Volkswagen Golf 1.6 TDI na testu Politike

Preuzeto sa : Politika.rs
U odnosu na prethodnu generaciju novi motor umesto 1.9 litara ima zapreminu 1.6 lit. ali istu snagu - 105 ks i mirniji rad
Na vratima demo vozila koje smo preuzeli na test od ovlašćenog uvoznika Folksvagena kompanije Porše Inter Auto S, velikim slovima stoji ispisano - nova klasa motora. U ove tri reči sažeta je suština cele priče vezane za golf šeste generacije sa oznakom TDI.
Dakle, bestseler iz Volfsburga nedavno je proširio ponudu sa dizelskim agregatom zapremine 1,6 litara koji je sada dostupan i na našem tržištu.
Odmah po okretanju ključa u kontakt bravi i startovanju motora, novo dizelsko srce predstavilo nam se mirnim pulsom i tihim radom.
Čak i kada je u leru i pri hladnom startu, u kabini izostaju karakteristične dizelske note praćene štektanjem odnosno vibracijama na ručici menjača i upravljaču, koje, po pravilu, kasnije nestaju. Folksvagen je, dakle, napravio zaokret u kulturi rada svog dizela.
U poređenju sa 1,9 litarskim agregatom sa 105 ks iz prethodne generacije golfa, naslednik već na prvi pogled otkriva brojne prednosti.
Da li je toliko bolji i u vožnji, pitanje je koje nam se nametnulo praktično sa prvim pređenim metrima. Nije potrebno provesti puno vremena za volanom da bi se stekao utisak o mogućnostima.
Odmah da kažemo, novi dizel jeste daleko tiši i kultivisaniji ali isto tako deluje prigušenije i kada je reč o snazi.
Iako razvija solidnih 105 ks i 250 Nm obrtnog momenta, daleko od toga da može da se pohvali nekim temperamentom.
Najveću letargiju pokazuje u niskim obrtajima gde je zbog dugih prenosnih odnosa u menjaču primetan nedostatak snage, pa je za jača ubrzanja potrebno potražiti polje viših obrtaja.
Kada kazaljka pređe 3.000 o/min., golfu polazi za rukom da potegne u maniru savremenih dizela, ali taj trzaj je prilično kratkog daha. Već posle sekund, dva, traži promenu u viši stepen prenosa.
Dakle, ko želi sportski ritam u kontinuitetu mora ga držati u području preko 3.000 obrtaja i golf tada upošljava svih 105 ks.
To potvrđuju i performanse - ubrzanje od 0 do 100 km na sat iznosi 11,3 sekunde, a maksimalna brzina je 189 km na sat. Ovi podaci zaslužuju respekt, jer konkurenti su uglavnom ispod tog nivoa, ili u najboljem slučaju na istom.
Ali zato potrošnja predstavlja posebno poglavlje kojem u Folksvagenu pridaju izuzetan značaj. To potvrđuje i pogled na bord kompjuter i očitanu potrošnju od 5,2 litra nakon pređenih 200 km u mešovitom ciklusu.
Za kraj, moramo da napomenemo da su sve ostale karakteristike na visini renomea najpopularnijeg modela u najpopularnijoj klasi u Evropi. Ergonomija i pozicija sedenja su idealni, sedišta udobna, prostranost iznad proseka klase, a udobnost besprekorna. Upravljivost i stabilnost ne ostavljaju mesta za zamerke, ali to ipak ne može biti opravdanje za odsustvo ESP uređaja u standardnoj opremi, naročito ako se ima u vidu „jaka“ cena koja je oduvek bila sastavni deo golfove ponude.
Tehnički podaci
Karoserija |
kompakt, pet vrata, pet sedišta |
Dimenzije d/š/v. |
4.199/1.786/1.479 mm |
Prtljažnik |
350 lit. |
Motor |
komon rejl dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 ks pri 4.400 o/m |
Obrtni moment |
250 Nm pri 1.500-2.500 o/m |
Menjač |
petostepeni ručni |
Maks. Brzina |
189 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,3 sek |
Potrošnja |
5,2 lit. |
Cena |
od 18.597 evra |
Autor : U. Dedić
slazem se,Miki! Isuvise pristrasan clanak, naklonjen VW-u! "Prostranost iznad proseka klase"!? A Golf najmanji po gabaritima u klasi!
Golf 2=traktor
Golf 6 po udobnosti se moze realno porediti sa novim francuskim konkurentima. Druga stvar su dizajn, cena i reputacija.
Odličan auto. Sedeo sam u dotičnom u Poršeu NS. Pored istog motora ima(o je) i dosta opreme. Cena na akciji je 20.020 €.
Neka priča ko šta hoće, jeste skup (a uopšte ne bi trebao jer Golf van Nemačke ima manje-više konkurentsku cenu, čak je u UK jeftiniji od Astre i Focusa), ali je kvalitet izrade bolji od konkurencije. Sedite u novu Astru J i Golf VI. Razlika je vidna.
P.S.
Drugu godinu zaredom, Golf je najprodavaniji auto u Holandiji ispred Toyote IQ i Forda Fieste ;-).
Napravise pristojan i stedljiv automobil sa OK motorom, ali sa DERIKOZA cenom, pa ko voli nek izvoli.
VW je tek sada počeo da razvija tehnologiju common rail motora.Npr..HDI-motori (Peugeot)su prvi takvi motori i za sada ne prevazidjeni.Treba da prodje još vremena da bi novi TDI motori stekli pouzdanost.
U ovome nema mesta!!!
Dva coveka od 185cm i dva od 190cm, se guzvaju... Do mora nema sanse da izdrze!!!
Neuporedivo vise mesta ima u Yarisu, u kome su doticni momci otisli do Grcke bez ikakvih problema, uz dosta komfora i doduse minimalim prtljagom za cetiri osobe.
Obavezna dodatna oprema za golfa (uvek se doplacuje):
-Zeder, sapa, klin
-najskuplji kasko
-stan sa pogledom na parking
-cepici za usi ukoliko se odlucite na dizel varijantu
-klima (zalosno ali istinito)
-bensedin 5mg pre posete servisu
@lok
- u velikom gradu da, u manjim mestima nema potrebe ;-)
- istina
- kuća je rešenje :-)
- istina, ali za stare TDI PD motore
- poluautomatska klima (climatic) je deo standardne opreme osnovnog paketa (Trendline)
- he, he, pogotovo ko ide u Porše
Sve u svemu, uvek bih pre kupio Leona ili Oktaviju.
GOLF JE GOLF
sta mislite, zastu su ovu klasu automobila nazvali Golf? :)))
Priznajem gresku, kucao sam na brzinu i nisam razmisljao.
Vozim Clio III.
ni bolji ni gori od ostalih u klasi! svi ti auti se prave (sklapaju)od delova valea,boscha,magne itd i u cemu je onda razlika???
Veliki deo teksta se svodi na opravdavanje reklamnog slogana koji je diler "prilepio" na vozilo.
Novinar mora biti svestan postojanja 2.0TDI motora (common rail) koji je naslednik 1.9TDI motora (PD) i sa njim se treba porediti. I u odnosu na njega ima veći potencijal za usavršavanje.
1.6TDI je motor koji dolazi posle 2.0TDI-a iste konstrukcije (common rail), pa mislim da je ispravno priču voditi u smislu: "Eto konkurencija već odavno ima manje CR dizelaše (1.5 dCI, 1.7 CDTi, 1.6HDI) i bio je red na VW da kaže šta ima u toj klasi motora.
@100janovic
Novinar je svestan,ali taj veci motor ce kupovati oni koji su zeljni boljih performansi i koji imaju vise para.Ne slazem se da je 2.0 TDI naslednik 1.9 TDI motora jer je 2.0 u Golfu 5 imao 140ks,a 1.9 105 ks.Po snazi i obrtnom momentu isti je kao 1.6 TDI.
@milan
Ako je novinaru teško pogledati malo izvan okvira - tj. u prošlost, onda nema šta da polemišemo.
Podsetiću vas da je na primer 1.9 TDI izrađivan u mnoštvu verzija, pa su se u Bore (Jetta) i Passate ugrađivali oni od 128 KS, dok je recimo, Golf 1.9 TDi iz 2000. godine dolazio i u verziji sa 150.1 PS (148.0 bhp / 110.4 kW) @ 4000 o/min, odnosno obrtnim momentom od 320 Nm @ 1900 rpm.
Tad su konačno pobedili pobornici CR tehnologije, a PD tehnologija je polako krenula u fejd aut.
i da dodam teh. oznaka pomenutog 1.9 TDI motora je ARL i imate ga na spisku nekolicine posvećenih sajtova, ali i na Wikipediji, na stranici o Golfu Mk4. Taj 1.9 TDi se ugrađivao u: Ford Galaxy Mk1, SEAT León Mk1, SEAT Toledo Mk2, SEAT Alhambra, Volkswagen Golf Mk4, VW Bora/Jetta Mk4 i Volkswagen Sharan. Spisak je sa Wikipedije.
Istina je da 1.6 TDI menja stari 1.9 TDI iz Golfa 5 po snazi,a druga istina je da dolazi do trenda smanjivanja zapremine sto je prakticno iz mnogo razloga i to je u slucaju novog Golfa bio glavni cilj..U Golfu su mogli da zadrze stari 2.0 od 115 ks poznat iz cetvrte generacije Golfa (Skoda Octavia,Fabia,Buba...),ali su to resili uvodjenjem 1.4 TSI motora.Skoro da i ne postoji proizvodjac koji nije uveo downsizing.
Ubedljivo je ispred svoje klase po kvalitetu, udobnosti i prostoru. PROVERENO posedujem jedan takav!
VW Golf MK1
huargemarketing@googlemail.com
http://vwgolfmk1.net/
My first ever experience of driving a car was in a first-generation Polo. I drove figure-eights in a good friends field and in spite of the fact that under my command the universal joint on the steering column failed, we remain friends to this day.