Ford Focus 1.6 TDCi na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
Srbija će, kao i ostatak planete, na treću generaciju „ford fokusa“ morati da sačeka do februara naredne godine. Do tada vozačima se nudi „fokus 2“, predstavljen 2005. a redizajniran 2008, kao trenutno jedna od „best buy“ ponuda na našem tržištu.
Smena generacija je svakako najbolji trenutak za kupovinu novog automobila jer su odlazeći modeli u proseku 3.000-4.000 evra jeftiniji od nastupajućih. Takođe, proizvođači se trude da automobile maksimalno napakuju bogatom serijskom opremom kakav je i slučaj sa testiranim „fokusom 1.6 TDCi“ sa petoro vrata.
„Fokusova“ priča počela je 1998, kada se pojavio kao naslednik tehnološki prevaziđenog „eskorta“. Prva generacija je napravila bum na tržištu, dok je druga, i pored odličnih prodajnih rezultata, nastupila kao neupadljiva i bezlična. Dizajnerska greška ispravljena je na Salonu u Frankfurtu 2007, gde je bio izložen redizajnirani „fokus“ koji se u Srbiji prodaje od zime 2008. godine.
Atraktivan dizajn
Imidž „fokusa“ popravljen je novom „Fordovom“ filozofijom kinetičkog dizajna
predstavljenog 2005. na konceptu „iosis“ a prvi put serijski upotrebljenom na
„fordu S-max“. Iskreno, „fokus 2“ je u startu trebalo da izgleda kao
redizajnirana verzija s prepoznatljivim trapezoidnim otvorom za vazduh, novom
haubom, dosta hroma i svetlima po uzoru na „mondeo“. Sportski orijentisanom
dizajnu pomažu i bočne linije ispod brava na vratima. Jednostavnim
fejsliftingom, s dizajnerske strane gledišta produžen je život „fokusa 2“, koji
ni za 3-4 godine neće izgledati neatraktivno.
Za porodice - „sedan“
Unutrašnjost je takođe osvežena po uzoru na „mondeo“. Instrument tabla je
dinamičnija, a modernizovana je i centralna konzola. Primećuje se viši kvalitet
izrade, ali je kvalitet materijala za nijansu slabiji nego kod konkurencije.
Tačnije, u aktuelnom „fokusu“ postoji velika razlika u kvalitetu plastike
između osnovnog „ambijent“ i top paketa opreme „titanijum“. Veliki plus na
račun „fokusa“ su odlična sedišta, tvrda i sportski profilisana, koja jedinog
pravog rivala imaju u „folksvagen golfu“. Kabina je prostrana zbog čega je
„fokus“ jedan od omiljenih izbora kupaca koji traže porodični automobil.
Zapremina prtljažnika je za klasu prosečnih 396 litara, a obaranjem sedišta
može da se poveća na 1.144 litara. U praksi, to je više nego dovoljno za duže
putovanje ili letovanje tročlane porodice. Za brojnije porodice bolje rešnje je
„fokus sedan“ sa prtljažnikom osnovne zapremine 537 litara.
Reli šampion
Međutim, ono po čemu, bez obzira na generaciju, „fokus“ ostaje šampion jesu
vozne karakteristike. Agilnost, preciznost i dinamičnost su u samom vrhu
kompaktne klase, bez obzira da li ste za volanom TDCi dizelaša sa 90 KS ili
dvolitarskog benzinca sa 145 konja. Ponovo je „fokusov“ jedini pravi konkurent
„golf“ i biće pravo zadovoljstvo kroz pola godine uporediti „fokus 3“ sa
„golfom VI“. Pod haubom testnog „fokusa“ nalazio se ulazni 1,6-litarski TDCi
dizelaš sa 90 konja i 215 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Recimo da benzinac
2.0 duratek (145 KS) ima slabiji obrtni momenat (185 Nm). Izuzetno povoljan
utisak u vožnji pojačava petostepeni ručni menjač preciznog i kratkog hoda.
Takođe, ručica menjača je kratka i postavljena je na idealnom mestu. „Fokus 1.6
TDCi“ je startan, zahvaljujući obrtnom momentu, a prosečna potrošnja u gradskoj
vožnji nije prelazila 6,5 litara. Na otvorenom putu, ako poštujete ograničenja
brzine, gotovo da se ne oseća nedostatak šestog stepena. Cena testiranog
„fokusa 1.6 TDCi“ sa srednjim paketom opreme „anniversary“ i metalik bojom je
14.590 evra. Početna, akcijska cena za „fokus“ je 10.990 evra za verziju s
1,4-litarskim benzincem (80 KS).
Ford fokus 1.6 TDCi
DIMENZIJE
Dužina 4.337 mm
Širina 1.839 mm
Visina 1.497 mm
Međuos. razmak 2.640 mm
Težina 1.439 kg
Prtljažnik 396 l
Rezervoar 53 l
MOTOR
Zapremina 1.560 kubika
Snaga 90 KS
Obrtni momenat 215 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 12,7 sekundi
Maks. brzina 179 km/h
Potrošnja 6,5 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs