbo dizel, 4 cilindra 

Zapremina 1.995 ccm

Snaga 115 ks pri 4.000 o/m

Obrtni moment 260 Nm pri 1.750-2.500 o/m

Menjač manuelni šestostepeni

Pogon nazad

Gume 195/55/R 16

Kočnice ventilirajući diskovi

Masa 1.380 kg

Prtljažnik 330 lit.

Rezervoar 51 lit.

Ubrzanje 0-100 km/č - 10,2 sek.

Maks. brzina 200 km/h

Potrošnja 4,4 lit.

Cena od 23.353 evra



čitanja : 3100



Komentari

Veliko i večito pitanje,vredi li to tih para?Sjajne vozne osobine,mala potrošnja,skučen gepek,dobra završna obrada,neubedljiv dizajn i astronomska cena za automobil koji za ovu cenu sa sobom ne nosi čak ni alu-felne(21990 evra,izložen u delti).Čini mi se da serija 1 pogadja samo kada donosi mnogo jači motor sa vrhunskom opremom,naravno tada se ne raspravlja o ceni već o ispunjenju snova.

Autor kamirae 09 Jan 2010, 19:19