Nissan Juke 1.6 Turbo na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
Sigurno ste nekada poželeli da uradite nešto ludo i da pobegnete iz svakodnevne monotonije. Skakanje padobranom vam se činilo preopasnim, pirsing i tetoviranje nisu bili za vas, dok je mesec dana bez mobilnog ili "Fejsbuka" previše ekstremno.
Sve vaše nedoumice, međutim, rešio je "Nisan" koji je u svojim fabrikama u Sanderlendu (2WD) i japanskoj Opami (4WD) počeo sa sklapanjem "džuka". Da, u pitanju je automobil skriven iza čudnog imena, s još čudnijom mešavinom izgleda superminija, kupea i terenca i sa tri para "očiju" - okruglih, elipsastih i trougaonih.
Pamtite kada su vas roditelji kao klince šišali na "šerpu" uz, za petogodišnjaka logično objašnjenje: "Ne brini, porašće"? E pa, "džuk" neće porasti i neće se pretvoriti u "kaškaj". On je to što jeste, romantična duša zarobljena u telu Kvazimoda, odnosno mešanac koji vas prati do kuće. Siguran sam da bi Zemljani s početka 20. veka za "džuk" pomislili da je svemirski brod Marsovaca i da je invazija počela. Zbog svega toga ne možete a da ga ne volite.
Tri motora
Kada savladate početni utisak i shvatite koji je prednji, a koji zadnji kraj
"džuka", predstoji vam detaljnije upoznavanje. Pod "kožom"
se krije produžena i proširena "Reno/Nisan" B platforma koju
"džuk" deli s "klijom", "mikrom" i
"noutom". Umerenim vozačima nude se 1,6-litarski benzinac (117 KS) i
"Renoov" 1,5 dCi (110 KS), dok je za sve ostale pravi izbor novi
turbo-benzinac DIG-T od 1,6 litara i 190 konja.
Upravo smo na evropskoj promociji u Frankfurtu testirali najsnažniji "džuk" sa CVT menjačem i pogonom na sve točkove. Zbog čega? Predstavnici "Nisana" su na konferenciji rekli da je to upravo kombinacija koja je u anketi dobila većinu glasova potencijalnih kupaca. Iskreno, svima je bilo teško da poveruju da su vozači spremni da za model B segmenta plate 25.000 evra, koliko u Nemačkoj košta top verzija. Moguće je da Japanci od "džuka" očekuju da ponovi uspeh "kaškaja", što se nikada neće dogoditi iako pričamo o odličnom automobilu.

Bejbi GT-R
Verzija sa 190 konja je zabavna za vožnju i pored CVT transmisije, koja nema
veliki broj poklonika. Šestostepeni CVT se, međutim, pokazao kao bučan, ali i
vrlo dobar izbor, jer vas u gradskim gužvama oslobađa čestog "šaltanja".
Takođe, na otvorenom putu, u manuelnom modu, "džuk" do stotke ubrzava
za 8,4 sekunde uz maksimalnim i potvrđenih 200 km/h. "Džuk" se na
krivudavim, planinskim putevima u okolini Visbadena pokazao kao izuzetno
upravljiv, što nije karakteristika krosovera. Mešanac "X-trejla" i
GT-R-a je prvi model iz segmenta malih automobila koji na raspolaganju ima
"all mode 4x4" sistem inteligentnog pogona na sve točkove sa
inovativnom tehnologijom "torque vectoring". Naravno, sve to povećava
uzbuđenje u vožnji, ali i cenu.
G sila
Unutrašnjost u velikoj meri prati ekscentričnost spoljašnjeg dizajna, međutim,
nismo mogli da ne primetimo da je recimo "nebo" sa prekidačima za
svetlo preuzeto iz "Dačijinih" modela. Govorimo o top-verziji
"džuka" s kožnim sedištima i navigacijom. Negde je očigledno moralo
da se uštedi. Na drugoj strani, vozači će uživati u "igranju"
informacionim sistemom nazvanim "nissan dynamic control system"
(NDCS) pomoću kojeg mogu da menjaju sat-ap "džuka" i da biraju jedan
od tri ponuđena moda vožnje - normal, sport i eko. Sistem takođe vozača
obaveštava o G sili koju trpi ili o trenutnoj vrednosti obrtnog momenta, a
služi i za kontrolisanje klima-uređaja.
Čeka se cena
Cena za srpsko tržište još nije poznata i pretpostavlja se da će
"džuk" startovati sa oko 16.000 evra. Postoji i varijanta da cena
bude i 2.000 evra niža, ali otom-potom. Na prezentaciji nismo imali priliku da
vidimo kako će izgledati centralna konzola na modelima bez navigacije, za koju
se odlučuje mali broj kupaca u Srbiji. Što se konkurencije tiče, u
"Nisanu" su spremni na "bitku" s "mini
kantrimenom", "pežoom 207", "tojota urban kruzerom",
"sitroenom DS3"… Kod nas, najbliži rival je "suzuki SX4".
Nisan džuk 1.6 turbo
DIMENZIJE
Dužina 4.135 mm
Širina 1.765 mm
Visina 1.570 mm
Međuos. razmak 2.530 mm
Težina 1.425 kg
Prtljažnik 251 l
Rezervoar 46 l
MOTOR
Zapremina 1.618 kubika
Snaga 190 KS
Obrtni momenat 240 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 8,4 sekundi
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 10,3 litra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Po meni, od napred najružniji crossover kojeg sam video... Svaka čast za 190ks iz 1.6L (videćemo koliko će trajan i pouzdan da bude), ali takođe nigde ne navode veličinu prtljažnika pa imam osećaj da je jako mali...
Jedva čekam da vidim ovo "ČUDO" i baš kao što su u redakciji primetili,ovo je nešto LUDO i ČUDO". Sajam automobila je krajem marta i bići SREĆAN da vidim uživo i sednem u njega. Mislim da je to baš ono što sam hteo da kupim, naravno za 2 godine kad bude nešto od polovnjaka jer 16-18.000 e nije lako ni zamisliti da uštediš, biznis sem gole plate nemam a ne žurim nigde.
Mada ću verovatno četkati Ovu bebicu sa 1,5 dci Renovim motorm, za koji su mi rekli da je baš, baš,..
Ja sam takodje jedan od onih koji jedva ceka da sedne u ovo cudo, u koje sam se odmah zaljubio jer imea ONO sto godinama trazim davidim kod MOG auta, da Lici i nije mi toliko vazno ali da meni stoji. Naime ja sam 50-godisnjak i vozim polovnu Ladu bambaru (present from father). Ko i Mike Ja sam na listi onih koji jedva cekaju da prodje 3 year i onda da kupim ovog lepotana koji mislim da BAS, BS ide uz moj karakter. I naravno model 1,5 dci. Tolicko za sada,... Pozdrav mike-u that is my idea toooooo,...