BMW X1 na testu "Politike"

Preuzeto sa : Politika.rs
Najmanji krosover iz Minhena predstavlja idealnu kombinaciju snage, brzine, dobrog ležanja i niske potrošnje
Najnovije čedo BMW - a, sa oznakom „X 1“, još jedan je u nizu modela iz bavarske „X“ linije. Najmlađi član renomirane porodice, ujedno je i - najmanji. Postavljen na platformu serije 3 turing, sa visokim klirensom od 196 mm, robusnim izgledom i brojnim zaštitnim oplatama, „X 1“ predstavlja BMW - ovo viđenje urbanog krosovera.
Ovakvi automobili osmišljeni su sa namerom da zadovolje širok spektar potreba savremenih porodičnih ljudi.
Na prvom mestu prostranost i varijabilnost. Kada smo zavirili u kabinu luksuzno opremljenog „BMW-a X 1“, učinilo nam se da ne nudi ni trunku više prostora od serije 3, ali podizanjem pozicije prednjih sedišta oslobodili smo višak prostora za zadnja, čime je do izražaja došla varijabilnost krosovera. Uz to, putnicima su na raspolaganju široki džepovi u vratima, pogodni za odlaganje predmeta koji mogu da zatrebaju u trenutku, pa je poželjno da uvek budu pri ruci.
Sve u svemu, iako se ne razmeće količinom prostora kakvu bi mnogi poželeli od jednog krosovera, utisak je da ipak nudi dovoljno mesta za četiri putnika i njihov prtljag.
Arhitektura enterijera je, inače, tipično bavarska - tamna, sa dosta izlomljenih linija na prednjem panelu. Ispred vozača dominira mali upravljač sa tasterima za brzu promenu stepena prenosa (doplata), koji savršeno leži u ruci i jednostavni, crveni instrumenti.
Kada je reč o krosoverima, često se polemiše u kojoj meri ovakva vozila treba da budu sposobna za vožnju van asfalta. „BMW X 1“ ovde ne ostavlja mesta za špekulacije. Testirali smo ga u zimskim uslovima, po krivudavom putu, strmom terenu i dubokom snegu i ni jednog trenutka nas nije izneverio, naprotiv.
Trakcija koju obezbeđuje „xDrive“ pogon na sva četiri točka koji raspoređuje i do 100 odsto obrtnog momenta na zadnju, odnosno prednju osovinu, jednostavno ostavlja bez daha. Naročito impresivno deluje prijanjanje prilikom dinamične vožnje po snegu.
Sa dvolitarskim biturbo dizelom i 204 ks, „X 1“ čak i sa punim gasom kreće kao iz topa lansiran, bez većeg proklizavanja i zanošenja. Koliko su Bavarci usavršili trakciju uverili smo se i prilikom vožnje na mokrom i krivudavom kolovozu, gde kod većine automobila sa snažnim agregatima jače dodavanje gasa, po pravilu, prati proklizavanje pogonskih točkova.
To, međutim, nije slučaj kod „BMW-a X1“. Uz to, naginjanje karoserije je minimalno, tako da vrhunsko prijanjanje, u kombinaciji sa već legendarnim BMW-ovim „ležanjem“ i snažnim dizelom, obezbeđuju čistu desetku za ovog „Bavarca“ u svim uslovima vožnje. Jedino zamerka odnosi se na „mekoću“ upravljača pri većim brzinama. Očekivali smo veću krutost, a time i direktnije upravljanje…
Ono što nam se posebno dopalo, a čime baš i ne mogu da se pohvale ostali modeli BMV - a jeste udobnost. Začuđujuće ali, donji postroj nije previše utegnut i odlično „špiluje“ prilikom vožnje po neravnom kolovozu. Jedino je nešto osetljiviji na udarne rupe.
O performansama ne treba trošiti previše reči, 400 Nm obrtnog momenta na raspolaganju od 2.000 o/min, brzi automatski menjač i agregat koji voli da se zavrti čak do 5.000 obrtaja, rezultiraju ubrzanjem iz mesta do 100 km na sat za samo 7,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 223 km na sat.
Tehnički podaci
Karoserija |
krosover, pet vrata, pet sedišta |
Duž/šir/vis. |
4.454/1.798/1.545 mm |
Motor |
biturbo komon rejl dizel |
Zapremina |
1.995 ccm |
Snaga |
204 ks pri 4.400 o/m |
Obrtni moment |
400 Nm pri 2.000-2.250 o/min. |
Menjač |
šestostepeni steptronik |
Pogon |
na sva četiri točka |
Kočnice |
četiri diska diska |
Masa |
1.670 kg |
Prtljažnik |
450/1.350 lit. |
Maks. brzina |
223 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,3 sek. |
Potrošnja |
6,3 lit. |
Cena od 36.590 evra |
|
Smešni su ovi iz Politike. Objave samo jednu fotografiju u dve rezolucije.
Strasno... Ne znam ni zasto vi iz AutoBloga uopste preuzimate njihove tekstove, pa ovo je smesno?