Fiat Panda na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Kada su u „Fijatu“ rešili da 2003. godine nastave priču sa proslavljenom „pandom“, niko nije bio iznenađen s obzirom na to da je ovaj model jedan od najuspešnijih automobila torinske kompanije.
Tako je iz fabrike u Poljskoj izašao novi „panda“. On je 2004. godine prigrlio nagradu Evropski automobil godine, a do sada je prodat u više od 1.600.000 primeraka. Zahvaljujući AK „Voždovac“ dobili smo priliku da isprobamo tu novu „pandu“.
Automobil kao skrojen za grad. Svojevremeno su ga Italijani reklamirali kao vozilo „veliko po mogućnostima, a malo kada je u pitanju parkiranje u gradu“.
„Panda“ ima stranice kao sedan, sa prozorima visokog luka i trećim leptir staklom, koje mu daje jedinstven stilski element. Ti detalji uključuju rešetku, sa dva ogromna hromirana svetla iznad glave, i branik sa dovodom vazduha koji odaje utisak dinamičnosti i čvrstine.
Sedišta su tako dizajnirana da vozač ima najbolju moguću vidljivost. Udobna su i visoka, tako da su ulazak u automobil i izlazak iz njega laki. Putnička kabina je među najprostranijima u klasi. Ima sasvim dosta mesta za petoro odraslih, prosečne konstitucije. „Panda“ takođe nudi prirodniji i udobniji način vožnje sa menjačem koji se nalazi na komandnoj tabli.
Prtljažnik je zapremine 206 litara, a postoji mogućnost pomeranja zadnjeg sedišta unapred za osam centimetara, kako bi se povećao na 236 litara. Naravno, obaranjem naslona zadnjih sedišta dobijate znatno više prostora, čak 860 litara.
Na testu smo imali benzinac 1,2 litre sa 69KS i 102 Nm obrtnog momenta. Uz petostepeni menjač, sasvim dovoljno snage i žustrine za 860 kilograma teško vozilo. Pri tome je prosečna potrošnja veoma ekonomična. Na našem testu jedva da je prelazila šest litara (uglavnom u gradskim uslovima), što se skoro podudara i sa fabričkim podacima.
Za bezbednost su, uz ABS i EDB sisteme, između ostalog, zaduženi i vazdušni jastuci i posebna konstrukcija. Naime, „panda“ je poboljšana strukturom koja amortizuje jake udarce. Vrata imaju ojačane čelične šipke koje štite od bočnih sudara, dok inovativni zaštitni sistem pedala daje vozaču dodatnu zaštitu. Sve vazdušne jastuke kontroliše sistem koji jačinu sudara očitava sa senzora postavljenih na površini automobila.
Naravno, nova „panda“ je, što se tiče opreme unutrašnjosti sasvim sigurno zrela za naslednika. Iako je nekoliko puta rađen fejslifting, jasno je da godine teško mogu da se sakriju.
Ipak, s obzirom na cenu od 7.899 evra nova „panda“ će bez problema i dalje nalaziti kupce kojima treba mali auto sa dosta prostora.
Zabavna za vožnju
Novu „pandu“ možete kupiti i sa pogonom na sva četiri točka, a zanimljivo je da su Italijani pravili brojne specijalne edicije poput onih „dakar“, „alezi“ ...
„Panda“ sa krovnim nosačima neodoljivo podseća na terensko vozilo, a čuče
joj i razni drugi dodaci. Na raspolaganju je sistem regulacije vazduha u
automobilu, koji prati unutrašnju i spoljašnju temperaturu i kontroliše protok
vazduha, distribuciju i dodatnu cirkulaciju, a svi modeli opremljeni su sa
„dualdrajv“ električnim upravljačem, za lakši prolazak kroz uske gradske ulice
i parkiranje na najmanjem mogućem prostoru.
POTROŠNJA
* GRAD 7,1 l
* VAN GRADA 4,8 l
* KOMBINOVANO 5,6 l
(Fabrički podaci)
MERE
* DUŽINA 3.538 mm
* ŠIRINA 1.578 mm
* VISINA 1.540 mm
* REZERVOAR 36 l
Autor : Petar Živković
Testirati model star 7 godina je čista budalaština i gubljenje vremena. Pored toliko novih modela, uhvatili su se za Pandu. Svašta...
I ima odlično projektovan enterijer. Ako vozi neko ko ima 177cm iza njega može da sedne osoba 187cm
Ništa preterano "fancy", ali jako funkcionalan auto i solidno kvalitetno uradjen. Jedini Fiat koji bih kupio!
@Dejan L
"Samo" što je napred toliko uska da udaram levim ramenom u B stub i vrata, a desnim kolenom u centralnu konzolu...
@carobnjak
Ova kantica sa Fabijom ne može da se poredi ni na koji način, iako pretenduje da bude (ili već jeste) Fiatov najbolji automobil :))
Dobra je Panda osim potrošnje, generalno svi proizvođači lažu ali Fijat laže najviše. Baš sam gledao neki klip na sajtu Auto Express-a o Fiat 500 twin air, potrošnja je bila duplo veća od obećane, novinar je bio šokiran.