home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

"Reno" je uzeo savremen dizajn, prostran enterijer i proverenu tehnologiju i upakovao ih u proizvod sa pristupačnom cenom i etiketom "fluens", koji jeste, ali i nije naslednik druge generacije "megana sedan". Gde je nastala zabuna?

Praktično, samo u imenu. "Fluens", kao trovolumenska limuzina, koristi veći deo mehaničkih rešenja sa "megana sedan 2" na čijoj se traci u fabrici u Bursi i proizvodi. Međutim, kabina je gotovo kompletno preneta iz aktuelnog "megana 3". Možda bi onda bilo najpoštenije da se zove "megan sedan 2,5"?

"Fluens" je u razvoju stvarno zastao negde između starog sedana i novog hedžbeka, ali to ne predstavlja minus zbog fantastičnog odnosa uloženog i dobijenog. Dobitna formula, isprobana i primenjena na "Dačiji", odigrala je važnu ulogu u evoluciji automobila koji je pokupio sve dobro iz porodice. Jedino originalno je, u stvari, njegovo ime.

Startovanje na dugme

Sedani se u prošlosti nisu pokazali kao preterano popularan izbor u Zapadnoj Evropi, zbog čega je "fluens" namenjen velikim istočnim tržištima kao što su Turska, Ukrajina, Bugarska, Rumunija i Rusija. Tačnije, namenjen je kupcima koji žele da se voze u prostranom automobilu (7 cm kraći od "lagune") sa bogatom opremom i niskom cenom. Testirani model sa 1.5 dCi motorom (105 konja) i paktom opreme "dinamik" za 17.990 evra nudi sve što i 5.000-6.000 evra skuplji automobili, odnosno luksuz više klase, po ceni niže. Za taj novac, između ostalog, dobijate dvozonsku automatsku klimu, ESP, bluetooth, aluminijumske točkove od 17 inča, karticu-ključ, startovanje na dugme, kvalitetnu muziku pa čak i zavesice na zadnjim prozorima.

Ogroman prtljažnik

Unutrašnjost "fluensa" se na prvi pogled od aktuelnog "megana" razlikuje po instrument tabli, na kojoj je centralno postavljen digitalni brzinomer zamenjen jeftinijim, analognim. Plastika je kvalitetna, a sedišta su komforna, čak i za duža putovanja. Na zadnjoj klupi bez problema mogu da se smeste i dvometraši, ali peti putnik koji bi sedeo u sredini ipak ne može da očekuje dovoljno prostora. Važna stavka za limuzine je svakako prtljažnik, čija je zapremina kod "fluensa" 530 litara, 15 više nego kod "megana sedan 2". Prtljažnik je dubok i pravilnih je dimenzija, ali je otvor uzan. Smetnja su i izraženi držači poklopca prtljažnika, koji kradu po deset centimetara sa svake strane. Sitnica koja bode oči je nedostatak rukohvata na unutrašnjoj strani poklopca. Hteli to ili ne, prilikom zatvaranja prtljažnika moraćete da isprljate ruke.

Mirna vožnja

"Reno fluens" je u vožnji poslušan, a vrlo povoljan utisak pojačava i direktan upravljač. Gotovo je bilo nemoguće pronaći slabost u odnosu na aktuelni "megan", s čime bi "fluens" trebalo da se ponosi ako se zna da je ogibljenje preuzeto od sedana prethodne generacije. Rep ne beži u krivinama, a ESP diskretno odrađuje posao i na sebe preuzima greške vozača. Provereni 1,5-litarski dizelaš sa 105 konja je poznat po svojoj skromnoj potrošnji, koja je za vreme testiranja u izuzetno lošim zimskim uslovima iznosila 7,2 litra na 100 pređenih kilometara. Uz dCi motor stiže i šestostepeni ručni menjač, dok slabija verzija razvija 85 KS. U ponudi je i 1,6-litarski benzinac sa 110 konja.

Navigacija 0d 460 evra

Početna cena "fluensa" u Srbiji je 13.990 evra za benzinac sa osnovnim "autentik" paketom opreme, koji kao standard podrazumeva klimu, MP3 uređaj, putni računar, maglenke... Automatska klima i ESP su deo serijske opreme u srednjem paketu "eksprešn". Uz paket "dinamik" možete da doplatite 460 evra za "carminat Tom Tom" navigacioni sistem ili 321 evro za zadnje senzore, koji će vam olakšati parkiranje, jer je "fluens" prilično nepregledan u vožnji unazad.

Reno fluens

DIMENZIJE
Dužina 4.618 mm
Širina 1.809 mm
Visina 1.479 mm
Međuos. razmak 2.702 mm
Prtljažnik 530 l
Težina 1.277 kg
MOTOR
Zapremina 1.461 kubik
Snaga 105 KS
Obrtni momenat 240 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 10,4 sekundi
Maks. brzina 185 km/h
Potrošnja 7,2 litara
Cena 17.990 evra

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Renault i Blic.rs 



čitanja : 22069



Komentari

Odlicna kupovina. A navigacija samo 460 evra, pa to je vise nego povoljno! U vecem delu Evrope javlja kada se nailazi na najavljenu radarsku kontrolu, kod nas verovatno to ne funkcionise.

Autor Damko 14 Feb 2010, 18:58

Ja vozim megan 2 i zadovoljan sam,ali ovaj Fluence je nenadmasiv!!!Svaka cast francuzima!!!

Autor Aleksandar BG 15 Feb 2010, 01:22

Meni se isto veoma dopada...

Autor carobnjak 15 Feb 2010, 02:27

Super auto, jedino mi smeta (kao i kod novog Megana) sto je "kokpit" nekako siromasan za nove automobile

Autor Milos 15 Feb 2010, 07:45

Nova astra jede ovo za dorucak

Autor STrider 15 Feb 2010, 07:49

Po meni je Fluence lepsi od novog Megane-a.Astra jos uvek nema sedan varijantu ,pa je tesko reci da li jede za dorucak ovog Renault-a.

Autor milan 15 Feb 2010, 09:56

@STrider
komentar ti je smesan i neosnovan! Oba automobila su odlicna, stvar ukusa

Autor carobnjak 15 Feb 2010, 10:35

Fajt, fajt!

Autor Stefko 15 Feb 2010, 10:42

Lepsi je spolja od Megana, ali unutrasnjost nista posebno.

Autor lok 15 Feb 2010, 11:42

@lok
unutrasnjost je identicna Megane-u osim bzinomera!

Autor carobnjak 15 Feb 2010, 13:18

Ok je unutrasnjost,jednostavna i sa lepim linijama...bar meni,ne volim kad nasviraju trista dugmica koje nikada necete ni pritisnuti,a za neka i ne znate zasto tu stoje...ali to je psihologija(kao i efekat sa HP stampacima '3 in 1',kao,ima fax[nema veze sto nikada nece poslati],al',neka ima,treeeebaa to) :D

Autor Noir 15 Feb 2010, 13:51

18k je skoro Accord...toliko o meganu..

Autor djuraster 15 Feb 2010, 18:36

@djuraster
Najjeftiniji Accord je 2.0 PE comfort sa cenom od 21.400 evra.. Zapakuj mi dva komada po 18.000, da malo zaradim..

Autor gojko 15 Feb 2010, 18:45

Uvek isto kod RENAULT-a, za malo para dobiješ mnogo. Treba pripaziti zato što je ovaj model proizveden u Turskoj, koja je najgora njihova fabrika. U kvalitetu ima razlike i to u prvom redu, pneumatici, amortizeri i plastika kokpita.
A što se opela tice, dalje od njega jer znam mnoge koji su se opekli i još se prže...

Autor Car expert 01 Apr 2010, 17:10

Извинете, но не мога да пиша на сръбски!
Забележката ми е за таблото взето от Меган. Моята сестра има Меган и разликата в таблото е най-вече в лявата част, където уредите на Меган са електронни, като на компютър, на Флуенс са стрелкови. Това дава много по-добро и нормално усещане при управление на автомобила. Колата дава много за малко пари както казаха и другите фенове на марката!
Наздраве!

Autor Жоре 04 Mar 2012, 14:18

naci razmisljam uzeti fluence polovni 20000 km full oprema.recite mi ima li neka kvaka zasto ga prodaju ljudi vec tako brzo i sta da posebno pazim kod kupnje

Autor cofi 15 Sep 2012, 23:51

cofi
Ako je benzinac 1.6 obrati pažnju na kvačilo. Kad se auto dobro ugreje, kvačilo može jako da trese.
Obrati pažnju na zadnje amortizere.
Auto uopšte nema nekih velikih nedostataka a na toj kilometraži......

Autor Mange 16 Sep 2012, 00:00

dizel 1.5 ima manu sto ne moze da stoji u prvoj brzini dok je ugasen pri minimalnoj nizbrdici da li je tvornicka greska ili je nesto drugo u pitanju niko ne zna da odgovori ili ne zeli kazu da je to normalno ja sam navezao dosaada 20 razliciti vozila i ne desava se ni na jednom auto. auto star 2 mjeseca

Autor vidak 21 Sep 2012, 09:26