Opel Corsa OPC na probi "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Otrov je ponovo spakovan u maloj boci!
Azurna obala je provereni poligon za mašine s moćnom konjicom. To je dokazao
Džems Bond, najčešće za volanom „aston martina“.
Među istim brdima i planinama Kurir je prošle nedelje prisustvovao svetskoj
premijeri nove „korse OPC“.
Asfalt, koji poput potoka „teče“ vencima nad Nicom i Sredozemljem, obezbeđuje
pravi test novog bisera iz Opel performans centra (OPC). Naravno, najjača
„korsa“ nema strah od krivudavih puteva. U to smo se uverili na prethodnom
modelu.
Prag tolerancije u krivinama sad je još viši. Pri žešćim ulascima u skretanje,
u najgorem slučaju dovoljno je šaltati u drugu brzinu i automobil će ostati
prikovan za asfalt. U tom manevru umnogome pomaže ESP sistem, koji je u „korsi
OPC“ podešen na sportsku meru. Dugme za isključivanje elektronskog sistema
stabilnosti nismo dirali jer je to ipak „manevar“ za trkačku stazu.
To nije slučajno, jer su inženjeri veliku pažnju posvetili šasiji. Obramica
koja nosi letvu upravljača sad je obložena materijalom niskog trenja, koji
poboljšava osećaj i preciznost. Softver koji kontroliše električni motor pruža
malo više snage pri malim pokretima upravljača i daje veći obrtni momenat pri
većim okretima.
Kad se ovo prenese u praksu, nova „korsa OPC“ je u značajnoj meri prilagođena
svakodnevnoj vožnji. Naime, vešanje je mnogo mekše i ona sada može da „upije“
blaže rupe. Novi model je izgubio osećaj sirove snage prethodnika, ali zato su
performanse iste (0-100 za 7,2 s). Na raspolaganju je plimni talas obrtnog
momenta koji isporučuje još impresivnije performanse. Svih 230 Nm stiže pri
1.980 obrtaja, pa sve do 5.850, a uz pomoć „overbusta“ može da napravi čak 266
Nm.
Ostatak sportske šasije je netaknut i prošao je intenzivne probe na stazi
Nirnburgring nordšlajfe.
Kabina je uglavnom ista, ali je pravo osveženje potpuno novi volan, koji je
sada lepši i mnogo liči na onaj iz „insignije OPC“. Naravno, tu su i tanka
školjkasta „Rekaro“ sedišta, koja „čuvaju“ dovoljno mesta za putnike na zadnjoj
klupi. Utisak enterijera kvari stara instrument tabla, mada je za emocije zadužena
igra kazaljki, odnosno obrt za 360 stepeni prilikom okreta ključa.
Vizuelna pojava, naravno, nema grešku. „Škrge“ ulepšavaju i prednji i zadnji
deo vozila, tu su izvajani pragovi i duboki zadnji krovni spojler. Stilizovani
su retrovizori, aluminijumske felne su u „ipsilon“ obliku. Kruna je zadnji
difuzor sa centralnim trougaonim auspuhom.
„Korsa OPC“ i dalje je oličenje zabavne vožnje i donosi novu energiju za sve
kojima brzina donosi pravu radost.
Modifikacije
Ključne OPC modifikacije uključuju snažniju zadnju osovinu, dodatno podešene
opruge i amortizere, kruću prednju anti-rol sponu i voznu visinu nižu za 10 mm
u odnosu na običnu „korsa sport šasiju“. ESP je standardan.
Ekonomičniji
Potrošnja goriva je smanjena za 7,6 odsto, s istim performansama, a autonomija
povećana za 50 km s jednim rezervoarom. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od
7,3 litre na 100 km, a na raspolaganju je „šift-ap“ indikator na glavni
displeja.
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs