Kia Venga 1.4 CRDi na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Južnokorejski automobilski gigant “Kija”, je svoj “minivolumen” s kojim je žestoko krenula u ofanzivu, dizajnirala i napravila u Evropi. Po meri evropskih kupaca i njihovog, sve probirljivijeg ukusa “venga”, to je sasvim sigurno, lako će naći put do kupaca kojima je ovakva vrsta automobila potrebna.
Sa dužinom od 4.068 mm i visinom od 1.600 mm pruža obilje prostora. Pri tome, prestižna “IF” nagrada za industrijski dizajn dodeljena je “vengi” u kategoriji transportnog dizajna u kojoj su i avioni, plovila, vozovi! Petovratni minivolumen ima praktično, lako deljivu zadnju klupu, sedišta se mogu pomerati i po dužini, pa kada ih sklopite u “ravno dno”, dobijete zavidnih 1.253 litra korisne zapremine.
Unutrašnjost je moderna, materijali sasvim solidni, nivo završne obrade kao što smo navikli u “kiji”. Na našem testu imali smo već ranije benzinsku varijantu “kije”. Sada je na red došla dizel verzija. Na našem tržištu se “venga” isporučuje, inače sa agregatima od 1,4 litra zapremine (i benzinski i “naftaš“), a na testu “Novosti” imali smo dizelaša sa 90 KS. Postoje i snažniji modeli od 1,6 litara ali je trenutno moguće nabaviti samo ove modele jer verovali ili ne, sve “kijine” fabrike rade punom parom, ali ipak ne postižu da proizvedu dovoljan broj vozila (pogotovo “sportaža”).
Kad vam neko, poput “kije” na sva vozila, naravno i na “vengu” daje punu fabričku garanciju od sedam godina, onda nema mesta sumnji da je sve na “vengi” vrhunskog kvaliteta. Ali, zato smo posumnjali u fabričke podatke o potrošnji. Jer, deklaracija da auto sa 1.267 kg težine i 90 “konja” troši u kombinovanom režimu samo 4,8 litara dizela na 100 pređenih kilometara (samo 5,6 u gradu!), deluje malo neverovatno.
Ipak, iako smo se svojski “potrudili” da upadnemo u skoro svaku gužvu na beogradskim ulicama, iako smo neštedimice probali “elastičnost” motora u raznim režimima vožnje, rezultat od 5,2 litra prosečno potrošenog goriva na “sto” je stvarno za kapu dole. Pri tome, “Kija” u najjači model od 1,6 litara CRDi ugrađuje i “start-stop” sistem koji bi trebalo da dodatno smanji potrošnju. Zanimljivo je da je “Kija” snizila cene “venge” za 3.500 evra pa tako najjevtiniji model, sa opremom “lh kul” košta 11.490 evra.
STANDARDNA OPREMA
Najslabiji paket opreme ”lh-kul” ima i ručni klima uređaj, radio/CD/mp3 audio sistem sa četiri ugrađena zvučnika, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje sa preklopivim ključem, električno pokretana prednja stakla sa funkcijom za automatsko spuštanje i podizanje na vozačevoj strani, vozačevo sedište podesivo po visini, digitalni sat, utičnica 12V u putničkom prostoru, zadnja klupa sklopiva i deljiva u odnosu 60:40, središnji naslon za ruke na zadnjoj klupi, ”Battery Saver” - automatsko isključivanje električnih potrošača pri zaključavanju vozila, ”Instant Mobility Kit” - set za brzu popravku pneumatika, osvetljenje prtljažnika, kuke za mrežu u prtljažniku, 6-stepeni ručni menjač (samo kod dizel motora). Tonirana stakla, zaštitne zavesice napred i pozadi, zadnji brisač i grejač stakla...
NIVO BEZBEDNOSTI
U “osnovnoj” verziji, najjevtinijem paketu opreme “lz kul” ovaj automobil,
između ostalog, ima veoma dobar nivo bezbednosne opreme koji čine sigurnosni
vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni sigurnosni vazdušni jastuci, bočne
sigurnosne vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima, po
visini podesivi nasloni za glavu na prednjim i zadnjim sedištima, ABS - sistem
protiv blokiranja točkova kod kočenja, BAS - automatsko pojačavanje sile
kočenja, disk kočnice napred i pozadi, imobilizator - elektronska blokada
pokretanja motora, automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara,sigurnosne
dečje brave nazad, ISOFIDž - sistem za pričvršćivanje dečjeg sedišta pozadi,
sigurnosni pojasevi sa limitatorom zatezne sile podesivi u tri tačke, indikator
neprivezanog pojasa na prednjim sedištima, zadnje svetlo za maglu, treće
kočiono svetlo, sigurnosni alarm.
TEHNIČKI PODACI
Motor: 1.4 CRDi
Zapremina:1.396 ccm
Snaga:90 KS
Obrtni moment:220 nm
0-100 km:14,5 sek.
Maks. brzina:167 km/čas
Potrošnja:Lit/100 km
Grad: 5,6
Van grada:4,4
Kombinovano:4,8
Rezervoar:48 lit.
Dužina:4.068 mm
Visina:1.600 mm
Širina: 1.768 mm
Masa: 1.267 kg
Lep autić, funkcionalan, ekonomičan, ali zar nisu malo slabe perfomanse ovog dizela sa kojim se cena ( uz popust od 3.500 ) "diže" do 16.500? Kako su samo uspeli da ga tako dobro "priguše"? Možda ima dva serijski vezana DPF-a ...
Moron
Opet komentar u vezi filtera?
Citao sam da je pre bilo Wb.
I samo ukazujete na mane i "podebljavate" kritike. Ako zelite da Vas citam budite malo realniji.
Unapred hvala.
Tataratira
Moje izvinjenje za neprimerene kritike. U pravu ste, jer ovo je ( po snazi i momentu ) jedan od boljih CR dizela od 1.4 litra, daleko bolji nego, recimo, 1.4 HDI/TDCi. Ali je činjenica da sa svojih 90 ks ima znatno slabije perfomanse nego neki stariji CR dizeli od 90 ks ( bez DPF-a ), koji su bili i teži od ove venge. To su samo činjenice, a zaključak neka svako izvuče za sebe.
P.S. Vidim da ste rasli uz Branka Kockicu. Pamtim još to vreme, mada zaista davno beše ... Šta li se tada vozilo?
Moron
Polonez, Lada Special, Fiat 1300(Tristac), Ficko, pocetak "domaceg" Stojadina...
Inace mislim da je "bolje upakovan" ix20.
Neko je govorio da "Korejci" stavljaju nominalno "manju" snagu za razliku od Nemaca. Ili je obrnuto.
Inace citam Vase komentare ali mi se cini da ste tek polozili za B kategoriju.
Pozdrav
@Tataratira
Izgleda si ostao uz korak sa čika Brankom Kockicom! Rezultat od 14.5s do stotke nije reprezentativan, pa ne znam što ga braniš? Mislim Kiju ala Vengu.
I ako možeš da objasniš, pošto si stručan vidim, od čega prave automobil od 4m kad se ugojio 1267 kg! Da nam ne izvoze osiromašeni uranijum, kao šatro tegove u pragovima radi stabilnosti?
Tataratira
Iz priče mog pradede nikada nisam stekao utisak da su polonez i tristać bili "generacija"... No, ako tako kažete...
Ali ste skoro u pravu za moje "polaganje" B kategorije. To nikada nisam ni pokušao položiti. Zbog Wb-a mi je za polaganje nekako bolje ležao kamion, a otuda donekle i moja preterana pažnja toj dimenziji.
Pomenuti x20i još nisam video, a oko "nominalne" snage se i ne razumem, da li se meri na hardijevom zglobu, auspuhu ili gde, tako da ne bih o tome.
Pozdav i Vama.