home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Kada su u „Fijatu“ rešili da 2003. godine nastave priču sa proslavljenom „pandom“, niko nije bio iznenađen s obzirom na to da je ovaj model jedan od najuspešnijih automobila torinske kompanije.

Tako je iz fabrike u Poljskoj izašao novi „panda“. On je 2004. godine prigrlio nagradu Evropski automobil godine, a do sada je prodat u više od 1.600.000 primeraka. Zahvaljujući AK „Voždovac“ dobili smo priliku da isprobamo tu novu „pandu“.

Automobil kao skrojen za grad. Svojevremeno su ga Italijani reklamirali kao vozilo „veliko po mogućnostima, a malo kada je u pitanju parkiranje u gradu“.

„Panda“ ima stranice kao sedan, sa prozorima visokog luka i trećim leptir staklom, koje mu daje jedinstven stilski element. Ti detalji uključuju rešetku, sa dva ogromna hromirana svetla iznad glave, i branik sa dovodom vazduha koji odaje utisak dinamičnosti i čvrstine.

Sedišta su tako dizajnirana da vozač ima najbolju moguću vidljivost. Udobna su i visoka, tako da su ulazak u automobil i izlazak iz njega laki. Putnička kabina je među najprostranijima u klasi. Ima sasvim dosta mesta za petoro odraslih, prosečne konstitucije. „Panda“ takođe nudi prirodniji i udobniji način vožnje sa menjačem koji se nalazi na komandnoj tabli.

Prtljažnik je zapremine 206 litara, a postoji mogućnost pomeranja zadnjeg sedišta unapred za osam centimetara, kako bi se povećao na 236 litara. Naravno, obaranjem naslona zadnjih sedišta dobijate znatno više prostora, čak 860 litara.

Na testu smo imali benzinac 1,2 litre sa 69KS i 102 Nm obrtnog momenta. Uz petostepeni menjač, sasvim dovoljno snage i žustrine za 860 kilograma teško vozilo. Pri tome je prosečna potrošnja veoma ekonomična. Na našem testu jedva da je prelazila šest litara (uglavnom u gradskim uslovima), što se skoro podudara i sa fabričkim podacima.

Za bezbednost su, uz ABS i EDB sisteme, između ostalog, zaduženi i vazdušni jastuci i posebna konstrukcija. Naime, „panda“ je poboljšana strukturom koja amortizuje jake udarce. Vrata imaju ojačane čelične šipke koje štite od bočnih sudara, dok inovativni zaštitni sistem pedala daje vozaču dodatnu zaštitu. Sve vazdušne jastuke kontroliše sistem koji jačinu sudara očitava sa senzora postavljenih na površini automobila.

Naravno, nova „panda“ je, što se tiče opreme unutrašnjosti sasvim sigurno zrela za naslednika. Iako je nekoliko puta rađen fejslifting, jasno je da godine teško mogu da se sakriju.

Ipak, s obzirom na cenu od 7.899 evra nova „panda“ će bez problema i dalje nalaziti kupce kojima treba mali auto sa dosta prostora.

Zabavna za vožnju

Novu „pandu“ možete kupiti i sa pogonom na sva četiri točka, a zanimljivo je da su Italijani pravili brojne specijalne edicije poput onih „dakar“, „alezi“ ...

„Panda“ sa krovnim nosačima neodoljivo podseća na terensko vozilo, a čuče joj i razni drugi dodaci. Na raspolaganju je sistem regulacije vazduha u automobilu, koji prati unutrašnju i spoljašnju temperaturu i kontroliše protok vazduha, distribuciju i dodatnu cirkulaciju, a svi modeli opremljeni su sa „dualdrajv“ električnim upravljačem, za lakši prolazak kroz uske gradske ulice i parkiranje na najmanjem mogućem prostoru.

POTROŠNJA
* GRAD 7,1 l
* VAN GRADA 4,8 l
* KOMBINOVANO 5,6 l
(Fabrički podaci)

MERE
* DUŽINA 3.538 mm
* ŠIRINA 1.578 mm
* VISINA 1.540 mm
* REZERVOAR 36 l

Autor : Petar Živković



čitanja : 2935



Komentari

Testirati model star 7 godina je čista budalaština i gubljenje vremena. Pored toliko novih modela, uhvatili su se za Pandu. Svašta...

Autor Predrag 22 Jun 2011, 15:53

Panda je klasik i zasluzuje da se o njoj govori.

Autor milan 22 Jun 2011, 16:07

I ima odlično projektovan enterijer. Ako vozi neko ko ima 177cm iza njega može da sedne osoba 187cm

Autor Dejan L 22 Jun 2011, 16:17

Ništa preterano "fancy", ali jako funkcionalan auto i solidno kvalitetno uradjen. Jedini Fiat koji bih kupio!

Autor Djordje 22 Jun 2011, 16:23

U svakom slucaju zanimljivija od Fabie, a i jeftinija...

Autor carobnjak 22 Jun 2011, 16:57

@Dejan L
"Samo" što je napred toliko uska da udaram levim ramenom u B stub i vrata, a desnim kolenom u centralnu konzolu...

@carobnjak
Ova kantica sa Fabijom ne može da se poredi ni na koji način, iako pretenduje da bude (ili već jeste) Fiatov najbolji automobil :))

Autor Predrag 22 Jun 2011, 17:15

@Predrag
pa tim PRE!!!

Autor carobnjak 22 Jun 2011, 18:57

Dobra je Panda osim potrošnje, generalno svi proizvođači lažu ali Fijat laže najviše. Baš sam gledao neki klip na sajtu Auto Express-a o Fiat 500 twin air, potrošnja je bila duplo veća od obećane, novinar je bio šokiran.

Autor bakicar 22 Jun 2011, 19:21

@bakicar
a ti verujes njima?

Autor carobnjak 22 Jun 2011, 19:44

Sigurno više vjerujem nego proizvođačima. Isti slučaj je bio i u Auto Bildu, naravno svi proizvođači su umanjivali potrošnju a Alfa MiTo najviše, preko 40% veća potrošnja.

Autor bakicar 22 Jun 2011, 22:30

Moja (bivša) Marea 1.8 16v je trošila u gram koliko piše u prospektu - grad 11,5 l. Leti 1,5 l manje. Relacije Pink-Bajloni i slične, dakle najveća gužva u Beogradu. Kupio je polovnu,4 godine staru.

Autor Fiat M 23 Jun 2011, 08:52