Renault Fluence 1.5 dCi na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
"Reno" je uzeo savremen dizajn, prostran enterijer i proverenu tehnologiju i upakovao ih u proizvod sa pristupačnom cenom i etiketom "fluens", koji jeste, ali i nije naslednik druge generacije "megana sedan". Gde je nastala zabuna?
Praktično, samo u imenu. "Fluens", kao trovolumenska limuzina, koristi veći deo mehaničkih rešenja sa "megana sedan 2" na čijoj se traci u fabrici u Bursi i proizvodi. Međutim, kabina je gotovo kompletno preneta iz aktuelnog "megana 3". Možda bi onda bilo najpoštenije da se zove "megan sedan 2,5"?

"Fluens" je u razvoju stvarno zastao negde između starog sedana i novog hedžbeka, ali to ne predstavlja minus zbog fantastičnog odnosa uloženog i dobijenog. Dobitna formula, isprobana i primenjena na "Dačiji", odigrala je važnu ulogu u evoluciji automobila koji je pokupio sve dobro iz porodice. Jedino originalno je, u stvari, njegovo ime.
Startovanje na dugme
Sedani se u prošlosti nisu pokazali kao preterano popularan izbor u Zapadnoj Evropi, zbog čega je "fluens" namenjen velikim istočnim tržištima kao što su Turska, Ukrajina, Bugarska, Rumunija i Rusija. Tačnije, namenjen je kupcima koji žele da se voze u prostranom automobilu (7 cm kraći od "lagune") sa bogatom opremom i niskom cenom. Testirani model sa 1.5 dCi motorom (105 konja) i paktom opreme "dinamik" za 17.990 evra nudi sve što i 5.000-6.000 evra skuplji automobili, odnosno luksuz više klase, po ceni niže. Za taj novac, između ostalog, dobijate dvozonsku automatsku klimu, ESP, bluetooth, aluminijumske točkove od 17 inča, karticu-ključ, startovanje na dugme, kvalitetnu muziku pa čak i zavesice na zadnjim prozorima.

Ogroman prtljažnik
Unutrašnjost "fluensa" se na prvi pogled od aktuelnog "megana" razlikuje po instrument tabli, na kojoj je centralno postavljen digitalni brzinomer zamenjen jeftinijim, analognim. Plastika je kvalitetna, a sedišta su komforna, čak i za duža putovanja. Na zadnjoj klupi bez problema mogu da se smeste i dvometraši, ali peti putnik koji bi sedeo u sredini ipak ne može da očekuje dovoljno prostora. Važna stavka za limuzine je svakako prtljažnik, čija je zapremina kod "fluensa" 530 litara, 15 više nego kod "megana sedan 2". Prtljažnik je dubok i pravilnih je dimenzija, ali je otvor uzan. Smetnja su i izraženi držači poklopca prtljažnika, koji kradu po deset centimetara sa svake strane. Sitnica koja bode oči je nedostatak rukohvata na unutrašnjoj strani poklopca. Hteli to ili ne, prilikom zatvaranja prtljažnika moraćete da isprljate ruke.

Mirna vožnja
"Reno fluens" je u vožnji poslušan, a vrlo povoljan utisak pojačava i direktan upravljač. Gotovo je bilo nemoguće pronaći slabost u odnosu na aktuelni "megan", s čime bi "fluens" trebalo da se ponosi ako se zna da je ogibljenje preuzeto od sedana prethodne generacije. Rep ne beži u krivinama, a ESP diskretno odrađuje posao i na sebe preuzima greške vozača. Provereni 1,5-litarski dizelaš sa 105 konja je poznat po svojoj skromnoj potrošnji, koja je za vreme testiranja u izuzetno lošim zimskim uslovima iznosila 7,2 litra na 100 pređenih kilometara. Uz dCi motor stiže i šestostepeni ručni menjač, dok slabija verzija razvija 85 KS. U ponudi je i 1,6-litarski benzinac sa 110 konja.
Navigacija 0d 460 evra
Početna cena "fluensa" u Srbiji je 13.990 evra za benzinac sa osnovnim "autentik" paketom opreme, koji kao standard podrazumeva klimu, MP3 uređaj, putni računar, maglenke... Automatska klima i ESP su deo serijske opreme u srednjem paketu "eksprešn". Uz paket "dinamik" možete da doplatite 460 evra za "carminat Tom Tom" navigacioni sistem ili 321 evro za zadnje senzore, koji će vam olakšati parkiranje, jer je "fluens" prilično nepregledan u vožnji unazad.
Reno fluens
DIMENZIJE
Dužina 4.618 mm
Širina 1.809 mm
Visina 1.479 mm
Međuos. razmak 2.702 mm
Prtljažnik 530 l
Težina 1.277 kg
MOTOR
Zapremina 1.461 kubik
Snaga 105 KS
Obrtni momenat 240 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 10,4 sekundi
Maks. brzina 185 km/h
Potrošnja 7,2 litara
Cena 17.990 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Renault i Blic.rs
Odlicna kupovina. A navigacija samo 460 evra, pa to je vise nego povoljno! U vecem delu Evrope javlja kada se nailazi na najavljenu radarsku kontrolu, kod nas verovatno to ne funkcionise.
Ja vozim megan 2 i zadovoljan sam,ali ovaj Fluence je nenadmasiv!!!Svaka cast francuzima!!!
Super auto, jedino mi smeta (kao i kod novog Megana) sto je "kokpit" nekako siromasan za nove automobile
Po meni je Fluence lepsi od novog Megane-a.Astra jos uvek nema sedan varijantu ,pa je tesko reci da li jede za dorucak ovog Renault-a.
@STrider
komentar ti je smesan i neosnovan! Oba automobila su odlicna, stvar ukusa
Ok je unutrasnjost,jednostavna i sa lepim linijama...bar meni,ne volim kad nasviraju trista dugmica koje nikada necete ni pritisnuti,a za neka i ne znate zasto tu stoje...ali to je psihologija(kao i efekat sa HP stampacima '3 in 1',kao,ima fax[nema veze sto nikada nece poslati],al',neka ima,treeeebaa to) :D
@djuraster
Najjeftiniji Accord je 2.0 PE comfort sa cenom od 21.400 evra.. Zapakuj mi dva komada po 18.000, da malo zaradim..
Uvek isto kod RENAULT-a, za malo para dobiješ mnogo. Treba pripaziti zato što je ovaj model proizveden u Turskoj, koja je najgora njihova fabrika. U kvalitetu ima razlike i to u prvom redu, pneumatici, amortizeri i plastika kokpita.
A što se opela tice, dalje od njega jer znam mnoge koji su se opekli i još se prže...
Извинете, но не мога да пиша на сръбски!
Забележката ми е за таблото взето от Меган. Моята сестра има Меган и разликата в таблото е най-вече в лявата част, където уредите на Меган са електронни, като на компютър, на Флуенс са стрелкови. Това дава много по-добро и нормално усещане при управление на автомобила. Колата дава много за малко пари както казаха и другите фенове на марката!
Наздраве!
naci razmisljam uzeti fluence polovni 20000 km full oprema.recite mi ima li neka kvaka zasto ga prodaju ljudi vec tako brzo i sta da posebno pazim kod kupnje
cofi
Ako je benzinac 1.6 obrati pažnju na kvačilo. Kad se auto dobro ugreje, kvačilo može jako da trese.
Obrati pažnju na zadnje amortizere.
Auto uopšte nema nekih velikih nedostataka a na toj kilometraži......
dizel 1.5 ima manu sto ne moze da stoji u prvoj brzini dok je ugasen pri minimalnoj nizbrdici da li je tvornicka greska ili je nesto drugo u pitanju niko ne zna da odgovori ili ne zeli kazu da je to normalno ja sam navezao dosaada 20 razliciti vozila i ne desava se ni na jednom auto. auto star 2 mjeseca