Novi Fiat Panda na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Koliki značaj svom novom modelu, trećoj generaciji „pande“ pridaje „Fijat“ vrlo lako će ilustrovati činjenica, da je na prvoj prezentaciji ovog automobila, u rekonstruisanoj fabrici u Pomiljanu, pokraj Napulja, prisustvovalo 700 specijalizovanih novinara iz celog sveta.
Ekipa „Novosti“ je imala priliku ne samo da uživa u vožnji ovog novog aduta „Fijata“ već i da se upozna sa veoma savremenom fabrikom, sposobnom da iznedri 1.000 „panda“ dnevno!
Italijanski automobilski gigant je u rekonstrukciju fabrike, sa više od 600 najsavremenijih robota, uložio oko 100 miliona evra! U razvoj nove „pande“, naslednika dva modela čija je saga počela pre 31 godinu, i koji su prodati u gotovo 6,3 miliona primeraka, uloženo je svih 800 miliona evra!

„Fijat“ je u želji da se „legenda vrati korenima“ doneo stratešku odluku o vraćanju proizvodnje „pande“ iz Poljske u Italiju, istovremeno „umirujući“ i snažne sindikate („Fijat“ zapošljava 86.000 radnika u Italiji), sklapajući novi dogovor sa radnicima, koji će svakako pomoći da i usred krize, koja žestoko drma „čizmu“, iznedri automobil „za svakoga“.

Nova „panda“ je zadržala sve kvalitete prethodnog modela, naravno, sada je i veća i lepša, sigurnija i ekonomičnija. Dizajn inspirisan kockom, sa mnogo kvadratnih oblika - od centralne konzole, volana...


Kome se sviđala stara „Panda“ sviđaće mu se i nova, uvereni su Italijani, pozivajući se i na istraživanja po kojima bi čak 61 odsto vlasnika kupilo novi model! A ova nova „panda“ ima i novi slogan: „jednostavno više!“. I zaista, u ovom i dalje malom automobilu, dugom 3.650 mm, širokom 1.640 mm, visokom 1.550 mm, ima sasvim dovoljno mesta za pet odraslih opsoba. Naravno, i ova „panda“ ima petora vrata. Pri tome su „čarobnjaci“ iz Torina uspeli da uglave i prtljažnik od 225 litara, koji se, pomeranjem zadnje klupe unapred, povećava na 260, a obaranjem naslona zadnjih sedišta (60:40) dobija se, neverovatnih 870 litara!

Unapređene su i vozne karakteristike. Vešanje je bolje, a volan i menjač svoj posao rade preciznije. Ručna kočnica je potpuno redizajnirana, pridodat je „tam-tam“ navigacioni sistem, komande na upravljaču, a značajna novina je i „start-stop“ sistem, koji pomaže da se postigne izuzetan „zeleni poen“ i emituje samo 99 grama CO2 po pređenom kilometru.

Ono što će sasvim sigurno biti veliki izazov za konkurenciju, a veliki plus u osvajanju srca kupaca, jeste cena. Iako proizvodnja tek počinje, najavljeno je da će cena biti oko 9.000 evra za model sa osnovnim paketom opreme.
INFO
Zapremina 875 ccm
Snaga 85 KS 0 do 100 km/č 11,2 sek.
Maks. brzina 177 km/č Potrošnja 4,1 lit.
Rezervoar 37 lit.
MERE
Dužina 3.650 mm
Širina 1.640 mm
Visina 1.550 mm Međuos.razmak 2.300 mm Prtljažnik 260/870 l
„ZERO“ TOLERANCIJA
Supermoderna fabrika u Pomiljanu najviše je fascinirala novinare neverovatnim sistemom kontrole kvaliteta! Bukvalno, svaki deo procesa izrade se kontroliše po nekoliko puta najsavremenijim alatima. Laseri i sva druga čuda savremene tehnike imaju zadatak da ispune stroge zahteve čelnika „Fijata“. Verovali ili ne, dozvoljena tolerancija je „zero“ (nula)!
Autor: Petar Živković
Foto: Fiat
koje testiranje :D ja neverujem...pa mogle su neke zive slike . skinuli sa neta pa google translate
Ova dorađena Panda i ona pre dorade imaju isto međuosovinsko rastojanje, tako da nema govora o novoj platformi. Kao što sam i pretpostavio.
@ čarobnjak
Pominju i tebe... čarobnjaci iz Torina...
Zero tolerancija? Stroga kontrola kvaliteta...
Hmmm, da li to iz Fijata duva neki novi vetar? Kako god bilo, neka im je srećno!
@Predrag 20 Dec 2011, 22:51
Ma vidi se da je stari model sa novom karoserijom. Ali fin je.
Ovaj motor od nepunih 900 ccm je fantastican ... Ima odlicne performanse i pri tom trosi 4 l ! Sam vrh tehnologije ... Sto se tice platforme ja ne znam da li je potpuno nova ili samo unapredjena ali to svi rade , a vidim da neki misle da to radi samo fiat ! Sve u svemu niko ne zna da napravi mali automobil kao Italijani , svidelo se to nekome ili ne ...
@Predrag
a ko je to rekao ili gde pise da je platforma nova?
Novu platformu ce imati El Zero a ne Panda, malo si se zabunio... :)))