Chevrolet Aveo 1.3 dizel na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
„Ševrolet aveo“ sa 1,3 dizel agregatom potrošio nam je samo 3,3 litra na 100 km, što je domaći zadatak i za mnoge hibride
Potera ka „emisiji nula“ je u toku. Poslednjih godina čujemo za hibride, plag-in, gorivne ćelije... Ali, ne daju se ni dizelaši!
Redakcija Kurira prošle nedelje učestvovala je na zanimljivoj eko-vožnji od Portoroža do Venecije. Sa novim „ševrolet aveom“ cilj je bio prevaliti ovu distancu sa što manjom potrošnjom. Pod haubom smo imali 1,3 dizel (95 KS), inače čuveni „Fijatov“ agregat koji se ugrađuje u „ševrolete“.

Uz specijalne „zelene metode“ uspeli smo, zajedno sa kolegom iz Magazina auto Aleksandrom Bursaćem, da postignemo potrošnju od samo 3,3 litra na 100 km, i to sa težom sedan verzijom! Gotovo senzacionalno, jer je po fabričkom podatku ova verzija „avea“ troši 3,7 litara.
U prilog nam je išao šestobrzinski menjač i start-stop sistem. Inače, novi „aveo“ sjajno izgleda. Dizajn je sportski nategnut, kao da ide na trke. Novina su farovi bez stakla sa dve kružne cevi, kao na motorima.
Za jaču pohvalu je enterijer, odnosno princip dvostrukog kokpita iz „korvete“. Odlično oblikovan volan, digitalna instrument tabla i stilizovani otvori za ventilaciju su pun dizajnerski pogodak jer čine odličan ambijent za sve putnike. Položaj za volanom je odličan, a sedišta se šteluju u velikom radijusu.

Električno upravljanje
Električni sistem upravljanja (EPS) postavljen je na stubu i dostupan je na modelima sa 1,2-litarskim benzinskim ili 1,3-litarskim dizelima. Ovaj prefinjeni sistem podrazumeva kompenzaciju habanja koji garantuje konstantno precizno upravljanje tokom čitavog životnog ciklusa automobila.
Trikovi za manju potrošnju
-Ne vozite preko 1.500 obrtaja
-Izbacite nepotreban teret iz auta
-Kočite motorom
-Ne ubrzavajte naglo
-Koristite tempomat
-Zatvorite prozore
-Napumpajte gume propisno
Ševrolet aveo
Motor: 1.296 cm3
Snaga: 95 KS pri 4.000 o.
Momenat: 210 Nm pri 1.750 o.
0-100 km/h: 11,7 s
Maks. brzina: 174 km/h
Dužina/širina/visina: 4.004/1.735/1.520 mm
Međ. razmak: 2.520 mm
Prtljažnik: 290/653 l
Masa: 1.070 kg
Potrošnja (fabrički): 3,7 litara
Potrošnja na testu: 3,3 litra
Autor: Mladen Radulović
Čuveni Fijatov motor 1.3 sa 95KS.
Na testu izmerili 3.3 L/100km. Svaka čast! Ne treba TNG uređaj.
A cena za dizel varijantu 13.500€...
Znate li šta ima za taj novac?
poznati fiat motor koji nema ni varjabilnu turbinu. jasno je zašto je taj motor u sevroleju jer je najeftiniji od konkurencije. potrošnja od "samo" 3.3 L je rezultat laganja fiatovih podataka za bord komp, a stvarna vrednost je preko 4L
@ toni
Ujak ima Grande Punto 1.3mjt, 90KS, do BG i nazad 4.1L, ako se uzme u obzir gradska gužva (u gradu je pokazivao 5.6L) to i nije neka potrošnja.
I ne kudi taj motor ako nisi vozio. Nije samo Ševrolej, nego i Corsa i ubuduće Suzuki!
Motor je živahan i ima ludačka ubrzanja.
A to što nema turbinu sa promenljivom geometrijom, to mu je samo PLUS, jer je manja mogućnost kvara!
to je jedan od najboljih motora , imao sam ga pre u corsi i to onaj najslabiji od 68 ks. ponasa se u corsi kao da ima najmanje 90 konja, a zimi u bg nikad potrosnja nije presla 6l. sto je po mom misljenju impozantan rezultat, a leti se spustalo oko 5.
@toni
Neko ti je preneo pogresnu informaciju. Samo verzija od 75KS ima turbo fixne geomerije.
Verzije od 85KS i 95KS maju VGT turbo.
P.S.
Starija verzija 1.3 motora sa 70KS je imala fixni turbo, a ona sa 90KS varijabilni.
Koga eventualno zanima (Wikipedia):
During 2009 Fiat launched a new generation badged Multijet 2, with a new injection management system (up to 8 injections per cycle, instead of 5) and able to meet Euro V pollution standards. It is available with several power outputs: from 75 PS (55 kW; 74 hp), with fixed geometry turbocharger, to 95 PS (70 kW; 94 hp), with variable geometry turbocharger.[3]
Applications:
Alfa Romeo MiTo
Chevrolet Aveo (2012)
Fiat Albea
Fiat 500
Fiat Doblò
Fiat Grande Punto....
Inače, očekivano sadržajan test. Od kurira ništa manje nisam ni očekivao..