Chevrolet Spark 1.0 na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Ime je isto. “Ševrolet spark”. Sve ostalo su u “Ševroletu”, promenili. Novi “spark” je porastao, bolji je, opremljeniji, ekonomičniji i atraktivniji.
U “Dženeral motorsu”, čiji je brend “ševrolet”, predstavljajući novi “spark” istakli su da su “dizajneri bacili novo svetlo na dizajniranje automobila, koristeći sasvim nov način izražavanja”.
I zaista, kada smo prvi put videli “varnicu” (“spark” na engleskom) na predstavljanju u Srbiji, ali i prilikom preuzimanja vozila na test vožnju, imali smo osećaj da ovakav mali automobil, još niko nije napravio. A priznaćete, nije nimalo jednostavno, ni lako, u “moru novih modela” koji svi liče pomalo jedni na druge izmisliti “rupu na saksiji”.
“Spark” je osoben, moderan, zanimljiv a u “Ševroletu” su se potrudili da paletom boja, a u ponudi ih je čak deset (“olimpik bela”, “kokosov orah - boja šampanjca”, “misti lejk”, “supercrvena”, “koktel zelenila”, “tamno srebrna”, “dinamično narandžasta”, “karbon crna”, “marokansko plava”, “ledena”) svoju ciljnu grupu kupaca podmlade!
Ko želi mali, atraktivan, dinamičan i bezbedan automobil, pre svega za grad, za relativno malo para, u “sparku” će naći pravog druga na drumu.
“Spark” je “porastao” za 15 cm u odnosu na prethodnika. Nešto je i širi tako da vozač i putnici u kabini (ima sasvim dosta mesta za dva odrasla putnika na zadnjoj klupi) mogu da uživaju u vožnji.
Pri tome, “Ševrolet” se potrudio da kabinu učini atraktivnom, pazeći na ergonomiju, moderne trendove, ne škrtareći na kvalitetu materijala.
Trokraki volan je lak za upravljanje, precizan baš kao i petostepeni manuelni menjač. Iako ima oštre linije, neobično zakrivljene na zadnjem delu automobila, preglednost je sasvim dobra. “Spark” se sa uživanjem vozi i parkira u gradu. Pri tome, moguće je da u opremi, inače veoma dobroj i u osnovnom modelu, dobijete i parking senzore što će dodatno olakšati ionako lako parkiranje ovog mališana.
Pod haubom se, u ponudi na našem tržištu, nalaze dva benzinska motora. Prvi zapremine 995 kubika sa 68 KS i drugi sa 1.206 kubika i 81 KS.
Za razliku od prethodnika sa tri cilindra, novi agregat u “sparku” ima četiri. Maksimalni obrtni momenat je i dalje dosta skroman (93 Nm na 6.400 obrtaja u minutu), ali je za “redovne” gradske vožnje do posla i nazad sasvim dovoljan. To ne znači da je “spark” dosadan i nezanimljiv za vožnju. Naprotiv. Naša test ekipa je, na sedmodnevnom testu, uživala provlačeći se tesnim beogradskim ulicama u modelu sa motorom od 1 litra. Celokupnom, povoljnom utisku doprinose i veoma dobre kočnice.
“Ševrolet” je posebnu pažnju posvetio bezbednosti pa je “spark” opremljen sa šest vazdušnih jastuka.
Ono što je veliki adut je i potrošnja. U kombinovanom režimu vožnje ne bi trebalo, tvrde u “Ševroletu” da prelazi 5,1 litar na sto kilometara. Na našem testu, koji je skoro ceo obavljen u gradskim uslovima, kretala se oko sedam litara što se skoro podudara sa fabričkom “gradskom vožnjom“ od 6,6 litara.
Naravno, za ovu vrstu automobila jako bitna je i cena. Osnovni model košta 7.240 evra i u svojoj ponudi ima i šest vazdušnih jastuka i ABS, info displej, zadnju “maglenku”, deljivu zadnju klupu, “isofiks” pripremu za dečja sedišta, imobilizator motora. A već model od 7.900 evra u paketu opreme ima i klima uređaj, tonirana stakla, elektronske podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, radio CD MP3 sa USB priključkom, četiri zvučnika. Model na našem testu, koji je koštao u trenutku testiranja (u Centru “Boban”) 8.680 evra imao je, pored svega nabrojanog u prethodnim paketima opreme, i atraktivne krovne nosače, putni računar, prednje maglenke, zadnji spojler, srebrne ukrase, servo upravljač podesiv po visini, elektropodizače i zadnjih stakala, komande na volanu, klima uređaj sa elektrokomandama, otvaranje prtljažnika iz kabine. Naravno, za trenutnu cenu morate se obratiti nekom od ovlašćenih centara za prodaju.
U svakom slučaju, “spark” za uloženi novac dosta
daje i predstavlja veoma zanimljivu ponudu za one kojima je potreban auto za
svakodnevni odlazak (i povratak) na posao.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR: 1,0; ZAPREMINA: 995 ccm; SNAGA: 68 KS;
OBRTNI MOMENT: 93 nm 0-100 km/čas: 15,5 sek;
MAKS. BRZINA. 154 km/čas; POTROŠNjA: Lit./100 km.
GRAD: 6,6; VAN GRADA: 4,2; KOMBINOVANO: 5,1
CO2: 119 g/km; REZERVOAR: 35 lit; DUŽINA: 3.640 mm
ŠIRINA: 1.597 mm; VISINA: 1.522 mm; PRTLjAŽNIK: 170 l; MASA: 939 kg
GARANCIJA
Na
“ševrolet spark” se, kao i na ostale modele ovog brenda u ponudi na srpskom
tržištu, daje trogodišnja garancija ili do 100.000 pređenih kilometara.
Garancija na koroziju je šest godina, a kupcima sleduje i 36 meseci asistencije
na putu.
S' obzirom na to kako se "dobro" pokazao prethodni Spark i sadašnji Cruze (iskustvo iz servisa), veoma sumnjam u kvalitet ovog automobila. Od Ega je bolji sigurno, ali ne i od: i10, C1/107/Aygo...