home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Mazdin SUV dobio još lepše lice, ali i dizel agregat zapremine 2.2 litra i 173KS.

Još od prvog zvaničnog pojavljivanja 2006. godine na salonu u Detroitu, mazda CX-7 je zablistala u punom sjaju pobravši pri tom jednoglasne aplauze, posebno kada je u pitanju bio dizajn.

Da uvek može bolje, u Mazdi su pokazali prošle jeseni kada su zategli bore ovoj lepotici. Dakle, pred nama je CX-7 u novom izdanju za 2010. godinu.

Na inače agresivnom „nosu“, sportska nota je sada još više naglašena većom, saćastom rešetkom hladnjaka trapezoidnog oblika, tako da je cela kompozicija prednjeg dela veoma slična onoj kod sportske mazde RX-8.

Enterijer takođe donosi dosta osvežavajućih elemenata u poređenju sa starim modelom. Tu pre svega, mislimo na redizajnirani upravljač i centralni panel sa dodatnim ekranom za putni računar i navigaciju koja dolazi opciono u najvišem paketu opreme kakav se nalazi u testnom modelu koji smo imali prilike da isprobamo.

Primetno je i daleko lakše rukovanje brojnim tasterima sa multifunkcionalnog upravljača koji više ne unosi zabunu i ne zahteva period privikavanja.

Ali, daleko od toga da su se u Mazdi zadržali isključivo na estetskim izmenama. Novi CX-7 može da se pohvali brojnim modifikacijama koje nisu vidljive okom, ali su i te kako primetne u vožnji.

Torziona čvrstina je povećana za pet odsto, dok su amortizeri uglađeniji i čine vožnju vrlo prijatnom čak i po neravnom i rupama ispresecanom kolovozu.

Na ovakvoj podlozi CX-7 ostavlja zaista jak utisak, jer utegnuto ali udobno oslanjanje predstavlja idealnu kombinaciju.

Koliko nam se CX-7 predstavio kao suveren na lošoj podlozi, isto tako je pokazao da njegov sportski dizajn prati solidna dinamika vožnje. Na prvom mestu - dobar „hendling“ odnosno stabilnost u zavojima.

I pri bržim prolascima po vijugavom putu veoma dugo ostaje čvrsto na zemlji sa sva četiri točka. Prava je šteta što na polju upravljanja nije napravljen pomak, jer elektro hidraulični servo upravljač deluje bezosećajno a nije ni baš precizan. Uz to, u vožnji po uskim ulicama i manevrisanju na malom prostoru ume da zasmeta veliki krug okretanja.

Još jedna velika novina nalazi se ispod haube, a to je 2,2 litarski turbo dizel, „detalj“ koji je toliko nedostajao prethodnom modelu koji se isporučivao isključivo sa benzinskim turbo agregatom od 2,3 litra. Dizelaš ima 173 „konja” koje razvija pri 3.500 o/m. i raspolaže sa 400 Nm pri 2.000 o/m. Za ubrzanje do 100 km potrebne su mu je 11,3 sekunde, a dostiže maksimalnih 200 km na sat, uz prosečnu potrošnju na našem testu od 9 litara.

Sa odlično pogođenim odnosom u menjaču, nije ni čudo da ga odlikuje izuzetna elastičnost u svim stepenima prenosa. Zbog toga, vozač ne mora često da „operiše“ sa ručicom šestostepenog manuelnog menjača koja je precizna i ima sportski kratak hod, ali je uz to i dosta tvrda.

Iako je pogon 4x4, fokusiran je uglavnom na prednju osovinu, dok na zadnje točkove, po potrebi, može da prebaci do 50 odsto obrtnog momenata. Ipak, treba naglasiti da ovaj automobil nije namenjen vožnji van asfalta i po nepristupačnim terenima gde svaka avantura može da se završi zaglavljivanjem u blatu ili dubokom snegu.

Zanimljivo da nova mazda cenom ne prelazi prihvatljivu granicu za luksuzne terence. Osnovni model staje 28.990, a vrhunski, sa kožom i navigacijom - 34.590 evra.

Autor : U. Dedić



čitanja : 4361



Komentari

De ces bolje za te pare, mada mi svojom prakticnoscu lici najvise na X6, tj. nema upotrebnu vrednost osim fenomenalne pojave na putu :)

Autor lok 19 Jan 2010, 18:39

Super kupovina za te pare! Mada bih ja za te pare iz mazdine palete izabrao RX-8.

Autor Damko 19 Jan 2010, 20:18

Prelep!

Autor milan 19 Jan 2010, 23:10