home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Sudbina hibrida na srpskom tržištu određena je i pre nego što se pojave u prodaji. Uglavnom se nalaze u zapećku zbog previsoke cene koja je u proseku za 5.000 evra viša od identičnog modela ali sa dizel motorom. Drugo što plaši kupce jeste to da hibridi nisu tražena roba u svetu polovnjaka. Čak i ako vlasnik želi da zadrži automobil, uvek se postavlja pitanje: „A koliko će me koštati zamena baterija kada za to dođe vreme?“

S takvim stavom proizvođači bi trebalo da su odavno digli ruke od hibrida. Ali, srećom, nisu. Jedan od pionira je „Tojota“ koja se posle revolucionarnog „prijusa“ ohrabrila da predstavi i hibridnu verziju „aurisa“. Na početku čudi da je izabran još jedan kompaktan automobil umesto, recimo, modela B segmenta, jer su „auris“ i „prijus“ bar na papiru konkurencija. Odgovor je verovatno u proverenom i zajedničkom HSD hibridnom pogonu koji kombinuje benzinac, elektromotor, bateriju i kontinualni bezstepeni CVT menjač. 

Menjač kao džojstik

Karoserija standardnog „aurisa“ redizajnirana je početkom godine i hibrid se razlikuje samo po detaljima kao što su zbog aerodinamike zatvorena prednja maska, dnevna LED svetla ili HSD oznake. Unutrašnjost je takođe gotovo identična ako se izuzme da je obrtomer zamenjen instrumentom koji grafički pokazuje rad motora. „Power metar“ pokazuje koliko se snage troši na pogon, a koliko na punjenje baterija. Druga razlika nalazi se na centralnom grebenu gde je klasična ručica menjača svoje mesto ustupila plavom džojstiku CVT menjača ispod kojeg se nalaze tri prekidača za izbor moda vožnje.

„Auris HSD“ u vožnji ide od nestvarno bešumnog, kao kada se lav prikrada plenu, do iritantnog pri neprekidnom rastu broja obrtaja s kojima CVT menjač ne može da se izbori. Da biste osetili hibridni automobil, najbolje je da se provozate zatvorenim parkingom sa spuštenim prozorima kada ćete čuti samo škripu guma. Kretanje i lagana vožnja gradom samo na baterije oduševiće svakoga ko bude seo pored vas i prava je šteta što „auris HSD“ kod nas neće zaživeti kao taksi vozilo, poput „prijusa“ u Crnoj Gori. Vozaču su ponuđena tri moda - EV samo na struju do dva kilometra, ali pod uslovom da su baterije napunjene najmanje 75 odsto i da brzina ne prelazi 40 km/h, „eko“ za ekonomičnu vožnju i „power“ u trenucima kada vam je potreban brži odziv i maksimalna snaga sistema koji čine 1,8-litarski benzinac i baterija.

Cena 21.990 evra

Prosečna potrošnja u gradu, u „eko“ modu iznosila je 4,9 litara, dok se na autoputu pri dozvoljenih 120 km/h kretala oko šest litara. Pri jačem pritiskanju papučice gasa u „power“ modu potrošnja se povećavala do osam litara. Hibrid je kao i klasičan „auris“ lak za vožnju, ali je daleko od automobila koji će zadovoljiti vozače željne da se s vremena na vreme poigraju s krivinama. Bogati paket opreme „sol“ ukuljučije i kameru za vožnju u rikverc čiji se ekran nalazi u levom uglu unutrašnjeg retrovizora, kao i „keyless go“ sistem za startovanje motora pritiskom na dugme. Cena „aurisa HSD“ sa „luna“ opremom je 21.990 evra.

Tojota auris hibrid
DIMENZIJE
Dužina 4.245 mm
Širina 1.760 mm
Visina 1.515 mm
Osovinski razmak 2.600 mm
Menjač CVT
Prtljažnik 310 litara

MOTOR
Benzinski + elektromotor
Zapremina 1.798 kubika
Snaga 136 KS
Obrt. moment 142 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 11,4 sekundi
Maks. brzina 180 km/h
Potrošnja 5,5 litara
Cena 23.990 evra

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs



čitanja : 1579



Komentari

Koja prodaja magle...Bolje kupiti diesel varijantu,izadje ekonomicnije i u samom startu i na duze staze :D

Autor Noir 18 Dec 2010, 11:09

I ne samo to... Ne samo da je dizel jeftiniji, nego posle par godina taj dizel će sigurno imati mnogo višu vrednost kao polovnjak! A potrošnja goriva praktično ista!

Autor Miki 18 Dec 2010, 12:45

Ma, bolje je uzeti običan benzinac nego ovo "čudo" ili dizel

Autor Malina 18 Dec 2010, 15:18

Auris Hybrid Luna-21990
Auris 1.4 D4-D Luna 19700
Auris 1.6 Luna 15290

Autor milan 18 Dec 2010, 16:00

Štaaaa? 4500e više za dizel? Pa to se neće isplatiti ni za 200.000km... treba biti lud i kupiti D4D! 2-2500e je neka normalna doplata za dizel za automobile u toj klasi...

Npr:
Ford Focus 1.6 115KS - 16370e
Ford Focus 1.6TDCI 110KS - 18140e

ili

Nova Astra 1.6XER 115KS - 16490e
Nova Astra 1.7DTR 110KS - 18566e
ili

itd
itd

Autor Miki 18 Dec 2010, 19:11

toyotini dizel motori nisu za neku pohvalu, ovaj 1.4 od 90ks je ok, ali onaj od 2 litra je katastrofalno slab u odnosu na dizel motore iz konkurentskih kuca. po nicemu, ali bas po nicemu nije za pohvalu.

Autor nesa 18 Dec 2010, 23:58

@nesa
Lupetas. Onaj prethodni 2.0 D4D od 126KS je cak i na testu Auto-Bilda bio ispred golfa. To sto ti kao neki osnovac jedino znas za "konje" je druga stvar.

Autor Cika Sima 19 Dec 2010, 16:16