home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

"Tojota rav 4 2,2 d-cat 150 hp 4x4 5d A&T elegant", krosover koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Posle kratke vožnje, nedavno na prvoj prezentaciji novog "RAV 4" u Srbiji, od Beograda do Zasavice, poželeli smo samo jedno: da ovaj automobil dobijemo na duže testiranje.

Zahvaljujući ljubaznosti "Tojote Srbija", imali smo priliku da na sedmodnevnom testu još jednom uživamo.

Jer, iako je "Tojota" povukla više od osam miliona vozila na tržištu SAD (uzgred, ni NASA nije otkrila šta to ne štima), ne želeći da se upuštamo u procene da li je na delu neka vrsta "automobilskog rata", i dalje je ovaj brend sinonim za kvalitet, udobnost, inovacije...

Model "RAV 4" lansiran je 1994, kao prvi "Compact crossover SUV" na tržištu, postavši tako i kreator novog segmenta koji je "kršten" kao SUV, a u originalu glasi: "Recreational Active Vehicle njith 4 wheel drive", što bismo mi narodski rekli: vozilo za aktivnu rekreaciju s pogonom na četiri točka. Prva generacija je izrađena na platformi "korole", i postigla je veliki uspeh na tržištu. Sledeća, druga generacija, pojavila se 2000, a treća je bila u prodaji od 2006.

Samo u Evropi prodato je više od milion "ravova" sve tri generacije, a na tržištu Srbije više od 1.500 vozila.

RAV 4" na našem testu je veći, lepši i bolji od prethodnika. Dizajn je robustniji, čemu doprinose novi prednji branik i poklopac motora, nova maska hladnjaka, a tu je i novi izgled prednjih svetala, kao i lep, sportski naplatci od 18 inča.

Unutrašnjost, urađena po najstrožim energomskim pravilima, ima sve što očekujete od modernog SUV vozila. Pri tome su u "igru" uvedeni i novi materijali (oprema "elegant"), tako da smo uživali u "alkantra" koži, električno-pomičnim i po visini sedištima (koja imaju i grejače) i svim neophodnim komandama na kožom presvučenom obruču upravljača. Tu su i tempomat, sjajna automatska "klima", vrlo dobri radio-CD, mnoštvo mesta za USB i ostale "gedžete".

U kabini ima zaista mnogo mesta, baš kao i u prtljažniku, koji bez obaranja zadnje klupe ima zavidnih 410 litara zapremine.

Motor "2,2 D-KAT" sa 150 KS je izvanredan. Obilje snage, dostupno u svim režimima rada, isporučuje se preko šestostepenog automatskog menjača, tako da je vožnja po gradu znatno olakšana.

Sa ovim SUV vozilom bez problema možete da siđete sa asfalta, u šta su se uverili mnogobrojni novinar na pomenutoj prezentaciji u Zasavici. Ovo je "ozbiljan" terenac, nikako "šminkerski džip" koji služi za prestižno paradiranje gradom.

To opet ne znači da sa "RAV 4" ne možete lepšu polovinu da izvedete u pozoršte. "Tojota RAV 4" će vam uvek izmamiti osmeh na lice, pa i na benzinskoj stanici, jer prosečna potrošnja dizelaša koji smo mi imali na testu nije prelazila sedam litara.

I sa cenom - a o kvalitetu i da ne govorimo - koja je za osnovni model nešto viša od 20.000 evra, "tojota RAV 4" je veoma konkurentan i na našem tržištu.

TEHNIČKI PODACI

Motor: 2,2 D-KAT

Zapremina: 2.231 ccm

Snaga: 150 KS

185 km/čas

0 -100 km: 10,8 sek

Potošnja: Lit/100 km

Grad: 7,9

Van grada: 5,9

Kombinovano: 6,7

Rezervoar: 60 l

Dužina: 4.445 mm

Širina: 1.815 mm

Visina: 1.685 mm

Masa: 1.600 kg

Prtljažnik: 410 l



čitanja : 9582



Komentari

Kažu: "Ovo je "ozbiljan" terenac, nikako "šminkerski džip". Pravo vele ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 20:56

Za mene pravi džip, za ljute terene ne može biti skup. Ko ima duše da ovako nešto vozi po "sajmanima", šiblju koje ljušti farbu, kamenju koje deformiše donji postroj...
Da li takvo nešto postoji a da nije niva? Nju ne volim da vidim, zato što joj fali malo mehaničkih sklopova da bi bila pravi terenac.

Autor Mange 14 Jul 2010, 21:10

Mange
Da, možemo da se složimo da niva ime nekih funkcinalnih nedostataka ...
Nego, po Tebi, sta je najjeftiniji, a funkcionalan terenac. Da li je to duster, verzija 4X4, u opremi laureate, sa dodatkom ESP+ASR. I da li je logično dizel, zbog boljeg "momenta"? Jer, tada to ide barem na nekih 16.300 ( ostaviš belu boju, da ti lakše da grebeš )? Što je skoro 2 nive ... Uzmeš dve, pa jednom izvlačiš drugu gde prva "zapne" ...
Ili misliš da treba nešto drugo kao "dno dna" funkcionalne terenske vožnje?

Autor Moron 14 Jul 2010, 21:22

Mange
Nisam primetio da je to cena bez klime, radia... Dakle, još bar "hiljadarka". A da uzmeš alu felne, maglenke i metalik, prešao si dosta iznad 18.000... Duster ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 21:26

Moron
Ne, duster ne spada u tu kategoriju. To je auto za "nekakav" put a ja pričam za nikakav put.
Niva je nešto što počinje da "viri" u tu kategoriju, kao što su stari land rover i uaz recimo.
Postoje li mali japanski džipovi poput suzuki samuraj iz 70-tih godina prošlog veka a za male pare?
PS
Ili slično. Izgleda da je tu tržište šupljo...

Autor Mange 14 Jul 2010, 21:29

Moron
Nekada sam povremeno vozio prvi micubiši pajero. To je bio ljuti džip.
Šta se desi u međuvremenu. Tojota nudi landkruzera ili hiluh velike i skupe mašine.
Nisan patrola takođe ogromnu mašinu i jako skupu...

Autor Mange 14 Jul 2010, 21:34

Mange
Sećam se tog "kocka" pajera. I ja sam ga cozio po nekim njivama, pre oko 18 godina ... Funkcionalna kocka bila...
A vidiš, ceniš dobrog starog "samuraja", a ni on blokade po osovinama nema ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 21:38

Moron
Samuraja sam samo video i učinio mi se pravim terencem. Verovatno mu je mala težina davala prednost.
A stari kocka pajero je bio haos za teren a još udoban, turbodizel za ono vreme, dok ga kolege ne uništiše. Niva je bila smešna za njega a svi se upinjali da nivu dignu iznad njega.

Autor Mange 14 Jul 2010, 21:42

Mange
Vozio sam "samuraja". Bolje je prohodan od nive, ali tvrd da ti zubi ispadaju ( lisnate opruge ). Nisam znao, a neko je ovde ranije napisao, da je S413 postavio Ginisov rekord u nadmorskoj visini na koju se popeo, na neki vulkan i valjda je pobedio besnije od sebe i mnogo, mnogo skuplje ...A novog "samuraja" i danas možeš da kupiš, za dosta manje para no Dustera ... Znam da ga je Musa stalno hvalio ... Mislim da se Brkić davno sa njime jedno vreme takmičio ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 21:49

Moron
Znači niva nema takmaca na Evropskom tržištu.
Baš glupo da neko nije ušao sa jeftinim mehaničkim džipom. Makar kinezi, kod njih je sve nedođija...

Autor Mange 14 Jul 2010, 21:55

Mange
Ne znam da li niva ima takmaca, jer je njena cena dosta jak adut. Čak i taj samuraj košta 14.300, a ni "koverta" u gepek ne može da mu stane ... Možda forester, za najmanje 20.-ak hiljada ili vitara za nešto više ( u verziji sa ESP, zbog nedostatka blokade ). Čak i taj duster dodje blizu 18-19.000, što je neverovatno ... Doduše, kada jednom cenom predješ 20, samo je nebo granica i izbor je veliki ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 22:04

Moron
Izgleda su bezbednosni i ekološki standardi uradili svoje, samo mi nije jasno po kom osnovu se niva prodaje kad ne može ni osnovne kriterijume da zadovolji.
Teško da će neko kod nas dati 20k i da ga vozi potokom umesto puta.
U kineze se nadam. Oni su "skloni" tome.

Autor Mange 14 Jul 2010, 22:12

Mange
To si u pravu, kada sam čuo da "kršna" niva ima "nula" zvezdica za bezbednost, to mi je bilo strašno razočaranje i rekao sam "Teraj se ..."
Možda ti Kinezi, ko zna ... Ali, nema ni kod njih džabe. Pa, prokleti Chery Tiggo 4X4 startuje sa 15.000 ( do 17.000 ), a ne verujem da ima blokade ili ESP ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 22:23

Moron & Mange
Pratim dijalog ...
Šta mislite o polovnom Unimog-u?
(osim što mislite da sam lud) :)))

Autor Ðenka 14 Jul 2010, 23:08

Ðenka
Unimog je vrh u svojoj klasi a to je unverzalna radna mašina, koja ima najveće primene u putarstvu i poljoprivredi.
Pored transportno-terenskih osobina, može se montirati veliki broj priključaka kao raonik i posipač za sneg, razne četke za čišćenje, glodalice za asfalt, utovarna i bagerska kašika, hidraulične makaze, tarup za košenje (do tri komada odjednom), vibroploče-kompaktori za sabijanje peskova i drugog, alati za pobijanje ograda, razne cisterne i ko zna šta još.
Ternske mogućnosti su vrhunske.
Problem je cena koja je ogromna za veće bazne modele.

Ali on nema veze sa džipom. To je radna mašina.

Autor Mange 14 Jul 2010, 23:21

Ðenka
Jes iracionalno, ali voleo bih ga baš imati. Onaj stepen "redukcije" ništa na ovom svetu nema ...
Sećam se kada sam jednom na "Blitvicama" ispred jednog motela "redukovao" nivu, podesio "servo volan" u željenom pravcu, pustio kvačilo i izišao iz kola ... Kada su videli kola bez vozača, ljudi su "bežali" ... A ona je išla lagano, sporije od pešaka, tako da sam je kasnije lako stigao, seo i "otišao" ...
Eh, sad, zamisli kako bi bilo da sam imao unimaga. Njega bih usmerio ka stepenicama prema recepciji, pustio ga samog da ide, a ja bih prošetao do gore da mu otvorim vrata, da se ne muči kada "jednom" stigne ...

Autor Moron 14 Jul 2010, 23:22