home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Kada je „Kija“ predstavila novi „sportidž“, bilo je jasno da, sem imena, ovo njihovo čedo nema ništa zajedničko sa prethodnikom. Razumljivo je kada neki proizvođač tako postupi menjajući model koji se baš i nije pokazao u tržišnoj utakmici, ali je „sportidž“ ipak jedan od zaslužnijih modela što je ova kompanija tu gde jeste.

Razlog korenitih promena je želja da publika doživi „vau efekat“ i da automobil postane predmet požude, kako je to objasnio „Kijin“ glavni dizajner Peter Šrejer. Te poruke je on uputio svom međunarodnom timu dizajnera. A da li su u tome i uspeli? SUV vozilo je sportskije i modernije nego ikada! Tu je prednja maska sa velikim i markantnim farovima, oštri i dinamični uglovi vetrobranskog stakla, koji zadiru duboko u krov. U kombinaciji sa uskim bočnim prozorima, „sportidž“ opravdava svoje ime. Atletsku liniju profilu vozila obezbeđuje kontra okrenut C stub.

Dizelaš

Na testu „Novosti“ se našao možda i najzanimljiviji model za naše tržište - „sportidž 1.7 CRDi EX sport“. Prvo, dažbine za taj dizelaš su relativno male, potrošnja je izuzetno niska, a činjenica da nema pogon na sva četiri točka pokazala se na našem testu kao zanemarljiva. Uostalom, razmislite koliko vam je baš neophodan „kvatro“ pogon i koliko često odlazite u „avanturu“ van asfalta? Oni kojima taj pogon, zaista i treba, neće ni žaliti da plate višu cenu. Verujemo da su takvi kupci u manjini, pa zato i preporučujemo samo prednji pogon.

Snaga

Pod haubom je 116 veoma razigranih „konja“. Obrtni moment je 255 Nm, pri 2.000 obrtaja! Do stotke „sportidž“ baš i ne sprinta, ali stiže za solidnih 11,9 sekundi. Maksimalna brzina je 173 km na čas. Motor je elastičan, bešuman, ispušta samo 139 grama CO2 po pređenom kilometru, a takođe je i izuzetno štedljiv.

Kada smo se pohvalili u salonu „Kije“ da nam je prosečna potrošnja, uz česta zaglavljivanja u beogradskim gužvama, neverovatnih 5,4 litra, pokazali su nam fabričke podatke! Prosečna potrošnja - 5,3 litra dizela na 100 kilometara! Uz taj podatak ne zaboravite da je automobil težak tonu i po, i da se ipak radi o terencu, a ne o putničkom, porodičnom automobilu!

Da nas ne bi čitaoci nabedili da pišemo „PR“ tekst za „Kiju“ vratimo se suvim podacima. „Kija sportidž“ u osnovnoj opremi „kul“ ima između ostalog ABS sistem, EDB, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, prednja i zadnja svetla za maglu, aktivne naslone za glavu, sigurnosne pojaseve sa limitatorom zatezne sile podesive u tri tačke. Imobilizator, električnu blokadu motora, „bateri sejver“, sigurnosne dečje brave i ISOFIX. Tu su i treće kočiono svetlo, automatsko paljenje sigurnosnih lampi kod naglog kočenja...

Mi smo na test vozilu imali paket opreme „sport“, a to, između ostalog, podrazumeva sedišta u kombinaciji koža-tkanina, unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem i integrisanim LCD ekranom. Kamera za vožnju unazad, uz koju je tako lako parkirati, sistem za odmrzavanje prednjih brisača...

I sada dolazimo do onog neizbežnog pitanja, kojim su nas, tokom testa, naravno svi obasipali - koliko košta? Cena ovog testiranog modela sa pozamašnom dodatnom opremom je 23.590 evra uz sve poreze, carinu i dažbine.

GARANCIJA

Sve „kije“, pa i „sportidž“, imaju garanciju od sedam godina ili 150.000 pređenih kilometara. U prve tri godine nema ograničenja kilometraže i važi za kompletno vozilo. Garancija je potpuno besplatna i prenosiva na sledeće vlasnike bez ikakvih ograničenja.

ČEKANJE

Podatak da se na pojedine modele, uprkos maksimalnom angažmanu fabrike u Žilini (Slovačka), čeka više meseci, govori sam za sebe. Takođe, činjenica da je sa tih istih traka, u 2010. godini, izašlo 229.500 automobila je izuzetna, jer iznosi povećanje od 52 odsto u odnosu na prethodnu godinu!

Autor : Petar Živković  

Foto : Novosti.rs


čitanja : 4563



Komentari

Pun pogodak!

Autor Damko 18 Maj 2011, 16:26

Taman, prava mera. Samo fali narandzasta boja ;)

Autor dzigi 18 Maj 2011, 20:25

Šta reći, osim "Svaka čast"? Recimo, slično težine, ubrzanja i potrošnje kao 1.6 HDI od 110 ks, mada ima značajne razlike u koeficijentu otpora vazduha, čeonoj površini i "klasi" vozila...

Autor Moron 18 Maj 2011, 20:41