home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Znatno povećana stabilnost. Petica za bezbednost. Udobnost u unutrašnjosti

Vatren, elegantan, funkcionalan, prilagodljiv. Ove četiri reči najbolje opisuju novi ponos japanskog giganta - „subaru XV“. I zaista ovaj SUV model, kako sa ponosom ističu njegovi tvorci, spreman je da vozača odvede u „sve pustolovine, one planirane, ali i one spontane“.

Svu jedinstvenost kombinacije simetričnog integralnog pogona i „subaru bokser“ motora osetili su i reporteri „Novosti“, pri vožnji u kojoj je ova „mašina“ gotovo idealno reagovala na svaku našu komandu. Po gradskim ulicama, na autoputu, magistralnim, pa čak i, takozvanim seoskim drumovima, snaga i ravnoteža ovog krosovera pokazali su svoj maksimum. U „Subaruu“ to pripusuju horizontalno postavljenom „bokser“ motoru, koji razmiče klipove 180 stepeni jedan od drugog radi nižeg i pljosnatijeg profila, u poređenju sa drugim tipovima motora.

Na tržištu se nalazi nekoliko modela, od kojih posebno izdvajamo benzinac XV 1.6i-E, sa horizontalno postavljenim 4-cilindričnim DOHC 16-ventilskim agregatom, maksimalne snage 84 kW (114 KS) i obrtnim momentom od 150 Nm i XV 2.0d (4-cilindrični turbopunjač DOHC 16-ventilski dizel, maksimalne snage 108 kW/147 KS i obrtnim momentom od 350 Nm) Ovaj prvi, našavši se u našim rukama, okrio je da snaga pokazuje svu svoju živahnu stranu, ali u svakom trenu vodeći računa o zaštiti putnika.

Struktura karoserije je takva da apsorbuje eventualni udar, jer ojačana visokorastegljivim čelikom na kritičnim tačkama, u trenu dovodi na minimum udarnu silu. U slučaju čeonog sudara „subaru bokser“ motor i menjačka kutija osmišljeni su da apsorbuju sudar i odvoje se od kabine radi zaštite putnika. Posebno vodeći računa o bezbednosti „subaru XV“ poseduje i bočna ojačanja vrata, dodatno ojačanje upravljačkog stuba, sigurnosni kočioni sistem, 4-senzorni/4 kanalni ABS sa EBD-om, sistem pomoći pri kočenju, automatski start-stop sistem, zatezni - ISO-FIX oslonce... Sve ovo bilo je doboljno da XV-u Euro NCAP dodeli maksimalnu ocenu za bezbednost - 5.

Poseban pečat ovom modelu daje „miks“ dizajna i štednje. Izvajane linije i prevoji na karoseriji usmeravaju protok vazduha kako bi omogućili manju potrošnju goriva, a modernoj noti doprinose i ispupčeni blatobrani. Ako se tome dodaju i moćni 17-inčni aluminijumski naplaci, shvatićete zašto ovaj automobil „upada svakom u oči“. Gotovo idealnom upravljanju doprinose sistem kontrole vozila (VDC), pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko podešavanje nivoa vozila, što uz već pobrojane bezbednosne sisteme, spada u osnovni paket opreme.

Prema fabričkim proračunima, XV sa benzinskim 1.6 motorom troši 8 litara na 100 km u gradu, što je, uz minimalana odstupanja, ono što nam je na testu kompjuter i prikazao. Skok u potrošnji se beleži, pri maksimalnom opterećenju i neštedljivoj vožnji, pa ova „mašina“ tada „guta“ gotovo 10,5 l.

Cene ovog krosovera sa benzinskim motorima (1.6i, 1.6i-s, 2.0i-e i 2.0i-es) kreću se od 22.990 evra do 25.990, u zavisnosti od modela i paketa opreme, odnosno od 28.990 do 29.990 evra za dizelaše (2.0d i 2.0d-s).



čitanja : 1577



Komentari

23000 za 1,6 benzinac? Moze li to manje?

Autor pr 23 Maj 2012, 10:24

Preskupo!

Autor Damko 23 Maj 2012, 17:43

Svidja mi se kako je sve odradjeno jeftino, slikano na nekoj livadi i verovatno kamerom sa telefona...

Autor Uros Cuore Sportivo 23 Maj 2012, 20:05

Ovo je "visoko prizemlje" Impreza..

Autor Panchev9 23 Maj 2012, 20:50

Preskupo, ali baš

Autor Moron 23 Maj 2012, 21:13